• Bruden i Vasastan

6 oktober 2007

Ny tråd för alla som ska gifta sig detta datum! Vi verkar vara några stycken...

• Svar på tråden 6 oktober 2007
  • Andie

Hejsan damer!
    Undrar hur det går för er? Hur går det med planeringen. Vi är i gästliste-stadiet undrar om det är fler som är där just nu....
    Och vilken låt har ni tänkt ha som första dans eller utgångs march ur kyrkan? Mitt huvud snurrar av frågor!

• Saffranin

Hejsan!

Vår gästlista är väl i princip klar. Blir ca 80 stycken med majoriteten vänner.
    Musik ut från kyrkan mm har vi inte kollat på än och inte så mkt annat heller... inte planerat nåt alls sen vi bokade lokal. Nåt annat man måste göra så här tidigt?

• Andie

Saffranin
    Nja kanske inte... vi har öppnat ett sparkonto och sen så har vi börjat fundera på hur man ska kunna pynta i festlokalen.
    Vet inte jag kanske är lite väl ivrig men jag tycker det är så kul att planera och fixa...

• Heidi L

Hej , ja'a ni ,vi har inte riktigt beslutat antalet gäster men är säker att det hamnar mellan 50-60 personer, beror på lite ska ha lite betänketid på ett par personer, vad det gäller utgångs eller in march är vi inte helt skäkra än, men har vissa som vi nog väljer mellan. Första dansen , ahhh hjälp, varken jag eller min gubbe kan dansa vi är så dåliga, men vi funderar att börja med en liten tryckare till våran sång sen hoppas vi att några mer kommer upp o dansar o då kan vi sluta=)hahahha, skulle gjärna dansa men kan inte.

• Andie

Måste bara få berätta att idag fick vi hem ett brev från svenskakyrkan med en premilinärboknings besked för kyrkan och tiden!
    Just det som behövdes efter en så stressig och jobbig arbetsdag!

• Saffranin

Vi har också öppnat ett sparkonto... Känns lite tråkigt ibland. När man precis slutat vara student och börjat tjäna pengar så ska man spara en massa. Typ alla jag känner åker också på riktiga långresor nu efter skolan, men vi blir kvar i regn och blåst. Kanske borde man valt ett billigare bröllop och satsat pengar på annat? Hur tänker ni?
    Planerar ni barn och sånt sen eller? Jag är bra sugen faktiskt, men vi får väl se....

Vi tänkte försöka gå nån valskurs innan bröllopet, men sambon jobbar inte i stan på veckorna så jag vet inte om vi hinner. Egentligen skulle jag helst slippa dansen helt...

• Andie

Saffranin
    tänk så här ni gifter ju er med all härlighet som det ger, de som åker på långresor blir ju mest bara solbrända och det brukar ju flagna efterhand det gör ju inte ett äktenskap...

Vi funderar på att hitta på någon egen sorts dans. Ingen av oss kan dansa och gå en kurs är inte vår grejj.

Sen vill jag berätta för alla er att det finns en tråd om Oktober 2007.

• Heidi L

Saffranin
    Jag känner med det där i bland , kanske borde skära ner lite på bröllopspengarna o göra något annat men samtidigt känner jag man gifter sig bara en gång i livet förhoppningsvis så då känner jag varför inte slå på stort. Det är svårt! Din andra fråga planering av barn , näe inget för oss varken jag eller min sambo vill ha några barn nu eller senare känner vi. Vi planerar däremot att flytta sen när vi har gift oss men inte helt säkra på vart, bara att det blir närmanre Stockholm.

Våran lilla sparkonto till bröllopet lägger vi till så fort vi kan, kommer snåla med julklappar o mat o annat i år för att få lite mer.

• Saffranin

Nej, man får väl verkligen hoppas att inte äktenskapet flagnar lika fort som solbrännan

Håller med om att det är kul att ha ett ordentligt bröllop när man väl gifter sig... Lite surt nu bara när det fortfarande är så långt kvar och allt man gör är att spara.

Ni då Andie, inga barn i planeringen?
    Såg på den andra tråden att du funderar på smyckning av festlokalen. Vi har valt färger (rött, orange och gult), men sen ska personalen fixa blomsterarangemang och sånt. Rätt skönt!
    Mycket snack om klänning på den andra tråden. Hade ni redan bestämt sånt eller hur var det? Jag har INGEN koll alls än, men det kanske börjar bli dags? Vad börjar man med? Hittar den rätta affären el söker i tidningar/på nätet?

Svar på tråden 6 oktober 2007