• fes

Skitdyrt

Bröllop är ju skitdyrt! Hur jag än knepar och nåpar så kommer jag inte ner under 40 tusen. Jag kommer inte bekosta, hår, smink och fotografering. (varit väldigt viktigt för mig men med denna budget så vill jag inte lägga ens ett par tusen på fotografering)

Vi kommer i och för sig vara på en liten mindre resturang där buffépriset per person ligger på 225 kr och där drar det ju iväg till 10.000 för ca 40 personer.

Hur ser eran budget ut ?

Har ni några sparar tips, eller tips på hur man kan tjäna pengar?

• Svar på tråden Skitdyrt
  • Fru Cinderella

Jag tycker er restaurang budget var väldigt låg.. så där har ni gjort ett klipp..

Det finns massa saker som man kan dra ner på. Tänk på att ALLT måste inte vara gjort av ett proffs ex. skor måste inte köpas i en bröllopsbutik..

Tänk på vad som är viktigt för er och dra ner på resten. Det är ofta detaljerna som drar iväg på summan. Mycket kan man göra själv också.

• TomKat

Hej,

hur gör du med brudklänning? Mitt tips är att köpa ett begagnat - oftast är det tom med finare än de som man köper nya i butik då det är nyligen kemade och helt vita istället för de i butik som kanske hängt ett tag och blivit smutsiga av alla som provat och gått omkring med dem. Efter bröllopet kan du ju sälja den igen och få pengarna tillbaka. Billigare än att hyra! :)

• fes

Jag ska göra egna inbjudningskort, skippar att köpa skor (lånar eller tar ett par som jag redan har)

jag tycker jag dragit ner på grymt mycket... suck

• kadja

våran catering kostar 17000kr då är det tre rätters med bröllopstårta och serveringspersonal. för 55 personer

• fes

TomKat

Ja en begagnad hade jag tänkt att köpa... tittar redan nu ifall drömklänningen skulle dyka upp. Men jag har inte lust att lägga så mycket mer en 4000 för en begagnad klänning....

• fes

kadja

Tycker jag var ett bra pris
    Våran mat går på 10.000+ca 5000 dryck + 2000 för bröllopstårta = 17000

Personal ingår

• Fru Cinderella

Vad ligger er budget på??

Man kan alltid köpa en klännings kopia från kina med för ca: 1000:-

• kadja

vi la först en budget på ca 30 000kr vi ville ha en större resa i stället, men nu är vi uppe i 60 000kr och än är vi inte färdiga... det är skit svårt att hålla en budget

• Fru Cinderella

Vår budget ligger på 16.000 och det går galant.

• fes

_Cinderella_

Budgeten ? Så lite som möjligt Nej men ju närmare 30.000 vi kommer desto bättre

Har aldrig handlat från Kina, Ebay? Men tänkt på det mycket.
    Är dom fina klänningarna? Fint sydda?
    Vem rekomenderas att handla ifrån på ebay? Hur gjorde nu med betalningen ? Betala ni med VISA eller paypal?

Svar på tråden Skitdyrt