• höst brud 08 (fd 07)

Restless legs!?

En lite fråga: Är det någon mer än jag som lider av restless legs??

Sitter uppe just nu för att jag inte kan sova för att det kryper i benen.
    Det brukar också sitta i armarna i bland.

Någon mer?? Några tips på huskurer??

Börjar bli desperat!!!

• Svar på tråden Restless legs!?
  • Lena+Mattias=sant

Min pappa hade problem med det han började äta en b-vitamintablett varje dag och de försvann nästan med en gång och kommer tillbaka om han glömmer tabletten

www.b-vitaminbrist.se/index.php

• höst brud 08 (fd 07)

Tack för tipset!! Ska testa det.

Några fler tips??

• Stella Tuvstarr

Värme och massage ska fungera ganska bra också, har jag läst.

Äter du någon medicin eller liknande som det kan bero på?

• pickolina

Det finns ju något på apoteket mot det, minns inte vad det hette... Jo, venastat eller något liknande. Har du inte testat det så kan ju det vara ett tips.

• pickolina

Näää, nu var jag ute och cyklade...det var ju inte mot restless legs... *fniss*

• Genus

Min mamma blev kvitt sina restless legs när hon fick betablockerare för sitt höga blodtryck. Gå och kolla trycket tycker jag! Där finns ett samband. //G

• f.d. Svart brud

Jag fick restless legs under båda mina graviditeter... Tack och lov försvann det sedan. Det enda som hjälpte då var att gå och lägga sig och sova.

• höst brud 08 (fd 07)

Tack för tipsen!! Jag har inte högt blodtryck och är inte gravid. Nu har jag köpt järn och B12 tabletter. Ska se om det funkar. Har börjat att föra dagbok över när krypningarna kommer för att se om jag kan sätta det i samband med något annat i mitt liv.

• Grönöga

Kommer inte på vad ämnet heter men ni vet det där som gör den lite bittra smaken i Schveppes grapetonic?! Läste för länge sen i nån tidningartikel att det tydligen kan hjälpa! Prova!

Svar på tråden Restless legs!?