Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Äntligen fredag del 7

Låter helt rätt - fredag är dessutom min sista arbetsdag i år och vi ska ut och resa!

• anne på grönkulla

Ja, vi reser bort veckan innan sen kommer vi hem precis i tid för att fira jul och då ska vi hämta upp kollegans labrador och vara hundvakter över helgerna! *supermysigt!*

Bestämde ni er för vart ni ville åka, förresten?

• anne på grönkulla

Näej, vad synd Rystall! Det finns ingen chans i en andra omgång eller så? Du hade väl blivit uppmanad att söka - kan du inte kontakta den personen och fråga hur de tycker du ska göra nu?

• anne på grönkulla

Stackars Gable! När min man hade ett knepigt jobb ett tag så brukade han koppla bort det genom att föreställa sig kollegor i blommiga städrockar eller andra löjliga utstyrslar för att behärksa sig. Du kan inte pröva nåt liknande?

• anne på grönkulla

Vi firar fö sen vi flyttade ihop julafton tillsammans, bara vi (numer skulle jag våga göra julamt till fler men hit har ingen vågat sig på julen) - andra dagar kan jag gå bort. Hade skilda föräldrar och avskyr springandet hit o dit. Olika familjer olika dagar funkar för oss - men visst ser man fram emot dem olika mycket...

• anne på grönkulla

Det är lugnt - kräks ut det bara - funkar bättre så faktiskt. Och jag förstår precis - men har som sagt inte längre ambitionen att lyckas frada annat än julafton när vi är hemma, men det lyckas vi bra med å andra sidan!

• anne på grönkulla

Grattis Gable!

Maken är här och vi ska resa i landet i nästa vecka, men är tillbaka här hemma till själva julen. Klarar det ut förvirringen?

Fö undrar jag också vad jag ska bli när jag blir stor...

Svar på tråden Äntligen fredag del 7