• Helen77

Är alla super nöjda över era bröllop ?

Själv så är jag inte riktigt nöjd.
    Tycker inte att jag var sååå fin och festen saknade vissa saker m.m.
    Fick inte heler någon möhippa vilket känns lite tråkigt.
    Tycker självklar att ändamålet ( att bli gift ) är det viktigaste.
    Tror att jag som planerat i ett år trodde att det skulle bli mycket bättre.
    Någon som känner igen sig.

• Svar på tråden Är alla super nöjda över era bröllop ?
  • Nonika

nenne78;
    Nej, så funkar de inte...de är så totalt oromantiska så det kan jag inte tänka mig...när jag berättade för brorsan att vi hade en hemsida om bröllopet, där de kunde gå in och läsa om planeringen, skriva i gästboken osv, sa han ironiskt: Vad roligt....alltså, det var väldigt tydligt att han inte menade det.
    Nej, de funkar på ett annat sätt helt enkelt. Så den enda anledningen jag kan komma på varför de betedde sig som de gjorde, är för att det helt enkelt inte betyder nåt för dem, det är inget viktigt liksom. Men det är ändå ingen ursäkt tycker jag, eftersom jag hade förklarat att det var bordsplacering och att det var viktigt att vi fick veta om de skulle komma eller inte.
    Nåja, jag ska försöka släppa det. Men frpgan är om jag kan göra det utan att prata med dem...Min man ska ringa dem, och det är jag rätt tacksam för, för de lyssnar nog mer på honom. Ska bli riktigt "kul" att höra vad de (framför allt hon) har för ursäkt....

• elora

Hej!
    Jag delar gärna med mig några rader till dem som har bekymret som jag hade: att slappna av!!!

Men om vi börjar dagen i rätt ände nämligen på morgonen så flöt allt på men tog en väldig tid, tur att jag hade lagt till lite mer tid i planeringen för den gick åt. Man kan ju inte veta på minuten som sagt, hur det blir med t ex håret. För min del blev vi tvugna att göra om några moment (fläta om flätor...) och vips är ju 20 min ytterligare borta.

Sedan fotade vi oss med barnen utanför kyrkan och skulle vänta i förs.hemmet intill tills vi skulle gör entré. Den lilla tösen (21 mån) sprang som en furie och gick inte att få stopp på! Precis innan vi skulle gå in i kyrkan fick vi stopp på henne och hon tog storasyster i handen och traskade in som "jaha nu var det dags att gå in"...Det var lite kul för det gjorde min man (!) jättenervös för han hade ju då inget att "oroa" sig för...

Det gick väl bra i kyrkan, förutom att jag sa fel när jag gav mina löften. Var så bergsäker på att säga rätt så det tipsar jag om, fåna inte till det om ni tränar på löftena...ojoj. Men ingen märkte väl det eg. förutom de nygifta i kyrkan för vi verkade så säkra o trovärdiga ;)
    Däremot det vi inte heller trodde var möjligt var att vigseln var över på drygt 30 min TROTS 2 psalmer och 2 solosånger!

Så där började tiden att balla ur direkt, för helt plötsligt hade vi en massa tid över. Tipsar om att ha med mobil så man kan ha telekontakt med värdpar etc om det blir akut att återvända ;) Vore trist om de stod utan skumpa för de drack för glatta livet våra gäster.

Middagen var jättegod men serveringen kass :( Jaa så det gjorde ju att jag inte kunde slappna av utan satt och såg hur mina värdinnor slet för att få igång servitriserna (som var elever fr rest.skola) med trögt resultat. Inte skoj att inte känna att saker flöt på vill jag lova. Men som tur var kom festen igång TROTS strömavbrott så all mat bars ut och en del fick bara en portion.

Kan tipsa om att vi hade ca 90 gäster och att ha 2 värdinnor + deras karlar var inte så dumt. De hjälpte varandra och slapp känna nervositeten på samma sätt än om de vore själv kan jag tänka mig.

En oanmäld gäst dök oxå upp, trots hintar utanför kyrkan (ja hon frågade mig när vi stod på kyrkbacken!!!) att det inte vore vidare smart av henne att dyka upp. Men det gjorde hon iaf. "Hon hade så tråkigt vid datorn så hon tog en sväng för att kolla läget"....Suck! Så börjar någon bete sig så, säg till på skarpen vill jag lova för det var inte kul att "hinten" inte gick fram vid första tillfället.

Att bo på ett litet pensionat där vi kunde ta vår tid på oss med frukost etc och inte behövde stressa iväg med våra vänner som oxå övernattade, var en hit.
    Så att åka och städa kändes inte alltför hemskt med en god frukost i magen.

Men jag rekommenderar nästan att ta ledigt i god tid innan och gärna några dagar efter för vi har aldrig varit så här slutkörda! Ändå tyckte vi att vi hade koll på läget som delade upp de sista inköpen de sista två veckorna.

Nu har man smält allt som hände och allt det underbara har tagit överhanden så visst fick jag ett fantastiskt roligt bröllop!!!

:D

• Lizzie79

Den här tråden tycker jag var ett bra initiativ!

Alltså, själva vigseln var helt fantastisk! Vi är blödiga och grät båda två hela tiden, gästerna hade mycket roligt åt hur näsduken gick fram och tillbaka mellan oss . Och det gjorde absolut ingenting, det var så fint och härligt och vi har förundrats efteråt över vilken häftig känsla det var. Men efter det...var jag helt slut.

Middagen och festen var jättelyckad, visserligen fick vi inte tårtan på höjden som vi hade beställt, utan en annan ställning, och vegetarianernas mat försvann (alltså även min mat), men ingen visste ju hur tårtan skulle se ut, och ingen märkte att vår vegetariska huvudrätt saknades då det var mycket annat vegetariskt i buffén. Tjejerna som skulle servera hade också stora problem att öppna vinflaskorna, då min man så snällt bara hade gett dem sådana där värdelösa öppnare som bara är en skruv med handtag, och korkarna satt stenhårt...men det löste ju sig ändå till slut, fast det gjorde att min man stressat sprang i från bordet för att hjälpa dem hela tiden.

Men det var så fantastiskt att se alla gäster där, alla man tycker om på en gång liksom, men jag tyckte att allt gick så fort på kvällen. Det var också, som någon annan skrev, lite surrealistiskt på något sätt. Inte under vigseln, men efter det blev jag så trött av alla känslor att jag var lite som i en bubbla. Min man blev rätt dragen efter middagen, och själv höll jag på att stupa av trötthet, så kvällen blev liksom lite antiklimax.

Men efter det var mysigt att få åka till vårt hotellrum och pusta ut tycker jag. Vi hade spelat in en skiva med "våra" låtar, och så beställde vi upp mat och slängde oss på sängen och bara hade det mysigt. Vi badade i vår jacuzzi dan därpå istället, och det var helt ljuvligt.

Att vissa detaljer inte blev riktigt som de skulle under bröllopsdagen gör mig inget, däremot har jag blivit lite irriterad över att vår bild i tidningen blev JÄTTEmörk i en tidning och JÄTTEljus i en annan. Så vi knappt inte syns. Har kollat i flera tidningar, men det är likadant överallt . Lite synd, men inte inte hela världen. Det var två lokaltidningar, och vi var med i en större tidning också, och den bilden blev bra.

Huvudsaken är ju som sagt att man har blivit gift, och det känns underbart! Nu är det upp till oss att försöka att göra vårt äktenskap underbart VARJE dag, och inte bara i några få timmar under en dag.

Kram på er!

PS. Dessutom...visst var jag fin, jag är rätt så nöjd, men jag HAR varit snyggare (tycker jag själv)... Många som inte var med har också sagt att de inte känner igen mig på korten (!?) (men inte om det är för att jag är fulare eller snyggare i vanliga fall), och det känns...rätt konstigt. Det var ju inte meningen. Jag som var så noga med att allt skulle kännas som JAG... Det känns lite skumt helt enkelt.

• Strumpan.

Jag hade JÄTTEhöga förväntningar på bröllopsdagen. Jag tyckte att allt gick bra.Frisyren fin (fick bara fixa lite själv efter frisörbesöket), klänningen och buketten var jättebra. Det jag irriterade mig lite var min tärna. Dagarna innan brydde hon sig inte särskilt mycket och hon skulle även baka min bröllopstårta som jag hade en bild på. Men hon sa att den skulle se konstig ut hela tiden så jag tröttnade på att prata med henne och sa att hon fick göra vad hon ville bara den inte blir söt. Och sen blev just tårtan söt.... Annars var dagen bra och hotellrummet helt gudomligt. Efter ett fel i bokningen på radisson så fick vi kungasviten på 210 kvadrat med bastu, massa rum mm. Britney spears, george bush, michael jacksson o madonna är några som har bott där. Det var riktigt kul att spendera första natten som gifta i den sviten.

• Nonika

210 kvadrat?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det är ju större än hela vårt hus!!!!!!!!

Vad gjorde ni där...lekte kurragömma?
    Hann ni vara i alla rum...?

• cajsan

Ja så här i efterhand så känns det som om man fortfarande hakar upp sig på saker som inte blev som man ville (småsaker helt enkelt!) Att man inte bara kan släppa detta och gå vidare! Hade innan tänkt att det här var "största dagen i livet" (typ), men nu blev det regn, jag blev inte så rörd i kyrkan och av talen som jag hade trott! Håret blev inte riktigt så bra som jag hade velat! Bordplaceringen blev fel för att några personer satte sig fel och ändrade namnskyltarna själva!!! Mina svärföräldrar skämde ut sig och gick mitt i ett tal eftersom hunden (som de hade i bilen större delen) var i upplösningstillstånd! Sen har det inte blivit någon mysig bröllopsresa än heller!!! (beror nog på att vi har barn!) Men det var en kanonfest och alla verkade ha jättekul! Och det viktigaste är att jag nu är gift med mannen som jag älskar!

• Strumpan.

Nonika :

Ha Ha, ja, det är 4 gånger större än våran lägenhet. Vi åt jordgubbar och drack champagne, sen gick vi gick omkring i alla rummen och ville provsitta alla fina soffor och fotöljer. Hände in klänningen i garderobsrummet (walking closet). Dagen efter fick vi en brakfrukost på rummet och den åt vi i konferansrummet..hihi, Sen badade vi och bastade och tog kort på ALLT. Det var svinkul.

• Stor & Liten

Ja och nej,

Vädret blev fint trots hot om regn.

Klänningen var perfekt, trots att jag var rädd att den var för enkel.

Frisyren passade jättebra och sminket satt fast.

Jag grät mig inte igenom dagen som jag och alla andra befarat - däremot satte sig stressen/nervositeten i magen. Inte skoj, men det gick rätt bra. Hade ingen matlust och fick springa till damernas ofta. Och så blev jag yr och illamående av för mycket dans.

Maten var inte så god som jag hoppats. Restaurangen har alltid serverat god mat tidigare, så vi oroade oss inte över att inte hinna provsmaka.

Servetterna blev fellevererade och kom i fel färg.

Brudskålen var alkoholfri, fast vi trodde det skulle vara alkohol i.

Vinet ställdes inte ut på borden som vi önskat eftersom kökschefen tyckte det var bättre service att springa runt. Precis det vi ville undvika och hade förklarat för honom.

Allergikerna fick inte rätt mat och det tog en faslig tid att få ut maten till alla (upplevde vi det som i alla fall.)

Tårtan såg riktigt komisk ut - inte alls lik de bilder vi skickat till restaurangen. (De hade sagt att de kunde göra vad vi ville - skicka in förslag.) Och det blev inte tårta över som utlovat - trodde vi. De hade stoppat undan den innan alla kom till påfyllning tror jag, för det var bara en person som såg att det funnits mer tårta.

Men, bandet spelade bra, alla hade trevligt, de flesta tyckte om maten och mådde bra, och jag blev gift med världens finaste och underbaraste man - i mitt tycke. :)

• elora

Strumpan: Hehehe wow så coolt!!! Och att veta att en massa kändisar bott på samma ställe gör ju inte saken sämre hehe. Hoppade ni i sängen nåt? :D

Det härliga ändå, trots en massa "blunder" är att gästerna ändå finner festen som toppen. Och jag tycker verkligen våra verkar helt ärliga och raka och inte en har sagt något jättenegativt.

När jag själv varit gäst på en massa bröllop så vet jag ju att jag noterat att en del saker inte varit så smidiga men då har jag väl kanske "sökt" efter dessa blunders lite mera då man själv skulle till att gifta sig efteråt. Men ändå tycker jag att man bortsett från det som gått snett och bara tänkt på brudparet och sedan försökt göra festen så kul som möjligt för deras skull ;)

Så...jag tror nog om man som vi, har haft världens bästa gäster så blir just festen kanon! :D Som maken (!det känns fortfarande skumt att säga så!) sa, tjaaa det gick ju åt 3,5 liter whiskey så lite skoj hade de allt!!!

:D

• Strumpan.

elora: Nä, HOPPADE i sängen gjorde vi inte...

Svar på tråden Är alla super nöjda över era bröllop ?