Jag är missnöjd med en del saker. Tyvärr är det npg så att man hänger upp sig mer på det negativa än det positiva direkt efteråt...man vill ju att allt ska bli perfekt.
För det första var frissan "sjuk", så det var bara att kasta sig i bilen och åka in till stan och snylta på en av mina vänners tid hos frissan....resultatet blev dock jättebra!
Sen tog make-up-tjejen en halvtimme längre på sig än hon sagt. Hon var klar kl 13.40, och kl 14 var vigseln. Hela tiden sprang våra barn ut och in i rummet där jag satt och stressade upp mig. Jag glömde ta på mig örhängena, och sätta på parfym.
Vigseln var jättebra.
Sen var det fotografering, och den var också jättebra - men han toc också en halvtimme mer på sig än han sagt, så vi halkade efter i planeringen. Toastmadamen skickade ett sms med stora bokstäver: ÄR NI PÅ VÄG? Och det blev jag ju inte midre stressad av. Upp fort till lokalen där vi varit och gjort oss i ordning, för att rafsa ihop våra grejer...och när jag ska ta undan en kopp choklad (som barnen lämnat efter sig) får jag choklad på klänningen! Min man får stå och gnugga febrilt.
Sen åkte vi till festplatsen (jag glömde buketten i bilen men det var ingen större katastrof, vi hämtade den sen), och jag fick säga till om champagnen...alla bara stod där..Hmm, brudskålen liksom? Ja,ja, det var ju bara att säga till...
Sen det värsta av allt! Ica hade glömt skicka med ca 6 kg kött! Panik, fick stå och ringa till Ica mitt under middagen, de ringde upp precis när svärfar skulle hålla tal....så min mamma och svärfar fick åka iväg mitt i middagen hem till mamma för att hämta kött hos dem, som vi skulle ha till dagen efter....
Sen gick resten av kvällen bra, men en sak hade vi glömt; förboka en taxi. När vi kände att NU är det verkligen dags att åka (kl 02.30), då var det en väntetid på 1 timme!
Så vi fick knöka ihop oss i en kusins bil och åka med honom till hotellet.
Väl där var vi för trötta och irriterade för att orka bada, som vi hade tänkt göra, så det var bara att sova.
Dagen efter däremot ryckte vi ner oss i badkaret och fastnade