Inlägg från: Gerda |Visa alla inlägg
  • Gerda

Vår dag 070707... #4

hoho... här är jag!

Jobbar fortfarande mycket, så kvällarna ligger jag mest och vilar, noll datorork/planeringsork øht så länge jag jobbar. Hoppas att projektet tar slut om 1-2 veckor så ska jag börja boa in mig i barn - och bröllopsplaneringen igen.

Men jag tittar in ibland o läser o myser av ERA planer!!!

• Gerda

The
    Tack för att du tänkte på mig! :) Magen mår jätte bra, graviditeten har varit super egentligen - men det är klart att tröttheten hinner ifatt en nu mot slutet. Synd bara att orken finns till jobbet, sen bara vilar/sover jag hemma. Just vaknat till o duschat nu och sambon har just lagt sig Men jag ska strax lägga mig igen, passa på sova mkt nu när det är helg.

Vi firar 1-årig förlovning nu på söndag, men firar antagligen imorgon! Ska bli så mysigt!

• Gerda

förhoppningsis

Grattis så härligt! Har du ingen bild på klänningen? Vore så kul att se!

• Gerda

förhoppningsis

Beräknat BF är 23 november! Längtar så!

Just kommit hem fr middag, vi var på tapasrestaurang och är sprängmätta Men det väntar kahlua-chokladmoussetårta nu o kaffelatte till mig.... *skön 1-års förlovningsdag*

Jag fick en jätte fin handväska av älsklingen. Han vet att jag letat hela hösten efter en snygg, skinnhandväska SVART och haft sååå svårt. Men han hittade minsann den perfekta väskan!

• Gerda

The

Handväskor, skor... är farliga ting Du kanske får upp begäret för handväskor nu?!

Jag kom hem med så många fina skinnväskor till alla kompisar när vi varit i Kina, hittade en skinnmakare som gjorde otroligt fina väskor, inga plagiat utan bara fina skinnväskor i klassiska modeller. Tänk om det fanns en sån farbror runt hörnet här liksom

Förhoppningsis

Jag får många leenden till magen och lite kommentarer om flick- eller pojkmage etc, men inga främmande har iaf kommit fram och klappat. Kanske markerar jag nogrannt också att jag inte vill det? Håller armarna i kors/framför magen på tunnelbanan eller har handväskan framför etc...

• Gerda

Jag får ju aldrig sluta jobba o bli latte-gravid! Men nästa vecka blir min absolut sista... så hoppas vi att jag är så frisk som nu så ska ni få se på brøllopsprat

Ska f.ø. antagligen køpa papper till inbjudningarna i helgen, dvs. om jag kommer upp ur sängen
  • Gerda

Uff!

Ingen lyckad trycksaksshopping idag. Pappret som vi kunde tänka oss fanns bara i ena färgen - jätte fin pärlemorvit och en cremevit som också hade fungerat. Men den blodröda verkar de inte kunna få in mer!

Så det blir att leta andra papperssorter *sucka*. Vill verklige verkligen får inbjudningskorten färdiga innan bebis kommer!

The

Vilka härliga bilder Jag tittade in jag med. Underbart med semester, en annan får vänta till bröllopsresan ju... långt kvar, men ändå inte! Deppade ju ordentligt i år över att inte ha tid att åka utomlands - då jag varit tvungen att jobba ihop dagar till FP. Vi avbokade dessutom västindien-kryssning eftersom bebis ska födas den tiden... men i framtiden får vi väl ta den kryssningen då.

• Gerda

förhoppningsis

Det är egentligen inte så viktigt. Det finns många ställen att köpa papper från och olika sorter att finna Blir bara så irriterad - tänkte att de kunde bli klara inom en snar framtid

• Gerda

The o førhoppningsis

Ja, det är så jobbigt att så mkt av livet är avhängig ekonomin! Iofs gör man ju vissa val själv som gör att ekonomin blir tyngre eller att man blir mer beroende av den...

Börjar själv fundera över budgeten till vigselringen, A tycker att vi ska køra på den som vi har sagt, den är inte dyr i längden eller så, men så ser ju jag på allt annat som kostar och bebisen... det är lätt att vilja lägga allt till barnet istället. Ska førsøka att hlåla fast vid att vi endast gifter oss en gång!

Svar på tråden Vår dag 070707... #4