• Helen77

Är alla super nöjda över era bröllop ?

Själv så är jag inte riktigt nöjd.
    Tycker inte att jag var sååå fin och festen saknade vissa saker m.m.
    Fick inte heler någon möhippa vilket känns lite tråkigt.
    Tycker självklar att ändamålet ( att bli gift ) är det viktigaste.
    Tror att jag som planerat i ett år trodde att det skulle bli mycket bättre.
    Någon som känner igen sig.

• Svar på tråden Är alla super nöjda över era bröllop ?
  • kentfantast

Jag var inte så överväldigad som alla sa att jag skulle vara. Jag hade världens roligaste dag, men efter 1 års planerande kunde jag i slutet av kvällen känna lite "Oj, var det inte mer än så här?". Men jag skulle inte säga att jag är besviken. Möjligtvis då över bröllopsnatten som inte var det minsta romantisk utan ett gravt slöseri med pengar, då min man var packad, spydde 3 ggr och däcka på sängen och jag fick krångla mig ur hår och klänning på egen hand... Hmm...

• brud9/9

Dagarna efter bröllopet kände jag också likadant, jag var inte så snygg, hade inte så kul, jag kände mig helt frånvarande under vigseln, blev inte rörd under talen etc etc. Men jag tror mycket handlar om att hinna smälta allt också. Prata med gästerna efteråt, titta på bilderna osv. Men visst, antiklimax blir det ju. Det går så fort och man hinner inte prata med alla. Vi planerade i 5 mån innan och det var nog en fördel, då blev det inte riktigt lika uppskruvat.

• Zozo

Jag tyckte det var helt fantastiskt! Det var rörande, romantiskt, roligt.. japp, alltihop! Och just för att vi valt att fira med de 30 närmaste i en vecka behövde vi inte uppleva det där "Ar det redan över" pa samma sätt. Jag rekommenderar verkligen att fira i flera dagar!

Visst, frisyren blev lite fel, sminket lite blekt, buketten inte alldeles som det var tänkt... men det betydde inget alls i det stora hela! Jag kände mig vacker och buketten blev vacker, han var stilig som sjutton och alla var pa gott humör...

Vi hade hyrt hela stället i en vecka och bodda därmed där även pa bröllopsnatten.. Annars skulle jag klart inte rekommendera att lägga stora pengar pa det.. Vi stöp i säng runt 5-6-tiden, lyckades trassla oss ur kläder och harnalar och ha det lite mysigt... men inte sjutton brydde vi oss om hur rummet sag ut!

• Mitt hjärta är hemma

Vi är supernöjda men lite snopna över att folk gick hem så tidigt. Vi tror det berodde på att folk ville hinna med sista bussen hem.
    Också lite besvikna över att folk drack så sanslöst lite, hur konstigt det än kan låta. Vi hade världens största bas (typ) med låga självkostnadspriset. ½ dl vodka gick åt och lite whisky... Lite mer än så, men inte så mycket. Då kändes det som att folk kanske inte hade så roligt.

Det dansades lite dåligt också och jag var lite halvnöjd med att min frisyr bara höll i 30 minuter.

Men vi är helnöjda ändå - jag hade tre kollegor som stod för allt supandet och dansandet, är väldigt glad att de var där och röjde, man vill ju ha lite fart på festen.

• Zozo

Tja, hos oss gick det ocksa mycket mindre dricka än beräknat, men vi hade räknat sa himla högt! Det var ju champagne först och sen en massa vin till maten.. sa det gick inte sa mycket mer sen. Men ös var det..

• atten

Jag är supernöjd! Jag kände mig otroligt vacker, klänningen, frisyre, makeupen, allt var precis som jag tänkt mig. Festen blev alldeles ljuvlig den också, maten överträffade alla förväntningar, lagom mycket program, inga fåniga lekar, inga långa, tråkiga tal. Gästerna verkar ha trivts jättebra, vi har fått många komplimanger för ett fint bröllop. Visst finns det små detaljer som kunde ha varit annorlunda, t.ex. kom vi igång rätt sent med släktfotograferingen så kaffet blev senare än tänkt. En del foton blev inte så bra som vi önskat, men i det stora hela var det den mest underbara dag jag varit med om. Förresten, bröllopsnatten hade jag gärna betalt mindre för, det blev trots allt en väldigt kort natt.

• Vackra

Vi hade det helt underbart! Jag kände mig verkligen vacker den dagen och min man var sååååå himla stilig så jag blev generad bara jag tittade på honom! :D Maten var kanon, och alla var nöjda med vem dom fick sitta bredvid. Dansen var jättemysig. Och ja, allt var bara bra helt enkelt! Det "enda" som jag var lite ledsen över, var att folk gick hem så tidigt (misstänker att folk var trötta efter att ha åkt i över 6 timmar bil hemifrån och hit den dagen) och det dracks inte så mycket, så nu har vi massor med alkohol kvar som vi ska försöka sälja.. Och blombuketten var inte fullt så perfekt som jag hade hoppats på. Men i övrigt var det suberb! 66 gäster plus personal!! Och vi sa båda JA i kyrkan... ;)

• kentfantast

JA! Våra gäster drack så lite att det blev fri bar hela kvällen på ett belopp som vi hade beräknat till middagen!! Fler än vi trott tog bilen och en del ville väl ta sista tåget hem.

Tycker oxå att det dansades lite för dåligt. Svenskar (Sthlmare) är väl kanske inte tillräckligt vana vid pardans... What do I know. De dansade med mig, men inte mina kompisar.
    Men man hade ju en liten grupp som stog för festandet. Så är det väl jämt kanske...

Just nu ägnar jag mig åt att titta på bilder i mängd för att återuppleva det lite. Och längtar efter filmen... Är lite besviken över att vi inte tog fler bilder tillsammans med tärna och marsklk efter vigseln (som vi hade tänkt), men det blev så stressigt och nu är det inte mycket att göra åt den saken.

Men i det stora hela är jag ju såklart jättenöjd. Jag tror inte att man kan förvänta sig att allt ska bli som man planerat.

• marie 06

Nej, jag är inte speciellt nöjd vilket känns fruktansvärt. Själva dagen var underbar och man var i ett sådant skimmer att jag inte fokuserade på något negativt. Så här i efterhand... jag ahr nästan gått in i en depression. Jag var inte speciellt fin, hår och make blev inte bra. Brudbuketten var värdelöst ful, fotona blev inte så bra etc etc. Det värsta är att jag hakat upp mig totalt. Denna ENDA dag som ska vara så PERFEKT så är det inte det. Vad gör man nu?

Svar på tråden Är alla super nöjda över era bröllop ?