Inlägg från: Heidi L |Visa alla inlägg
  • Heidi L

6 oktober 2007

Hej ! ursäkta dröjsmålet men nu något är jag här i alla fall, har fått boka kyrkan nu!!!!! e såååå glad, vi hade två kyrkor som vi hade spanat in, den första vart inget med, de kunde inte lova förrän i mars, april om vi skulle få kyrkan så vi tog inte den.
    Jag o min gubbe kommer från värmland men ska gifta oss i stockholm, släkten o familjerna bor där nästan alla i alla fall.=)

• Heidi L

Saffranin
    japp håller med=) sen var det det att vi hade redan bokat festplats så det började kännas lite jobbigt på något sätt=)men nu är det .Jag är föresten från årjängstrakten.

Andie
    japp det var ett ÅR kvar i går ooooo vad man längtar!!!!

välkommen Jämtlandstaus !
    Vi har en sparkonto till bröllopet är inte helt klara med.har satt en buget på ett ungefär. Vi kommer ha ett kyrkligt bröllop har bokat kyrka o festlokal.Hoppas att det går bra med festlokal letandet!!

• Heidi L

Hej på er!! Hoppas det går bra med er o planeringarna=)har en liten fråga som jag tänkte ställa, har nämligen själv fastnat lite.Med tanke på vädret så e oktober lite svår, hur tänker ni?? vad ska ni ha för överdel över klänningen som jacka typ?? ska ni hyra en sån där vintercape?? Tror ni att den finns i fler färger en vit bara?? Har gör ni om det nu skulle regna massa den dagen? Försöker klara er med paraply?? Kom gjärna med tips tycker det e jätte svårt.
    kram

• Heidi L

Hej !
    Jaa just nu har vi inte gjort så mycket, det vi har gjort är bokat kyrkan o festlokalen, kollat lite på kläder men det är bara så himla svårt tycker jag, planerat inbjudningskorten vi kommer göra dem själva, sen har vi tittat lite på bordsdekorationer försökt tänka ut vad man ska ha på borden osv. Just nu känns allt lite svårt står lite still. Tärnan är ordnad men inte marskalken har inte frågat han än.
    Har ni föresten pratat med era föräldrar än??Vet släkterna om att ni ska gifta er?? Våra vet inte om det än:) hjääälp känner jag lite. Ser inte riktigt fram emot att prata med mamma om vilka som blir bjudna osv.Vi tycker nog olika i den saken=(

Tack för tipsen tjejer om det nu skulle regna =)!!

• Heidi L

Glömde skriva en sak vilken fin hemsida ni har Andie!

• Heidi L

Hej! Tänkte höra med er har ni någon bra tips på vart vara på bröllopsnatten i Stockholm??? Gjärna ett rum med jacuzzi eller liknande!! Hoppas det går bra med er annars!!!!

• Heidi L

Hej , ja'a ni ,vi har inte riktigt beslutat antalet gäster men är säker att det hamnar mellan 50-60 personer, beror på lite ska ha lite betänketid på ett par personer, vad det gäller utgångs eller in march är vi inte helt skäkra än, men har vissa som vi nog väljer mellan. Första dansen , ahhh hjälp, varken jag eller min gubbe kan dansa vi är så dåliga, men vi funderar att börja med en liten tryckare till våran sång sen hoppas vi att några mer kommer upp o dansar o då kan vi sluta=)hahahha, skulle gjärna dansa men kan inte.

• Heidi L

Saffranin
    Jag känner med det där i bland , kanske borde skära ner lite på bröllopspengarna o göra något annat men samtidigt känner jag man gifter sig bara en gång i livet förhoppningsvis så då känner jag varför inte slå på stort. Det är svårt! Din andra fråga planering av barn , näe inget för oss varken jag eller min sambo vill ha några barn nu eller senare känner vi. Vi planerar däremot att flytta sen när vi har gift oss men inte helt säkra på vart, bara att det blir närmanre Stockholm.

Våran lilla sparkonto till bröllopet lägger vi till så fort vi kan, kommer snåla med julklappar o mat o annat i år för att få lite mer.

• Heidi L

Letar efter klänning då o då,på nätet i affärer hmmm det är svårt.Men får försöka hålla uppe modet det kommer väl !

Vad det gäller utsmyckning av festlokalen vet jag inte försöker hitta tips o ideer, mer än bara blommor o ljus, kommer någon av er utsmycka även typ stolar??

Svar på tråden 6 oktober 2007