Vår dag 070707... #4
dog tråden?? Eller har vi förlorat alla snackiga människor här?
dog tråden?? Eller har vi förlorat alla snackiga människor här?
Gerda
Kul att köpa papper. Själv håller jag på att färdigställa fotoalbumet från semestern. Satt uppe sent igår och bara satte in alla 109 kort. Men så saknas då alla bildtexter, rubriker, en del bilder från datorn och de långa texterna om ställena vi besökte och vad vi tyckte om dem..
Idag kommer en kompis på besök och vi ska hjälpa henne installera om datorn. Så idag lär jag inte hinna fixa klart albumet... Vill ha färdigt det snart ju så att man kan visa det!
förhoppningsis
*ler* Vilka roliga dygn du har! Mina innehåller bara 24 timmar och inte 30. Men jag förstår att du har fullt upp med plugget! Hoppas att du får ihop din uppsats innan du går i bitar!
Ska alla göra inbjudningarna själv här eller? Känner mig lat när vi köpte inbjudningarna det första vi gjorde.
Sedan sitter vi och funderar på om vi ska förboka (reservera) hotell och vandrarhem för gästerna och skriva in det i inbjudan (infobladet).
Våra toastmadame säger att vi inte behöver det, utan det är gästerna som får göra sånt själv. Samtidigt har vi gäster som åker över 100mil för att komma hit i så fall. Hur löser vi det enklast? Och när behöver man skicka inbjudan om de ska hinna boka själva annars?
Lollo070707
Japp, hemma från en underbar semester till en trist var dag. Vill du se lite (sådär drygt 100st) kort så får du gå till therese-boman.magix.net och kika runt.
Ja, den andra tråden stängdes innan nån kom på att det var dags att skapa en ny. Hoppas att resten också kommer hit. Vore synd att tappa alla.
Själv har jag ägnat veckan till semesterkorten, beställt brudklänning och ska börja städa så vi slipper ha saker över hela lyan. En kompis kommer om en timme.. Brådis!
Lollo070707
Ja,en helt underbar semester var det. Synd att vardagen ska ta i så fort. Men härligt när man börjar fått satt in dem i album. Ska bara skriva alla korttexter och rubriker också. En del att fixa på datorn. Men det kommer bli kanon när albumet är klart!
Det blev Nixa 458 som jag förälskade mig i direkt. Jag var på väg att ta den ur butiken redan då i februari. Men jag är på sätt och vis glad att jag inte gjorde det, för nu har jag hunnit prova en hel del annat och är ännu säkrare på att mitt första val är rätt!
Städa är nödvändigt. Här har hemmet fått förfalla sedan vi kom hem. Vår kattvakt hade sett till blommorna och dammsugit åt oss. Verkligen jättegulligt av henne! Men sedan klampar vi in och sprider ut saker över hela vardagsrumsbordet, golven m.m. Nåväl, vi hann nästan färdigt innan hon kom. Dammsög bara det sista.
Sambon hjälpte henne att formatera om datorn och det tog hela dagen och kvällen. Datorer!!
Gerda
Första riktiga utlandssemestern. Den kan jag leva på länge! Efter bröllopet blir det nog bara ett par dagar spa eller så, men det kan ju vara minst lika underbart med sin FRU!
Synd att du inte hittade papperna du ville ha. Men det är bara att söka vidare eller ändra val! *fniss*
förhoppningsis
Japp mersmak, men nog mer badsemester på egen hand med kärestan. Annars fanns det en del i Singapore som jag skulle vilja uppleva och som vi inte hann med eller kunde utsätta tjejen för.
Vet inte om det blir nån mer resa dit bara... Jobbar ju inte just nu heller och innan jag får jobbet att funka igen efter alla omflyttningar och sjukskrivningar så tar det tid + att vår ekonomi bygger på att jag jobbar.
Jag oroar mig för framtiden och allra mest för pengarna till bröllopet...
Gerda
Hade önskat mycket. Men att ekonomin beror på mig är ju pga att sambon har halv sjukersättning så hon får inte ut särskilt mycket pengar. Min lön gör jätteskillnad. Jag vet, för vi har levt på socialbidrag tills jag fick mitt jobb. Det handlar inte om att inte klara sig. Det handla om vad man blir tvungen att prioritera bort...
Gerda
Det värsta är väl att jag blir sjuk pga min chef hela tiden placerar om mig från ett jobb som fungerade i ett år! Fattar inte vad de håller på med. Av vilken anledning ska jag flyttas då jag gör mitt jobb och trivs någorlunda med det? Och dessutom till jobb där jag kraschar på 2 dagar?
Har haft kontakt med facket sedan i våras. Gör ju inget annat än sitter på möten ju. Och de leder bara till andra förslag på arbetsplatser som jag blir tvungen att testa och jag orkar 2 dagar och skjukskriver mig. Jag har enligt min läkare snart tappat all arbetsförmåga om inget sker i rätt riktning snarast...