Oups lite snabb... 6
08:an Joppar du inte?!! Min tjej det....:D:D
08:an Joppar du inte?!! Min tjej det....:D:D
Vet ni att Hemlisen fikar mest på sitt Jopp, Idag har hon ätit en stor GLASSBULLE! Det ni! Så skriver hon så här: "Jag har inte ä'tit en sån sedan gymnasiet (typ 10 år sedan) eller jo förresten, jag åt en förra veckan!"
Jag säger bara det....:D:D:D
Hej vänner!
Fy f*n vad trött jag är! Joppa är helt klart överskattat. Funderar på om man kan leva hela livet utan inkomst. *räknar o grubblar* :D:D:D Närdå, det var rätt ok. Fast lite jobbigt var det att vara enda svensk i personalstyrkan. Det kändes som om de alla hade olika slags låtsas-svenska. Och det var svårt att inte börja skratta under ett av rapporteringsmötena. (Det är en Kines, fillipin, kurd, irakier och en ryss) Och Kinesen, en jättegullig tjej pratar preciiiiiiiiiiiis så som man hör i alla de där Kines-skämten. Och jag fick ett sådant av Cheerful härom dagen, och det var ju det enda jag kunde tänka på när hon pratade. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Ja, en händelserik dag var det. Med diverse knivhot, duschningar, vändningar osv.... En helt vanlig dag i dagens äldrevård.
Här har det minsan hänt grejjer med! Vad FLITIGA ni är tjejer!!
Gerda: Skönt att höra att bebisen mår bra. Synd att du inte fick din glass, men du har ju bananchips istället. :D:D:D
Cheerful: Är snöbollarna de där med vitchoklad o cocos??
Dallandra: Vad mysigt att du är så hm....sugen? En bra period i graviditeten. När är det dags?
Hemlisen: Vart håller du hus?
Hello Girls!! :D:D:D
Vad härligt att se att jag varit saknad. :):):):):)
Ja Hemlisen har rätt, jag är helt slut när jag kommer hem, det är tufft att JOPPA och jag ger nog upp snart. ;) Nä, men det har varit mycket elände sedan jag började joppa. Barnen har en efter en varit sjuka, och min MAN opererade knät i fredags ch har varit soffliggande, så ingen hjälp här hemma, vilket gjort att jag fått joppa på ordentligt hemma med. Inte kul! Och en operation som skulle vara ett lätt ingrepp har fått komplikationer och Husbandet ligger nu på sjukhus. Han fick åka in akut i em, efter att haft yrsel och ont hela dagen. Det verkar som att han blir inlagd. De tömmer knät på vätska och sänkan var 65 (normalt 5) så något är galet och vätskan är iväg på analys. Så inget bra här inte!
Jag kikar in när jag får en sekund över och hälsar på er goa tjejer. :D:D:D:D:D:D:D
Nu har jag dammsugit, tvättat golven och tävttat 7 maskiner tävtt! Inte illa, men uttröttande. ;);)
GRATTIS till Oups-bebisen!! Vad fin hon är. :D:D:D:D:D:D:D:D:D
Cheerful: Det är inget vidare med husbandet. Han kom hem mitt i natten och de hade tömt knät på en massa vätska, han har en infektion i knät efter operationen, och nu är han där igen för att se om de behöver gå in igen och spola rent. Han har ett "hopparknä" så de har putsat lite där inne.
7 maskiner tvätt det är precis vad man hinner (knappt) i tvättstugan på 3 timmar, men så har vi 3 maskiner och de tar 50-60 min. Så det är bra.
Idag vaknade stora tjejen och mådde illa så vi har inte haft en rolig morgon. Magsjuka är det värsta som finns. Tack o lov är hon så duktig och snabb att hon hinner till toa. Värre blir det om lillasyster får det. *fasar*
Så idag hänger jag lite här med er. :D:D:D:D
Nä, jag skulle joppa 13-31 idag, men det går ju inte, så jag får försöka joppa in det en annan dag, det är ju praktik och jag ska göra 105 timmar. Men den 13/12 åker vi hem till västkusten så det gäller att göra klart det här. Men det går nog för mina arbetskompisar är så snälla. :D:D:D
Ja tack, lite schkumpa hade varit bra. Hjälper säkert mot magsjuka med. ;)
Ja vad är klockan när det är 31?! :D:D:D:D Det är ju så klart kl 21!! Fattar du väl?! :D:D:D:D:D
Cheerful: Å vad roligt med inredning, I love it! :D:D:D Vad är det för rum som målas om?? Och i vilken färg?
Kul med smink-shopping med. Har hört mycket här inne om ID, du får säga vad du tycker sedan. :)
Aha!!
Låter som om jag måste testa ID då. :D:D:D Jag har så svårt att hitta en bra foundation, antingen så bli jag för torr och allt bara kakar sig eller så blir jag fet och glansig efter ett tag. Jag kan vara använda en lätt foundation, men ibland vill man ju festa till det lite med en mer täckande.
Tråkigt att det inte var fler som handlade, det bli så pinsamt tycker jag på såna där partyn när ingen vill köpa något. Samma sak var det på min möhippa, det var bara jag och Hemlisen som handlade. Tacka vet jag Hemlisen! :D:D:D
Rummet låter verkligen jättefint! Bra färger som passar till allt. :)
Cheers: VAd gullig du är som sitter här och pratar med dig själv. :D:D:D:D:D
Du nu är jag så intresserad av ID att jag måste nog kolla upp det här, låter verkligen som något för mig. Men HUR dyrt är det?? Vad kostar tex foundation? Så man vet på ett ungefär.
Nu ska jag hämta lilla Alice. (L)
Jo, jag har pysslat hela förmiddagen med att sätta in foton från bröllopet i album, så nu ska jag visa på dagis, de har tjatat om det. :D:D:D:D
Hej hopp!
HAr precis kört Husbandet fram och tillbaka till apoteket.
ID låter nästan för bra för att vara sant, men som sagt mycket pengar på en gång. Ska be Husbandet om pengar till smin i julklapp om han får för sig att köpa någon vill säga. ;)
Hemlisen: Vi får klart kolla upp det där med återförsäljare för ID, kanske någon vill komma till byn och demonstrera för oss? :D:D:D:D
Fast det blir väl bara du och jag som handlar. Party för 2 kanske?!
HAr ni pratat något mer om nyår?
Cheers: Jag trodde priserna alltid dubblades här i storstan?!!!
Hellu, hellu!!
Hur har helgen varit?
Vilken IDOL-final det var i fredags. Jag satt som klistrad och kunde inte alls bestämma mig för vem som borde vinna. Det hade blivit rätt vilket som. Jag sitter här och lyssnar på hög musik och njuter av ensamheten lite innan det är dags att gå till joppet. Tänkte gå och sola ltie innan med.
Hellu!! :D:D:D
Länge sedan jag skrev. Förlåt....;)
Min mamma har varit här (och är fortfarande) sedan i lördags. Idag är det Lucia-tåg på dagis och efter det åker vi hem till Bäst-kusten för långledigt. :D:D
Vi kommer nog tillbaka runt den 13-14 jan skulle jag tro. Så en riktigt god jul till er!!