Inlägg från: hellokitty |Visa alla inlägg
  • hellokitty

Oups lite snabb... 6

Dallris,

Ska du käka svamp? Är nog inte så bra för bäbis om du blir för hög på svamparna....

Själv spelade jag viktigt, hrm...., och skulle inte ha någon smärtlindring. Per sa att "det är ju för fan onaturligt! Det är precis som om jag skulle dra ut tänder på folk utan att ge bedövning!"

Nja.... Jag tyckte det var en lite dålig liknelse eftersom kvinnor i alla år har fött barn utan smärtlindring men att dra ut tänder på folk är ju faktiskt ett ganska nytt påfund. Innan gick man ju omkring med sina ruttna tänder och hade inget val.

Ja ja... Det blev ju EDA:n iaf så han fick som han ville.
    Nu sover sk*thögen efter ett bad och gröt med mangopuré. Hoppas han sover lääääänge idag. Har varit lite dåligt med det senaste tiden.
    Hur går det för er alla annars?

Har ni köpt alla julklappar?

• hellokitty

Läste tillbaka lite i tråden.

Städning... HALLÅ? Någon som kan upplysa mitt husband om vad det är? Gah!! JAg blir tokgalen nuförtiden. Bara för att man är mammaledig så innebär det inte att jag är mamma till alla i hushållet.

När jag vaknar på morgonen så har de andra redan gått till skolan/jobbet. Traskar in i köket och vad ser man? Kaffekopp, glas med oboy, juiceglas, tallrikar, smörkniv, osthyvel... ja, ALLT står framme. Ska det vara så svårt att stoppa in det i en diskmaskin?
    Har man tur så har dom iaf ställt tillbaka mjölken i kylen så att man slipper ha gammal rutten mjölk i latten.
    Lillkillen släpper alla sina saker och kläder i högar när han kommer hem från skolan och plockar inte upp sina blöta handdukar ur gympapåsen. Uuurkk!!
    Per har grejjer överallt och jag vill bara kasta allting.
    Husbandet städar typ en gång om året och då är det tandborsten som åker fram för att allt ska vara tiptop men annars bryr han sig inte.

Så... nu har jag också fått gnälla lite!

Vad skönt det var!!

• hellokitty

cheers,

ja men smulor kan man iaf borsta bort. Lillkillen spiller ALLT på duken. Efter en dag är dom helfläckiga....

(ska jag säga som spillde ut ett helt glas rödvin på duken för ngn vecka sedan och fläcken gick inte bort i tvätten...)

• hellokitty

Man får inte äta opastöriserad ost när man är bandidos. Men det finns ju många brieisar som är past. Jag åt det iaf....

Cheers,

Jag beställde precis en personlig almanacka till per som han ska få i julklapp. Han går alltid omkring med en liten bok där han skriver upp allt han ska göra så tror det blir en bra liten julklapp. Men måste hitta något mer också..

Om någon annan funderar på att köpa almanacka så köpte jag min här iaf

www.paulanders.com/alma/irutan/index-1060.htm

i'll be back!

• hellokitty

Nixpix,

Jag delammade ett tag med hjälp av en pump men nu får han ersättning, gröt och lite annat smått och gott. Han är ju stora killen nu!!

• hellokitty

cheers,

du fick det att låta som om jag bara festat i ett sträck sedan jag fick Ludde!

Jag var ute EN gång när min bästa kompis fyllde år och rödvin har vi druckit till maten några gånger...

Något positivt iaf med att inte kunna amma ska man väl ha....

Men han fick ju iaf tuttemjölk i ca två månader men det var inte mycket åt gången....om ni nu är intresserade av mina små gelehallon...

• hellokitty

CHeers,

Jo, det var så det var. Han föddes juh med en hel uppsättning tänder så vi tänkte att, va f*n, istället för att bita sönder morsan så kan han väl använda gaddarna till att tugga sin egen mat och så kastade vi fram en stor biffstek till honom!

• hellokitty

almanckan skulle heta...

"Denna dagbok tillhör Cheers"

nää.... jag vet inte..... "Cheers lilla svarta bok"?

• hellokitty

B-kupa.... hmmmmm. Kallas inte det för "äpplen"?
    För meloner är det iaf inte!

Eller kanske tennisbollar?

Hjäääääälp! det skriks! tjing tjong

• hellokitty

joppa joppa joppa....

Ludde ligger och kvider.... Han är verkligen helknas idag..
    Suck.... bara tre veckor kvar av denna jobbiga perioden sedan ska han vara snäll i ca tre veckor innan nästa period.... Kan iofs inte vara lätt för som små men HALLÅ?!?!?!?! Kan dom tänka lite på sin mamma!

• hellokitty

det är inte skrik skrik.... utan mer "hallå! jag vill vara med hela tiden, inte sova trots jag är trött, nej-inte ligga på golvet med mina miljoner leksaker utan bara bli buren hela tiden-skrik"...

nu sitter han i knät och är ganska nöjd men gäspar konstant för att han egentligen borde sova. Har köpt en bok där det står om alla utvecklingsfaser och detta är en av dom största dom går igenom nu. Huvudet växer visst enormt under dessa veckor och intrycken är nästan lite för mycket för dom små....

nu ska vi nog gå och läsa lite saga...

kram kram

• hellokitty

morrn morrn

sitter och väntar på vår nya soffa... dom skulle komma mellan 9-12 så dom kommer väl 11.55.....

• hellokitty

nu är dom här!!
    återkommer...

• hellokitty

Har lagt upp en bild i Tissas bildgalleri...

Lite suddig men man ser soffan och ett litet ufo iaf!!

Ska snart gå och fika.... Måste ju göra rätt för uttrycket lattemorsa! Sedan tror jag att jag ska köpa en gåstol. Husbandet kommer bli helt galen! Han tycker jag köper på tok för mycket grejjer.... Men Ludde behöver dom tycker jag.

• hellokitty

Vill bara tillägga att allt runtomkring soffan på bilden kommer tas bort.
    Förutom elementet då....

Ser för skräckligt ut för tillfället men vi har inte hunnit köra bort allt. Skinnfåtöljen hatar jag och ville kasta när jag flyttade in men vi får se om plastsonen vill ha den eller om vi ska köra bort den.

• hellokitty

Förresten.... Gissa vilken plats jag kommer ta i soffan! Snacka om att det kommer bli bråk här hemma om vem som ska sitta var i soffan... Tur att man är hemma när dom andra kommer hem så att man kan sitta där innan dom andra kommit innanför dörren.

• hellokitty

Ja, men jag ska ju ut och fika med ngn date från fl... Inte i soffan....

Brukar drea och ....vad tusan hette hon nu igen.... ankan... vara inne något nuförtiden?
  • hellokitty

Jopp! Elementet ska vara kvar!
    Blir ju kanske lite kallt annars.... Har iofs öppen spis men eldas inte så ofta i den... Tråkigt för det är mysigt.

Tycker att elementskyddet är lite fult men vad ska man göra? Ngn hade förresten stulit jättefina elementskydd från trapphuset förra året. Det var inte jag men dom hade varit rätt fina i vardagsrummet....

• hellokitty

Ankan fick jag från hennes förnamn...

Nee, inget jag vill fråga... bara undrade lite....

Måste springa igen till liten

• hellokitty

Tjenis p*nis,

Jobbar på att få bort skorvet på luddes huvud och tittar in här medans oljan verkar på hans lilla huvud.

Ska snart bada honom och han ligger och yyyyylar i badrummet. Kan säga att vissa kvällar har man huvudvärk efter hans operetter. Har han inte fattat än att han kan skrika gällast och högst i detta huset? Han tjuter alltså av glädje och övar sin röst.... Skriker inte för att han är ledsen.... iaf inte just nu....

urrkkk.... låter inge kul med misslyckade avrättningar.... är det typ när dom försökt elektriska stolen och så pyser det bara om dom?

Svar på tråden Oups lite snabb... 6