Inlägg från: Dalabrud-07 |Visa alla inlägg
  • Dalabrud-07

Vår dag 070707... #4

Trodde jag hade hittat "min" klänning, men idag var mamma och jag iväg och tittade och ni har jag verkligen hittat "min" klänning!
    www.romanticaofdevon.co.uk/archive_gallery2.htm
    Klänning nr: 2, den som heter Cosima. Det finns två bilder på den. Nu syns inte det fina släpet så bra, men hela klänningen är en dröm!

• Dalabrud-07

Vi har precis gått igenom gästlistan en sista gång och vi är nöjda med den.
    Har även gått igenom budgeten, för 111 gången (eller nåt), och konstaterat att vi kommer att fixa det! Känns jätteskönt! Har även diskuterat vilka uppgifter värdparet kommer att få samt dom kompisar som kommer att spendera dagen D tillsammans med oss, innan själva vigseln.
    Känns så skönt att sambon inte tycker det är jobbigt att prata om det, det tyckte han förut - det är ju så lååång tid kvar. Håller inte riksigt med om det, det är ju inte ens 9 månader kvar.....
    Jag har iallafall bestämt klänning! Vilket känns jätteskönt!

• Dalabrud-07

Oj, oj, oj vad dagarna går fort..... Känner paniken kommer krypande vissa dagar.

*Jag har varit till reklamfirman som ska göra våra trycksaker och beställt hem papper, sen ska det bara bestämmas hur dom ska se ut och vad som ska stå innan dom trycks och skickas ut i fabruari/mars någongång.
    *Klänningen är bestämd, ska hyra en, första delbetalningen är gjord.
    *Frisören är tillfrågad. Jag ville boka men hon kunde inte lova något än...
    *Präst och kyrka är bokat, jag ska ringa och dubbelkolla på torsdag att det verkligen är så.
    *Fotografen är bokad.
    *Festlokalen är bokad och provdukad. Har kommit på att vi måste ändra på vissa saker....
    *Gästlistan är spikad *skönt*.
    *Maten bestämd och proväten.
    *Toastmadam tillfrågad och hon har tackat ja.
    *Toastmaster tillfrågad - tackat nej! Ännu en tillfrågad som inte bestämt dig än.... *suck*.
    *Har handlat glas till brudskålen. Blev faktiskt champagneglas i plast.
    *Har börjat handla saker till korgarna som ska stå inne på toaletterna.
    *Floristen som ska göra blommorna är konsulterad.

Tror att det var allt. När jag listar det så här så ser det så himla bra ut. Jag har ju hunnit med ganska mycket så jag borde inte ha panik, ändå får jag det... Hur mycket har ni andra gjort?

• Dalabrud-07

Gerda - hur många gäster kommer ni att ha på bröllopet? Vi kommer att ha runt 100. Vissa dagar önskar jag att vi valde ett mindre, med bara familjen.

• Dalabrud-07

irin - dom köpte jag på GeKås i Ullared Billigt och bra

• Dalabrud-07

The - du har ju hunnit med jättemycket ju! *avis* Skönt att ha så mycket gjort i sån god tid, så man slipper stressa som en tok på slutet.

• Dalabrud-07

Hannahbejb - välkommen hit! Och grattis till ett bra val angående datum
    Har ingen aning om hur många som hänger i den här tråden.
    Hät diskuterar vi allt. Just nu verkar det vara planering på schemat, hur långt man hunnit.

• Dalabrud-07

Då fortsätter jag

The, Ytterby Kyrka, Kungälv, 15.00
    Dalabrud-07, St. Skedvi kyrka, 14.00

• Dalabrud-07

irin - vi ska ha "sellnäsplanka" Det är som en buffé fast man får allt på en gång. Till förrätt är det avocadohalva med skagenröra och sen är det en massa olika skinkor och korvar, till det är det potatissallad och baguett. Det finns även en hel del frukter på plankan.
    kolla på www.ica-sellnas.com

• Dalabrud-07

Så där! Nu är kyrkan, tiden och prästen definitivbokade! Så skönt det känns! Klockan 14.00 070707 - visst låter det bra?

Svar på tråden Vår dag 070707... #4