Inlägg från: kentfantast |Visa alla inlägg
  • kentfantast

Är alla super nöjda över era bröllop ?

Jag var inte så överväldigad som alla sa att jag skulle vara. Jag hade världens roligaste dag, men efter 1 års planerande kunde jag i slutet av kvällen känna lite "Oj, var det inte mer än så här?". Men jag skulle inte säga att jag är besviken. Möjligtvis då över bröllopsnatten som inte var det minsta romantisk utan ett gravt slöseri med pengar, då min man var packad, spydde 3 ggr och däcka på sängen och jag fick krångla mig ur hår och klänning på egen hand... Hmm...

• kentfantast

JA! Våra gäster drack så lite att det blev fri bar hela kvällen på ett belopp som vi hade beräknat till middagen!! Fler än vi trott tog bilen och en del ville väl ta sista tåget hem.

Tycker oxå att det dansades lite för dåligt. Svenskar (Sthlmare) är väl kanske inte tillräckligt vana vid pardans... What do I know. De dansade med mig, men inte mina kompisar.
    Men man hade ju en liten grupp som stog för festandet. Så är det väl jämt kanske...

Just nu ägnar jag mig åt att titta på bilder i mängd för att återuppleva det lite. Och längtar efter filmen... Är lite besviken över att vi inte tog fler bilder tillsammans med tärna och marsklk efter vigseln (som vi hade tänkt), men det blev så stressigt och nu är det inte mycket att göra åt den saken.

Men i det stora hela är jag ju såklart jättenöjd. Jag tror inte att man kan förvänta sig att allt ska bli som man planerat.

• kentfantast

nenne78:

Iiii, på lördag blir det av!!! Grattis till dig. Hoppas du får världens bästa dag! (men blir den inte som du tänkt dig är det ju ingen katastrof det heller... med tanke på tråden... )

• kentfantast

nenne78:
    Grattis ändå!
    Det där med talen var jag oxå lite förvånad över. Trodde framför allt att de skulle visa nåt från möhippan. Det var färre än jag trott som höll nåt tal om mig eller honom, utan de handlade mer allmänt om äktenskap. Fint, visst, men lite tråkigt sådär.

Jag är ju besviken på möhippan. Min tärna har dåligt samvete så jag säger att jag blev jätteglad över den jag fick, men hon vet att den inte var anpassad efter mig och har ångest över att det inte blev som de hade tänkt från början. Well, det Hade ju iaf tänkt. Och det är jag glad för.
    Alla säger till oss oxå att de hade supertrevligt så jag hoppas att de hade det. "Så trevliga människor man fick sitta med!!" Och det var ju viktigt för oss.

Jag tänker att jag hade roligt, men hade nog trott att jag skulle ha... ännu roligare. Konstigt det där...

• kentfantast

nenne78:

Du är så klok, så klok. Jag vore vilsen utan dig.
    Du lägger väl upp bilder nånstans? (nyfiken i en struuut) Jag har själv ansträngt mig å det yttersta och laddat upp bilder. Vilken kraftansträngning när man har en långsam dator! (säkert virus)

• kentfantast

Tack... ja, det är som att vara på landet mitt i stan.

• kentfantast

Vår fotograf har sin ateljé i Södertälje hamn - värsta industriområdet. Han tar skitsnygga bilder där. Tycker att det är lite roligare än... alléer. Även om det oxå kan vara himla fint. Inte så vi, bara.

• kentfantast

nenne78:

Kollage á la Beatles kanske?
    Vi missade oxå det där med att ta roliga och fina bilder ihop med följet och släkten. Tog några dåliga bilder med familjerna på kyrktrappan, men allt blev så stressigt och min man ville inte fottas mer, så det blev liksom inte av att vi fick de där roliga bilderna som jag ville ha... Ja ja, vad är en bal på slottet?

Svar på tråden Är alla super nöjda över era bröllop ?