Inlägg från: Fru Cinderella |Visa alla inlägg
  • Fru Cinderella

Skitdyrt

Jag tycker er restaurang budget var väldigt låg.. så där har ni gjort ett klipp..

Det finns massa saker som man kan dra ner på. Tänk på att ALLT måste inte vara gjort av ett proffs ex. skor måste inte köpas i en bröllopsbutik..

Tänk på vad som är viktigt för er och dra ner på resten. Det är ofta detaljerna som drar iväg på summan. Mycket kan man göra själv också.

• Fru Cinderella

Vad ligger er budget på??

Man kan alltid köpa en klännings kopia från kina med för ca: 1000:-

• Fru Cinderella

Vår budget ligger på 16.000 och det går galant.

• Fru Cinderella

fes

Har inte shoppat själv från ebay än, men ska snart. Har hört både bra och dåliga saker. Sök på lite gamla trådar här på BT. Cinderella, China-ekt/Ikoo, Kanacca är väl de största säljarna på ebay.

Vår budget i det stora

Klänning o tillbehör: 2000
    M2B kläder: 1000
    Ringar: 5700
    Fotograf: 2000
    (Amatör fotograf, får bilderna på CD)
    Blommor: 100:- (2 röda rosor)
    Remmalag: 3000
    Båttur: 1000
    Middag: 0 (Alla betalar själva)
    Skumpa: 800
    Vår middag: 600

Summa: 16500

Så där runt kommer vi hamna.. får bröllopsnatten på hotell av mamma i present.

• Fru Cinderella

fes

Vad önskar du att du hade kontakter till, mer än det du har?

• Fru Cinderella

fes

Har du kollat runt på skolorna runt omkring.. finns det inte någon med smink/frisör/foto utbildning? Man måste inte vara proffs på pappret för att vara ett proffs..

Florist.. det är inte så svårt att göra stiliga buketter själv.. har du kollat in blommorhemma.se

En bankman.. lite knivigare, vad ska du med den personen till?

Har du ingen släkting/vän/bekant som kan sy. hör runt bland släkt o vänner, alltid finns det någon som känner någon som kan trolla.

• Fru Cinderella

fes

Visst är det underbart.. tänkte leka ihop något själv tror jag.. om du kikar in på ex. svartbrud.se kan du få massa tips på hur man binder olika brudbuketter.. testa o sök lite på google på både svenska o engelska med så kan du få lite mer tips.

• Fru Cinderella

fee
    Bind den kvällen innan och ställ den i kylskåpet, det är tydligen bra för dem...

Beror helt på vad du ska ha i buketten.. men om vi tar exkl. hållare så allt från 200 och uppåt.. vad har du tänkt dig för slags bukett?

• Fru Cinderella

Rosa rosor behöver inte kosta skjortan.. ska du bara ha det i buketten kanske 400-500 kr.. svårt o säga.. beror helt på typ av rosor du vill ha också..

Själv har jag tänkt att ha det väldigt simpelt. Bara en lång röd Black Baccara

www.beautyblossomsonline.com/eufloria/baccara.jpg

• Fru Cinderella

fes

Brukar va så ;)
    När går det av stapeln för er??

• Fru Cinderella

Vi gifter oss den 30 juni på Visingsö.. jo vädret i september i år har vart helt underbart.. den varmaste septembermånaden i sverige på 10 år har jag hört..

• Fru Cinderella

fes

Se där vad duktig du var MVG ;)

• Fru Cinderella

fes

Såg att du är riktigt lika fast i klänningsträsket som jag var för ett tag sen, riktigt svårt o välja eller hur???

Det vart faktiskt mycket enklare när man har vart o provat..

• Fru Cinderella

sussanne, lund

Fast det blir ju en sådan enorm skillnad när man sätter klänningen på sig själv.. är väldigt nervös då jag inte provat den modell jag ska beställa snart, men man får väl ta ett djupt andetag, hålla tummarna och tänka på pengarna man tjänar om den passar.

• Fru Cinderella

fes

Tycker knappt någon butik har någon klänning i någon storlek.. inte min heller och jag är en 36:a i vanliga fall... tycker bara de har de som drar åt det större hållet.. föga irrieterande..

• Fru Cinderella

fes

Det låter kul.. vi hade en här hemma i Linköping i helgen, men jag kunde inte gå :( var så ledsen..

Svar på tråden Skitdyrt