Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

Vår dag 070707... #4

The
    Vist är det en underbar känsla att ha klänningen hemma? VAr tvungen att hänga ner den i källaren för att jag inte skulle komma åt att prova hela tiden =)

Tror nog jag ska byta banden, ska göra klart korten i övrigt först å så får jag se hur det ser ut, men det blir ett projekt att sätta igång efter tentan.

• förhoppningsis

Det är därför min hänger i källaren, dels för att inte alla andra ska kunna be att få se den hela tiden, då blir det ju ingen överraskning på bröllopsdagen, dels för att jag inte ska pröva den själv hela tiden.

Funderar på mär vi ska skicka korten, när gör folk semesterplaner? I de flesta yrken kommer semesterlistorna runt mars om jag inte har helt fel. Så innan dess måste de ju vara ute. Men eg vill vi ha ut dom innan det, men inte så att de krockar med alla julkort

• förhoppningsis

Klänningen är köpt sen nån månad tillbaka och hänger i kälaren, ska sys in ca en månad innan bröllopet.

Såg att det var någon som funderade på jättekjol och jag provade en sån i början men är jag provade att "gå upp för kyrkgången" dvs gå antingen hand i hand el armkrok så var kjolen i vägen, den trycktes lixom ut åt andra hållet, såg lite konstigt ut.

• förhoppningsis

kul att se så många nya här!

har enats om att vi ska fixa korten runt jul och skicka dom i mitten av januari, då riskerar de inte att försvinna i julkortstravarna + att folk har inte bokat semester ännu.

På tal om boka semester så försökte vi boka bröllopsresa i torsdags men det gick inte eftersom de katalogerna inte kommit
    ännu så de hade varken pris el datum. Jobbigt!

• förhoppningsis

Har oxå en krock, men jag har varit tidig och "paxat" mina gäster =)

• förhoppningsis

The, Ytterby Kyrka, Kungälv, 15.00
    Dalabrud-07, St. Skedvi kyrka, 14.00
    Förhoppningsis, Boo Kyrka, 15.30

• förhoppningsis

kanske ska skriva till Nacka/ Stockholm

• förhoppningsis

Skriver in min "det här har jag klart" lista

-Valt blivande make =)
    -Bokat kyrka
    -Bokat Buss
    -Bokat festlokal
    -Valt dukning
    -Spikat gästlistan
    -Bokat fotograf
    -Frågat och fått ja från toastmastrarna
    -köpt ringen
    -köpt klänningen och slöjan
    -valt psalmer + in/utgångsmusik
    -ordnat solosången
    -handlat allt till inbjudningarna
    -budgeten klar
    -önskelista påbörjad
    -hår och smink klart och provsminkat
    -valt resmål för bröllopsresan men kan inte boka än för resebyrån har inte kommit så långt ännu
    - valt smycken, velar på tiara
    -valt färgtema
    - bokat limousine
    -M2B klädsel vald, behöver sys om lite

det som är kvar är att
    -göra alla trycksaker
    - köpa skor + underkläder (kollade idag)
    -skriva äktenskapsförord
    -lära M2B dansa vals
    -vänta på att restaurangen gör klart menuerna för vår sommar så vi kan välja och proväta mat + tårta
    -köpa alkohol
    -välja brudbukett

• förhoppningsis

Vi kommer vara tidiga, skickar ut våra i mitten av januari för att hinna innan folk bokar semestrar

• förhoppningsis

Värdpar för oss blir våra föräldrar

• förhoppningsis

Dalabrud

jag använder BTs egna, den har allt jag behöver, nu har jag iof laggt till massa egna punkter i den oxå, men den går att båe ta bort å lägga till poster på, helt gratis!

• förhoppningsis

ska hålla bal ikväll så jag har haft lite annat att göra sista tiden...

• förhoppningsis

det är inte för tidigt, de flesta börjar ju fundera över sina sommarplaner i februari

• förhoppningsis

fick reda på igår att vårt krockar med ett annat bröllop och att det är hennes syster som ska gifta sig, förstår ju att det får företräde

Svar på tråden Vår dag 070707... #4