• janos

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 7

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran nya lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 7
  • janos

Sitter här och är lite orolig över makens ben. Han är fortfarande blå/lila

• mammacatta

janos: jag smällde i knät för ett år sen. blåmärket satt i LÄTT en månad. det "rann" ner för benet och gjorde ont heeela tiden - hela vägen ner.
    *klapp på axeln till herr janos* stackare!

rystall: nej jag var upptagen av arvingarna, men jag ska jädrar i mig se det på lördag! brukar iofs se på lö.

arvingarna ja. idag är de billiga. och lite småförkylda. men mest urjobbiga. jag har nästan bara gapat på wille som har lagt sig på ludde sådär en 30 gånger idag. *suck*
    nu sover de, helt utmattade de åxå.

• janos

Nä, maken har inte varit till läkaren, men frun har jagat nytt recept till maken idag. Mission impossible!

Därför måste frun kliva upp kl 7, för att åka till husläkaren och hoppas på att dom kan skriva ut ett nytt, för att sen fortsätta mot apoteket och hämta ut det. Vill ju inte att maken ska vara utan tabletter i helgen, när han fortfarande är blå

Men men, han går mycket bättre och ett av hans blåmärken har äntligen börjat bli gul/brunt, vilket är ett bra tecken

• janos

Skrattar åt mc´s inlägg. När du skrev att du var upptagen av Arvingarna, så tänkte jag på dansbandet och trodde att det var ett program om dom

Dumma janos ;)

• janos

Vad säger ni? Är det dags att korka upp en (eller kanske några) flaska vin imorgon???

Det är ju ändå äntligen fredag då

• Hilde

Hejsan brudarna

Hejsan, jag orkar inte läsa ikapp just nu. Vill mest bara säga hej till allihop.

Nu har lilltrollet flyttat till eget rum. Hon sover som en stock där. Jag antar att hon inte väcks av oss och våra ljud. Enda minuset 8ganska stort) är att det kommer ta tid för mig att vänja mig av med att ha henne intill mig på natten. Knepigt, först tycker man det är ansträngande och sedan plötsligt är det svårt att vara utan en liten barnkropp som sover intill Första natten hon sov i eget rum var jag uppe flera gånger och kollade till henne och kände efter om hon andades. ... nojigt värre...

Ha det gott allihop! *skickar extra tillfriskningsbaciller till MakeJanos och ArvingeLudde*

• Rystall

Jag känner igen det där Hilde. Fast Albin har inget eget rum men en egen säng. Han flyttade fint över i den och sov gott. Sen blev han förkyld och egomamman tyckte att det var lugnare att lilla babyn fick flytta tillbaka till mammasängen Annars satt ju mamman upp flera gånger i h under natten eftersom babyn andades så lustigt. Bättre att sova hos mamma då.

Har nu sett programmet om trädgården och vi tycker spontant att den ser liten ut. Det finns ju två till delar av trädgården + gräsmattan som inte visas och pratas om. Men det är kul och se sina paranteser på TV. Osså Axel förstås.

Ha det gått och sov sött!

• ärja

tänkte först : vad då fredag?
    sen kom jag på att det ÄR fredag.

det här med nattjobb är avancerade saker.

ska snart hem och sova...

god morogon

Svar på tråden Äntligen fredag del 7