• höst brud 08 (fd 07)

Restless legs!?

En lite fråga: Är det någon mer än jag som lider av restless legs??

Sitter uppe just nu för att jag inte kan sova för att det kryper i benen.
    Det brukar också sitta i armarna i bland.

Någon mer?? Några tips på huskurer??

Börjar bli desperat!!!

• Svar på tråden Restless legs!?
  • Jozzylecter

Köp veckans Hemmets Journal; innehåller en special om just detta.

• höst brud 08 (fd 07)

Jag bor i paris så jag kan tyvärr inte köpa tidningen. Är det bara i Grapetonic som det finns?? Undviker nämligen Grapefrukt sen det kan slå ut p-piller...

• Undrande M

Prova att ligg på mage med utsträckt kropp. Sätt i händerna i golvet ungefär i axelhöjd och res överkroppen från golvet tills du har raka armar. Andas ut (svanka) och gå ner igen. Upprepa 10 gånger.

Det här funkar på mina krypningar. Ibland räcker det att göra 2x10 gånger, ibland behövs flera gånger om dagen.

Värt ett försök!

• f.d. Svart brud

Jag betvivlar att grapetonic slår ut dina p-piller. Det är mest smaksättning i den läsken.

All bitter läsk innehåller kinin. Tonic water finns väl över allt och är väl den dryck som det finns mest kinin i?!

I Sverige finns ju även Russchian mfl

Jag var helt galen i dessa bittra drycker under graviditeten!

• f.d. Svart brud

Du har inte gått till läkaren med ditt problem. Det kanske finns någon bra medicin mot det?

• f.d. Svart brud

Det skulle vara frågetecken. Inte ett påstående att du inte gått till läkaren... men det kanske du förstod.

• picachu

Varför skulle Grapetonic slå ut p-piller :?

• AnnLee

Jag har lidit av restless legs så länge jag kan minnas. Det var dock inte förrän för några år sedan som jag fick en "diagnos". Jag har förutom restless legs även mycket kramper. Jag fick ta en massa prover och de konstaterade att jag behövde tillskott av e-vitamin. Jag har hört många som tycker att Schweppes hjälper, precis som någon redan skrev. Själv har jag mått bättre när jag dricker ett glas ramlösa om dagen.
    Dock har jag krypningar nästan alltid, man lär sig leva med det. Det är också bra att röra sig.

• Snart_FruL

Här är en till med restless legs, det där med B12 tror jag på, eftersom jag nyligen fått veta att jag har brist på det.

Sen tycker jag också att det enda som funkar riktigt bra är att gå och lägga sig och sova.

• höst brud 08 (fd 07)

Det var några år sedan jag var hos läkaren och disskuterade problemet. Då kände jag dock bara av det någong gång i månaden. Nu har det blivit värre. Läkarna här i Paris vet inte så mycket om Restlessleggs. Nu har köpr B12 och järn tabletter. Sen jag började med det så har jag inte känt av något.

Undrande M: Nästa gång jag känner av det så ska jag testa de rörelserna.

f.d. Svart Brud:
    Det finns medicin att få (opider) men det är egentligen ett läkemedel för Parkinson. Vill undvika att ta sådanna mediciner då jag inte vet vad de kan ha för biefekter senare i livet. Men har det som en sista utväg.

Jätte mycket tack för alla tips och råd. Det är skönt att veta att jag inte är den enda...

• Jozzylecter

Liten halv-flummig fundering som du kan strunta i om du vet att den inte stämmer på dig; Det är inte MS du har? Skulle kunna stämma med att du känt av det nån gång i månaden, blivit värre med tiden + kramper + även i en arm. Men du har ju varit hos läkaren så...

• höst brud 08 (fd 07)

Läkaren har redan kollat för MS, men jag visar däremot starka symtom mot fybromyalgi (nerv sjukdom). Min mamma har fybromyalgi och det är tydligen ärftligt.

Har inte fått diagnosen än men det är något som tydligen kommer med åren.

• Undrande M

höst brud 08 (fd 07): Jag tror att det kan vara bra att göra rörelserna även vid tidpunkter då man inte känner av krypningarna. Men det brukar jag ofta glömma bort och gör det därför mest när det börjar krypa.

Må väl!

• bröllops häxan

Min mans mamma äter Zinktabletter mot samma syndrom. Hon säger att det hjälper *L*

Ska nu bara få min man att börja äta det också :D Det verkar vara ärftligt.

Lycka till!

• emena

Jag äter ipren för mina ben, haha de rimmar. Men jag gör det och det hjälper samt att jag håller mig stilla och inte går runt en massa.

• kackelmaja

orkade inte lasa igenom traden, men min syster hade jatteproblem nar hon var gravid och fick tipset att ata banan (innehaller kalium). Det funkade hyfsat..

• aircondition

...*hehehe* jag som hoppats på att restless legs betyder "växtvärk". Jag hade hoppats på att bli så där 175 cm.... Mina ben har värkt/varit oroliga i hela mitt liv....fatta vad lång jag borde vara! Dock är jag bara 159...

• Fluffbullarna

Aircondition: åh, en till som har växtvärk! Ingen jag känner har haft det i vuxen ålder, men jag har det rätt ofta. Och jag är bara 155...

• NuÄrDetDags

Jag har inte heller läst allt men min pappa åt Sifrol mot Restless Legs symptomerna. Om jag minns rätt kommer det egentligen från Parkinson-hållet men hjälper snabbt och effektivt vid RL.

Hans RL försvann helt när han fick en ny njure...

Svar på tråden Restless legs!?