Den här tråden tycker jag var ett bra initiativ!
Alltså, själva vigseln var helt fantastisk! Vi är blödiga och grät båda två hela tiden, gästerna hade mycket roligt åt hur näsduken gick fram och tillbaka mellan oss
. Och det gjorde absolut ingenting, det var så fint och härligt och vi har förundrats efteråt över vilken häftig känsla det var. Men efter det...var jag helt slut.
Middagen och festen var jättelyckad, visserligen fick vi inte tårtan på höjden som vi hade beställt, utan en annan ställning, och vegetarianernas mat försvann (alltså även min mat), men ingen visste ju hur tårtan skulle se ut, och ingen märkte att vår vegetariska huvudrätt saknades då det var mycket annat vegetariskt i buffén. Tjejerna som skulle servera hade också stora problem att öppna vinflaskorna, då min man så snällt bara hade gett dem sådana där värdelösa öppnare som bara är en skruv med handtag, och korkarna satt stenhårt...men det löste ju sig ändå till slut, fast det gjorde att min man stressat sprang i från bordet för att hjälpa dem hela tiden.
Men det var så fantastiskt att se alla gäster där, alla man tycker om på en gång liksom, men jag tyckte att allt gick så fort på kvällen. Det var också, som någon annan skrev, lite surrealistiskt på något sätt. Inte under vigseln, men efter det blev jag så trött av alla känslor att jag var lite som i en bubbla. Min man blev rätt dragen efter middagen, och själv höll jag på att stupa av trötthet, så kvällen blev liksom lite antiklimax.
Men efter det var mysigt att få åka till vårt hotellrum och pusta ut tycker jag. Vi hade spelat in en skiva med "våra" låtar, och så beställde vi upp mat och slängde oss på sängen och bara hade det mysigt. Vi badade i vår jacuzzi dan därpå istället, och det var helt ljuvligt.
Att vissa detaljer inte blev riktigt som de skulle under bröllopsdagen gör mig inget, däremot har jag blivit lite irriterad över att vår bild i tidningen blev JÄTTEmörk i en tidning och JÄTTEljus i en annan. Så vi knappt inte syns. Har kollat i flera tidningar, men det är likadant överallt
. Lite synd, men inte inte hela världen. Det var två lokaltidningar, och vi var med i en större tidning också, och den bilden blev bra.
Huvudsaken är ju som sagt att man har blivit gift, och det känns underbart! Nu är det upp till oss att försöka att göra vårt äktenskap underbart VARJE dag, och inte bara i några få timmar under en dag.
Kram på er!
PS. Dessutom...visst var jag fin, jag är rätt så nöjd, men jag HAR varit snyggare (tycker jag själv)... Många som inte var med har också sagt att de inte känner igen mig på korten (!?) (men inte om det är för att jag är fulare eller snyggare i vanliga fall), och det känns...rätt konstigt. Det var ju inte meningen. Jag som var så noga med att allt skulle kännas som JAG... Det känns lite skumt helt enkelt.