Inlägg från: Dalabrud-07 |Visa alla inlägg
  • Dalabrud-07

Vår dag 070707... #4

Åh, ännu en sak att pricka av! Har precis fått klartecken från solisten till kyrkan. Vi hade bokat en tidigare, men hon avbokade för någon vecka sen. Men nu ordnar det sig ändå!

• Dalabrud-07

När kommer ni att skicka ut era inbjudningskort?
    Jag var lite inne på i slutet av februari / början av mars.

• Dalabrud-07

Månadsplanering?
    Tänkte kolla om det är någon mer än jag som har gjort eller ska göra en månadsplanering?
    Med det menar jag vad man ska göra vissa månader fram till bröllopet. Som t.ex. i januari ska vi prova m2b´s kläder och i april ska min klänning provas igen och mätas och sys in (förhoppningsvis).
    I så fall så kan vi ju hjälpa varandra så vi inte glömmer något!

• Dalabrud-07

Här var detdåligt med fart..... Håller alla på att planera julen istället för bröllop?

• Dalabrud-07

The - låter helt underbart!

Jag har faktiskt fått sambon att ringa lite samtal på måste-listan! Så nu är allt porslin + bord och stolar fixade.
    Han har även lovat att ringa han som vi tänkt ska köra oss med häst och vagn samt musikerna till festen. Hoppas bara att han gör det inom en snar framtid....

• Dalabrud-07

Vi är lite oense om när vi ska skicka ut inbjudningarna, jag vill göra det tidigt (typ februari, alla hjärtans dag var ju bra), sambon tycker det är lite tidigt och hon som ska trycka dom tycker det är ännu tidigare....
    Men som alla andra vill jag vara ute i god tid. Om det nu är så att flera bröllop kommer att krocka (vilket jag inte har en aning om), så vill jag att våra inbjudningar kommer först

• Dalabrud-07

Grattis Gerda! Hoppas ni får en lugn och mysig jul tillsammans!

• Dalabrud-07

Lillstrumpan - välkommen hit! Det är bara att hänga på!

• Dalabrud-07

Fyller på mig själv igen:

Stockholm:
    carina6, Västerhaninge kyrka

Kungälv:
    The, Ytterby kyrka 15.00

St.Skedvi:
    Dalabrud -07, St.Skedvi kyrka 14.00

• Dalabrud-07

Vi har börjat spåna lite i inbjudan. I vårat fall är det en reklamfirma som ska trycka alla trycksaker, så vi behöver bara bestämma vad det ska stå i dom.
    Vet att dom har beställt alla papper och att dom kommit hem. Ska sätta igång med tryckning av inbjudningskorten efter helgerna.

• Dalabrud-07

Fick precis ett mail från reklamfirman som ska trycka inbjudningarna och dom tyckte det var för tidigt att skicka ut dom i februari, dom tyckte mitten eller slutet av mars räckte.....
    När kommer ni att skicka ut era?

• Dalabrud-07

Stockholm:
    carina6, Västerhaninge kyrka 15,00
    helenrik, Hässelby villastadskyrka 15.00
    Lasky, Stadshuset 15.30 eller i Österåkers kyrka( vi har inte bestämmt oss)

Kungälv:
    The, Ytterby kyrka 15.00

Dalarna:
    Dalabrud -07, St.Skedvi kyrka 14.00

Jönköping:
    Lillstumpan, Järstorps kyrka 15.30

Malmberget:
    BlivandeFruFrida, Allhelgonakyrkan ca.13.00

Ändrar min lite, skriver Dalarna istället. Ingen människa vet väl vart St.Skedvi ligger Tur att mitt nick ger någon liten ledtråd

• Dalabrud-07

Anmaria - där ser man, världen är bra liten

• Dalabrud-07

hel_lena: Det är bara att gratulera! Tänk om man hade sån tur.....

• Dalabrud-07

Åh, är så glad! I går berättade mina föräldrar att dom vill hjälpa till, ekonomiskt, så vi får det bröllop med fest som vi vill ha.
    Detta var definitivt inget vi hade räknat med, så vi ser det bara som en bonus.

• Dalabrud-07

irin - grattis! Jag såg annonsen jag också, men vi har redan köpt plastglas.....

Svar på tråden Vår dag 070707... #4