• Helen77

Är alla super nöjda över era bröllop ?

Själv så är jag inte riktigt nöjd.
    Tycker inte att jag var sååå fin och festen saknade vissa saker m.m.
    Fick inte heler någon möhippa vilket känns lite tråkigt.
    Tycker självklar att ändamålet ( att bli gift ) är det viktigaste.
    Tror att jag som planerat i ett år trodde att det skulle bli mycket bättre.
    Någon som känner igen sig.

• Svar på tråden Är alla super nöjda över era bröllop ?
  • Ruby Jo

Ok...nu ska jag skriva av mig lite här.

....jag har varit gift en gång tidigare.
    Och det bröllopet var inte alls som jag hade tänkt mig.
    (Nu efteråt så inser jag ju att det helt enklet var fel man jag gifte mig med...men jag var bara 18 och hade ingen aning om vad jag gjorde.)

Jag trivdes inte i klänningen,kände mig inte alls fin efter att ha varit hos frisören....
    Håruppsättningen höll bara en timme innan löshåret började lossna.

Fotografens bilder blev inte särskilt bra...och personen som vi hade lejt att fota i och utanför kyrkan hade visst fel sorts film i kameran så alla bilderna blev jätte mörka.

Jag kände mig inte alls rörd under vigseln----bara liksom "var" där utan att bry mig.

Festen kändes "Billig".....
    Maten var inte god....
    Och tårtan såg ut som om jag själv hade bakat den.....

Det blev ju inte bättre av att min ex. man ofta och gärna skällde ut mig efter noter så fort som vi var ensamma eftersom jag hade glömt att köpa svärmor en present på hennes födelsedag(som var dagen efter)

Kort sammanfattet...
    Den dagen vill jag helst glömma.

• Nonika

Jag är missnöjd med en del saker. Tyvärr är det npg så att man hänger upp sig mer på det negativa än det positiva direkt efteråt...man vill ju att allt ska bli perfekt.
    För det första var frissan "sjuk", så det var bara att kasta sig i bilen och åka in till stan och snylta på en av mina vänners tid hos frissan....resultatet blev dock jättebra!
    Sen tog make-up-tjejen en halvtimme längre på sig än hon sagt. Hon var klar kl 13.40, och kl 14 var vigseln. Hela tiden sprang våra barn ut och in i rummet där jag satt och stressade upp mig. Jag glömde ta på mig örhängena, och sätta på parfym.
    Vigseln var jättebra.
    Sen var det fotografering, och den var också jättebra - men han toc också en halvtimme mer på sig än han sagt, så vi halkade efter i planeringen. Toastmadamen skickade ett sms med stora bokstäver: ÄR NI PÅ VÄG? Och det blev jag ju inte midre stressad av. Upp fort till lokalen där vi varit och gjort oss i ordning, för att rafsa ihop våra grejer...och när jag ska ta undan en kopp choklad (som barnen lämnat efter sig) får jag choklad på klänningen! Min man får stå och gnugga febrilt.
    Sen åkte vi till festplatsen (jag glömde buketten i bilen men det var ingen större katastrof, vi hämtade den sen), och jag fick säga till om champagnen...alla bara stod där..Hmm, brudskålen liksom? Ja,ja, det var ju bara att säga till...

Sen det värsta av allt! Ica hade glömt skicka med ca 6 kg kött! Panik, fick stå och ringa till Ica mitt under middagen, de ringde upp precis när svärfar skulle hålla tal....så min mamma och svärfar fick åka iväg mitt i middagen hem till mamma för att hämta kött hos dem, som vi skulle ha till dagen efter....
    Sen gick resten av kvällen bra, men en sak hade vi glömt; förboka en taxi. När vi kände att NU är det verkligen dags att åka (kl 02.30), då var det en väntetid på 1 timme!
    Så vi fick knöka ihop oss i en kusins bil och åka med honom till hotellet.

Väl där var vi för trötta och irriterade för att orka bada, som vi hade tänkt göra, så det var bara att sova.
    Dagen efter däremot ryckte vi ner oss i badkaret och fastnade

• Kerin

Vackra - du är medveten om att man inte får sälja alkohol hursomhelst, va?

• bumling

Jag är SUPERNÖJD med vårt bröllop, trots att inte yngsta killen fick vara med på grund av sjukdom. Känns lite konstigt framförallt, han som hade väntat så och varit med i kyrkan och övat osv.
    Trots detta var dagen underbar och vi kunde inte ha haft en bättre dag. Är riktigt avis på alla som har sin dag kvar att se fram emot.....

• Nonika

Jag vill bara tillägga att ALLA hade en underbart rolig och trevlig dag på alla sätt, och de var SÅ nöjda. Vi hade väldigt fina kläder på oss, som vi fick supermycket beröm för...vigseln var ju annorlunda också, och vi hade tur med vädter...först var det svarta moln på himlen, och det duggade lite, men så plötsligt skingrades molnen och det blev sol - helt perfekt! Alla tyckte vigseln var fin och annorlunda, och det var det ju.
    Så jag tror att gästerna var mer nöjda än vad jag var Men så hade de ju inte heller planerat allt i 1 1/2 år---

• Nonika

Glömde ju säga en grej som också var bland det värsta!!!
    Min bror och hans fru, drog sig plötsligt ur allting efter vigseln...de skulle alltså inte med på middagen!!?? Det hade blivit ett "missförstånd"! Vadå missförstånd, det var HON som ringde och tackade Ja till bröllopet...och då sa hon inte ett ord om att de bara skulle vara med på vigseln! Vi hade suttit och gjort personbeskrivningar på varenda gäst som var där, samt en bordsplacering förstås, men det verkade kvitta för dem. De verkade inte fatta vilket otroligt jobb vi lagt ner på den här dagen.
    Till råga på allt hade de sin dotter med sig - de var de enda som hade barn med sig, av den enkla anledningen att det stod klart och tydligt i inbjudan att vi ville ha en barnfri dag och kväll. Det sket de tydligen fullständigt i också. Jag fick syn på det mitt under vigselakten, och det var ju ett stressmoment i sig.

GRRRR, vad arg jag är.

Brorsan sa; vi syns ju i morgon. (Vi skulle fira pappa dagen efter som hade fyllt år precis). Dagen efter liksom!! Vad hade det med min bröllopsdag att göra!!!???
    Dagen efter försökte han förklara sig lite...det hjälpte föga...de åkte alltså hellre hem till hans frus föräldrar än var med på vårt bröllop
    Snacka dålig stil!

• Vackra

Misselina--> Jo vi vet vad som gäller vid försäljning av alkohol.. Endast till självkostnadspris.. :)
    Vi vill bara bli av med det, för vi dricker inte speciellt mycket själva... :)

• nenne78

Nonika
    synd att brorsan inte förstår hur stort det är att gifta sig, men han är ju gift också eller? Hur gifte de sig, var det väldigt annorlunda från ert kanske de kände sig ledsna att du "bräckte" dem. Inte vet jag, det verkar barnsligt hur som helst.

• elora

Hej!

Jag tycker oxå om en sån här tråd för jag tycker det kan ge lite perspektiv för de som planerar järnet & drömmer om sitt perfekta bröllop ;) Visst vill man väl ha det så fint och "perfekt" som möjligt men vissa saker kan vara bra att ha i åtanken ;)

Vi hade gäster som sov över kvällen innan och därmed blev det mycket spring och en aning trångt på bröllopsmorgonen så någon lugn förmiddag när håret blev fixat, fick jag självklart inte. Det var väl inte svårt att räkna ut kanske men lite tuffare än man tror är det med nerverna. Som tur var hade jag planerat in lite extra tid att ta av om det tog mer tid för believe me -det gör det!!! Vi kom inte igång med håret som tänkt, så självklart blev det lidande. Sminket slängdes på men blev ju toppen fast tänk om man inte varit nöjd? Ojoj...

Vi hade våra småbarn med framför oss när vi gick in i kyrkan och har man barn med kan allt hända! Jag blev så stressad för min yngsta var som en tätting överallt ;) Men när dörrarna öppnades förvandlades hon till en ängel och tog resolut storasysters hand och klampade in i kyrkan!

Det fick m2b att tappa hakan och sen var han så nervös. Han vågade knappt titta på mig hihi...Jag var pirrig hela vägen fram men försökte koncentrera mig på att söka kontakt med gästerna o på så vis bli lugn. Men det tog nog till 2a versen i första psalmen innan pulsen sänktes.
    Självklart sa jag fel vid löftena så istället för trohet lovade jag att älska honom tills döden skiljer oss åt ;) Det borde väl räcka? haha...

Var jättenöjd med håret och allting, vi var så snygga. Men min frisyr blev anfallen av små vita saker som kallas confetti =omöjligt att få bort om man inte borstar ur det *suck* så det syns på vissa porträttfoton (för vi glömde ju försöka pilla bort dem).

Tidsschemat sprack rejält! Vi hade för gott om tid (!) på oss & fick åka raskt tillbaka innan mouss.vinet tog slut ;)
    Middagen var givetvis inte klar då heller då man var för tidig, och ute stod vi inte särskilt länge (10 min knappt) för ingen "vågade" sig fram o prata lite. Alla var nog så hungriga.

Som tips om man anlitar catering gäller följande: Kolla vem som är ansvarig för servering/serv.personal så inte det blir som för oss där inget blev särskilt organiserat. 3 st 18 åringar som inte vågade duka av borden trots tal etc kändes lite ledsamt. De dukade bort tallrikar och tog samtidigt glasen så inget vin/öl kunde de dricka. Så en rejäl genomgång minut för minut (på ett ungefär...) behövs verkligen! Och värdar (eller vad de kallas) som inte är rädd att ryta till om så behövs!

När det gäller kontroll etc så blev jag chockad över att vara så utsatt och inte veta vad som var på gång! Okey man vill ju inte veta allt kanske men det var inte skoj när saker började gå snett med serveringen t ex. Så släpp och lita på värdparet om möjligt! Var noga med vem ni väljer.

Oinbjudna gäster som vi åkte på, är inte heller en hit så försök att tala klarspråk direkt om någon börjar svamla om festen!!! Och informera så värdinnan etc vet oxå.

MEN VI HADE VÄRLDENS härligaste dag ändå, dock för mycket tomhet i kroppen när vi la oss för att sova i vårt lyxiga budgetrum som var precis som vi hade hoppats. Nyrenoverat, enorm frukost, schysst personal, och goda vänner som gjorde oss sällskap förvandlade vår morgon till en härlig start på vårt äktenskap!!!

Ett tips till: lite ledigt dagarna innan och efter rekommenderas för vi är som två urvridna trasor så här 2 dgr efter...

• elora

Som sagt: Gift blir man ju alltid!

:D

Svar på tråden Är alla super nöjda över era bröllop ?