• Helen77

Är alla super nöjda över era bröllop ?

Själv så är jag inte riktigt nöjd.
    Tycker inte att jag var sååå fin och festen saknade vissa saker m.m.
    Fick inte heler någon möhippa vilket känns lite tråkigt.
    Tycker självklar att ändamålet ( att bli gift ) är det viktigaste.
    Tror att jag som planerat i ett år trodde att det skulle bli mycket bättre.
    Någon som känner igen sig.

• Svar på tråden Är alla super nöjda över era bröllop ?
  • nenne78

kentfantast
    men var hittar jag dina bilder då? jag är också nyfiken!! Jag har inte hhunnit än, men det kommer, det kommer...

• kentfantast

Tack... ja, det är som att vara på landet mitt i stan.

• viktualia

verkligen!!!! vi tänkte satsa på ett gammalt stationshus som kuliss... roligt med folk som har nåt annat än romantiska alléer på vischan!

• kentfantast

Vår fotograf har sin ateljé i Södertälje hamn - värsta industriområdet. Han tar skitsnygga bilder där. Tycker att det är lite roligare än... alléer. Även om det oxå kan vara himla fint. Inte så vi, bara.

• okt2006

JA!! Jag är hur nöjd som helst!!!

Allting var underbart - middagen var god, vinet flödade, pappa grät när han höll ett mycket vackert tal (jag har aldrig ens sett honom bli blank på ögonen tidigare...), det var många fler tal och spex än vad vi väntat oss, kyrkan var vacker, prällen var felfri, jag fick visa upp mina magdanskunskaper på scenen (dansade magdans på möhippan), bandet var superbra, toastparet helt ljuvliga och alla gäster verkade väldigt nöjda. Mitt hår var löjligt snyggt, sminket jättefint, klänningen underbar, blommorna jättevackra, vigseln intim och personlig.

MEN - tänker ni - allt kan ju inte ha varit perfekt?!! Och det var det förstås inte heller till 100%...

* hade hoppats att löven skulle skifta ordentligt i orange och rött, men de var på sin höjd lite ljusgula. Inte alls den effekt vi hoppats på. Men vem kan råda över naturen?

* det regnade när vi skulle fotografera, så vi kunde bara fota inomhus. Det var dåligt ljus där vi skulle vara, och vi kom för sent till fotograferingen så vi kunde inte ta så mycket bilder. Önskar dessutom att vi varit bättre förberedda på olika poser och så.

* vi glömde fota med familjerna före festen. Har inte ett enda foto på oss med respektive föräldrar eller syskon. Det är nog det som grämer mig mest.

• okt2006

Våra inomhuskort tog vi i en gammal biograf, då min make är filmfantast! Efter vigseln hann vi ta några utomhusbilder bakom kyrkan, för då hade det slutat att regna.

• nenne78

kentfantast
    wooaahh!! Shit vad snygga ni var! Jäätefint! *hoppistuds*

okt2006
    vi har inte heller tagit några släktbilder, inget vi tänkte på då och tråkigt att vi inte har några nu. men eftersom det började ösregna när vi stod på kyrkbacken efteråt så blev det kaos och vi kastade oss in i kyrkan ige och därefter fanns inte tiden, så vi får knåpa ihop något ändå.

• kentfantast

nenne78:

Kollage á la Beatles kanske?
    Vi missade oxå det där med att ta roliga och fina bilder ihop med följet och släkten. Tog några dåliga bilder med familjerna på kyrktrappan, men allt blev så stressigt och min man ville inte fottas mer, så det blev liksom inte av att vi fick de där roliga bilderna som jag ville ha... Ja ja, vad är en bal på slottet?

• nenne78

eller vad är väl ett slott på Bali?

Precis - jag får klippa och klistra i photoshop. Ingen kommer märka nåt.

• Becazinha

Jag är väldigt nöjd med mitt bröllop. Jag bestämde mig att ta dagen som den kom och inte oroa mig över saker som kunde gå fel. Dagen var vacker, jag var lycklig, jag kände mig vacker i klänning och frisyr, buketten blev inte som jag hade tänkt riktigt, men den var väldigt vacker. Det var faktiskt inte en enda utanför familjen som höll tal eller spexade sånär som på två nära vänner som sjöng en omskriven Främling. Hade jag inte iförväg bestämt mig för att dagen fick bli som den blev och att inget skulle få förstöra vår glädje, så hade jag blivit grymt besviken på att inte fler gjorde nåt. Men, jag bara njöt hela dagen... helt underbart. Presenterna...? Tja, många bra, några som iofs är väldigt fina, men kanske inte nåt man behöver när man skapar ett gemensamt hem. Våra värdar var fantastiska och hade lagt ner massa idéer och tid på att dagen skulle bli så bra.

Så var det då perfekt? Nej.
    Men är jag ändå supernöjd? Ja.

• okt2006

kentfantast: kollage à la Beatles är faktiskt ingen dum idé... Tack!

• elora

nenne78: hehehehe oj som jag skrattat åt dina inlägg...ingen risk att de var för tråkiga ;) Däremot håller jag ju med om din svärfar, det var en sorglig figur för att vara sann? Nä barn ska komma när NI vill :D

Nä jag tänker med stor glädje på vårt bröllop, däremot är det en väninna som gjort bort sig och det är lite jobbigt att tänka på henne ibland och hur man ska göra, ska man ringa upp och säga som läget är/var eller ta det när man ses nästa gång? Vi ses nämligen inte ofta eller så. Men det gör lite ont för vi fick ju present av henne och jag känner ingen glädje av att ha kvar den med tanke på hur hon har hållt på för att få komma till vårt bröllop! Suck...

Här är foton på oss :D
    katter.thor.prohosting.com/wedding.htm

Trevlig helg!

• Clobberella

Elora: totalt OT, men är det möjligtvis så att du gillar filmen Willow?
    Har funderat på ditt nick ett tag

• elora

Clobberella : You got me!

:D

Japp självklart är det elora danan jag snott nicket från...Himla rolig film som man kan se om och om igen. Tyvärr passade inte namnet till att ge mina döttrar direkt...men det går ju bra att använda det så här hihi.

• Clobberella

Elora: jättefint namn ju! Men det funkar kanske inte så bra i Sverige... fint på engelska dock.
    Och jag gillar också den filmen, både gullig och spännande!

Svar på tråden Är alla super nöjda över era bröllop ?