Inlägg från: Gerda |Visa alla inlägg
  • Gerda

Vår dag 070707... #4

The

Kan du inte ta kontakt med facket och høra vad de säger? Eller hur har de tagit tag i rehab etc før dig? Om arb.givaren kan få in i skallen att du var frisk och klarade att arbeta på ett jobb, men inte klarar det andra - så ær det ju mkt bættre att du jobbar på førsta jobbet istället før att bli sjuk! Kräv iaf att få ordentlig hjälp!

• Gerda

Kikar in jag med!

Papper är inköpta... så jag antar att vi inte ändrar färgval fler gånger Däremot är designen fortfarande inte klar...

Det var allt i bröllopsväg härifrån!

• Gerda

The

Ja det var länge sen!

Det blir brunt & cremefärgat i trycksakerna. Till dekoren/blomuppsättningarna lägger vi till de mörkröda rosorna som jag vill ha :)

• Gerda

Jo tack det är bra :) Sjukskrevs tors-fre förra veckan då slemmisen gick på onsdagen och kraftiga värkar startade. Fick order att vila bort värkarna så att förlossning inte skulle starta.

Nu är allt bra igen, jobbar inte längre å är istället rastlös hemma men har massa annat att pilla med :)

Imorgon åker vi till Sverige, ska äta middag med tjejkompisarna, 30-årsfest, träffa hans släkt och handla klart allt som är kvar till bebis... bröllopsplanerna står väldigt stilla.

Men det är kul att läsa om era så fortsätt tjejer! :D

• Gerda

Victoria80

Häng på! Bara kul med fler tjejer!

Vi har bokat festlokal/arrangör - vi gifter oss där middag och fest kommer att hållas. Ett litet bröllop på max 45personer. Allt ingår här så det är bara lite extra dukningsdetaljer etc som vi behöver jobba med.

Fotograf är bokad och runt jan/feb beställer vi vigselringen fr smeden som ska tillverka den.

Det verkar som om vi har bestämt oss för färgtema - creme och brunt i trycksakerna med mörkröda rosor i blomsterarrangemangen o buketten.

Gästlista, budget är satt.... just nu händer inget mer än att jag hänger på BT, väntar på att vårt första barn ska komma nu i november så det är svårt att koncentrera sig på bröllopet.

Hur är era planer?

• Gerda

The

Så härligt att ha brudklänningen hemma! Duktigt av dig om du klarar av att inte strosa omkring med den hemma... Vet inte om jag skulle klara av det... hade nog fått gömma den hos mamma eller svärmor säkert :)

Förhoppningsis, va kul att sätta igång med korten snart! Tanken är att jag också ska göra det men men... :) Designen blir ju aldrig klar!

• Gerda

*vinkar till alla nya - välkomna!*

l i s a

Fy så trist att behöva bli uppsagd! Kräv riktigt bra referensbrev!!! Hoppas att du hittar nytt arbete snart, vet verkligen hur svårt det är att hitta arbete i Sverige idag.

Vi får ansträngd ekonomi vi med dessvärre, FP-systemet är inte den bästa här.

Får helt enkelt prioritera om i livet etc.... men det är lite surt att behöva foertsätta leva snålt!

• Gerda

hel_ena

Den är jätte fin :) svårt att säga mer när man inte ser bruden i klänningen, men det är kul med maffiga kjolar.

Kommer själv ha en väldigt enkel, rakare klänning så det är bara kul när andra har maffiga kjolar!

• Gerda

Hihi, nu har jag kommit på att jag kan önska mig presentkort till Make-Up store i födelsedagspresent!

Har iaf med. sambon att han kan nämna det för sina föräldrar när de frågar eftersom jag fyller en vecka före julafton så får de lite mkt att fundera på i presentväg åt mig...

Då kan jag anv. presenkorten till en MUS-kurs och smink

*känner mig smart*

• Gerda

The

Tack för att du frågar, magen mår bra! Mår själv illa 3:e dagen idag... kan bero på hormonspurt så här på slutet har jag hört. Ska inte klaga, klarar att va uppe etc... men jag har varit bortskämd med en "lätt graviditetet" hittills....

Jag tror att man får smink för nästan hela kurssumman, vilket jag tycker verkar jätte bra. Har testat smink fr både Make Up store och Face och har inte fått allergiska reaktioner fr ngn av dem, men på MUS får man mer smink så

Ang. möhippa - blir säkert svårt för min del eftersom vi dessutom bor i Oslo, och så en bebis... men tjejkompisarna säger att NÅT gör vi. Har dock sagt att jag faktiskt vägrar springa runt på stan o "skämma ut mig" och de vill ju heller inte skämmas ut när det är deras tur så jag hoppas verkligen att mitt förslag om att bara träffas, middag, spa eller så tas på allvar hehe...

• Gerda

The

Ang. musiken

Jag tycker att det verkar underbart att få specialskriven musik till er... kanske kan ni komplettera med ett annat spelmansband som inte kommer att kosta lika mycket?

Det beror ju på hur mkt ni vill ha just bandet ni har bokat?

• Gerda

The

Ta alla Hehe... Förstår att det blir svårt då... med så bra alternativ!

Bebis får namn när den kommer ut... finns så många namn å ännu fler när vi inte vet kön... så vi väntar och ser vem det är som faktiskt kommer

• Gerda

Dalabrud-07
    Du är jätte duktig! *avis*

Här har vi endast bokat/klart:
    * fotograf
    * festlokal (mat, personal, arrangör etc)
    * gästlistan spikad
    * handlat provark till trycksakerna + lite till (designen ej klar alls, gahhh!)
    * Guldsmed är klart, beställs i feb/mars pga. vi avvaktar min ringstorlek.

...................................
    Halvklart:

* Toastmaster är tilltänkt, ej tillfrågad.
    * Florist - vet nog vilken vi beställer ifrån.
    * samlat material till festprogram samt börjar skriva på gästpres.

• Gerda

Dalabrud-07

Vi bjuder in ca. 50+ inkl. barn varav 15 är fr USA och alla kommer inte att kunna komma.

Så inkl. barn räknar vi med 35-45 gäster.

Närmaste familjen och vännerna!

• Gerda

Hej tjejer

Louisa kom 22/11, en underbar tjej på 3012kg och 49cm.

Så nu är det fullfart med babymys, blöjor och amning... Bröllopsplanerna kommer nog inte igång förrän om några månader

Hoppas det går bra för er och ert planerande, kikar in när jag har tid!

Svar på tråden Vår dag 070707... #4