• fes

Skitdyrt

Bröllop är ju skitdyrt! Hur jag än knepar och nåpar så kommer jag inte ner under 40 tusen. Jag kommer inte bekosta, hår, smink och fotografering. (varit väldigt viktigt för mig men med denna budget så vill jag inte lägga ens ett par tusen på fotografering)

Vi kommer i och för sig vara på en liten mindre resturang där buffépriset per person ligger på 225 kr och där drar det ju iväg till 10.000 för ca 40 personer.

Hur ser eran budget ut ?

Har ni några sparar tips, eller tips på hur man kan tjäna pengar?

• Svar på tråden Skitdyrt
  • fes

Jag ska göra egna inbjudningskort, skippar att köpa skor (lånar eller tar ett par som jag redan har)

jag tycker jag dragit ner på grymt mycket... suck

• fes

TomKat

Ja en begagnad hade jag tänkt att köpa... tittar redan nu ifall drömklänningen skulle dyka upp. Men jag har inte lust att lägga så mycket mer en 4000 för en begagnad klänning....

• fes

kadja

Tycker jag var ett bra pris
    Våran mat går på 10.000+ca 5000 dryck + 2000 för bröllopstårta = 17000

Personal ingår

• fes

_Cinderella_

Budgeten ? Så lite som möjligt Nej men ju närmare 30.000 vi kommer desto bättre

Har aldrig handlat från Kina, Ebay? Men tänkt på det mycket.
    Är dom fina klänningarna? Fint sydda?
    Vem rekomenderas att handla ifrån på ebay? Hur gjorde nu med betalningen ? Betala ni med VISA eller paypal?

• fes

_Cinderella_

16.000 ? I vilka gigantiska hål har ni stoppat dem ?

• fes

Helt otroligt att ni kan få så billiga bröllop!

Att känna rätt folk är ju guld värt.
    Min pappas fru är frisörska (i gamla skolan) men jag tänkte ha en lätt svinrygg och det ska hon väl klara av

Tänkte låta min bästa vän fotografera oss, hobbyfotograf. Samt till dela de vänner jag vet är fototokiga i vanliga fall att knäppa åt oss. Nån ska få filma men jag vet inte vem än....

Sminkning tänkte jag ta hjälp av vänner.

Och det är väl där mina kontakter slutar...

• fes

_Cinderella_

Jag skulle vilja ta riktiga fina proffskort. Fotograferingen är för mig egentligen jättevikig men nån stans måste man skära ner...

Proffssmikning lika så, hade varit schysst att bli duktigt sminkad då jag själv har ingen talang för det.

En sömerska eller kontakt inom brudklädbranchen hade int evarit så fel heller...

En florist...

och kanske en bankman....

• fes

_Cinderella_

Vi ska vara långt ute på landet och tror inte de nån student som vill släpas ut dit...

fick inte upp blommorhemma.se

• fes

sommarsol9

kollar hela tiden... men jag är en storlek 48 även om jag vill vara en storlek 44 till september nästa år....
    finns inga stora fina klänningar---

Svar på tråden Skitdyrt