• Helen77

Är alla super nöjda över era bröllop ?

Själv så är jag inte riktigt nöjd.
    Tycker inte att jag var sååå fin och festen saknade vissa saker m.m.
    Fick inte heler någon möhippa vilket känns lite tråkigt.
    Tycker självklar att ändamålet ( att bli gift ) är det viktigaste.
    Tror att jag som planerat i ett år trodde att det skulle bli mycket bättre.
    Någon som känner igen sig.

• Svar på tråden Är alla super nöjda över era bröllop ?
  • Älsketofsan

Synd att ni inte känner er 100% nöjda, jag hoppas att det bara är en reaktion på allt plannerande och donande inför det stooora dagen.

Jag kan tänka mig att jag kommer hamna i samma situation. Försöker därför hålla nere förväntningarna och planer på att få den perfekta dagen.

Vi har pratat en hel del om det och ska båda försöka ta den dagen som den kommer... Antar att det är lättare sagt än gjort

• jocelyn

Det här är ju en bra tråd! Superskönt att höra att alla inte är så hiiiiimla nöjda med allt. Då blir det ju lite mindre "katastrofkänsla" om något skulle gå snett för en själv...

Sedan att Svenskar /Stockholmare tror jag till o med du skrev inte skulla vara "vana vid pardans"...ehh jag tror snarare det har att göra med hur man är som person är varifrån man kommer.
    Visst, jag kan absolut inga samiska danser, danser från dalarna eller andra orter men vanlig dans; det kan väl folk lika bra ovasett geografin sas....

• helenekl

jag som hade så höga förväntningar efter att ha velat gifta mig i alla dessa år, var lite nojjig, men det var helt klart den allra bästa dagen i hela hela mitt liv så här långt!!! vi är så tacksama för vädret, hälsan, gästerna, känslorna.......ja ALLT!!!!! det var verkligen det bästa vi nånsin gjort!!! ;D

• Fru Larsson

Ja! Det var en underbar dag!

• Mbrud

Vår dag var fantastisk på alla sätt och vis och vi har fått så mycket beröm för allt så vi går bara omkring och skiner.

Jag känner med er som inte är nöjda med er dag, förstår att ni är besvikna men ni får säkert underbara äktenskap ändå! Man kan ju alltid förnya sina löften på tu man hand på något mysigt ställe, utan allt folk, all planering och nervositet.

• Helen77

Många verkar missnöjda med hotellnatten och jag tyckte inte heller att man utnyttjade rummet till fullo även om jag tyckte det var underbart. ( har 2 småbarn, och det var första hela nattens sömn på 4 år, så det var skönt )
    Fast vi har efteråt sagt att man borde ha sovit hemma den natten och tagit hotell nästa natt.

• nenne78

nu gifter jag inte mig förrän på lördag, så jag får återkomma om känslan senare, men vi har iaf bokat hotell natten före också, och sen drar vi en snabbis ( !!) till Köpenhamn. Så även om vi stannar sent på festen får vi ändå nybäddade sängar och frukost, sen om det är fin utsikt eller om väggarna är tapetserade med heltäckningsmatta sk*ter jag i HAHA!

• Hiskan

Ja, jag är supernöjd. Trots ett extremt kontrollbehov så lyckades jag överlämna allt ansvar till värdparet. Dom gjorde ett toppenjobb.

Släkt och vänner var på gott humör och pratade, skrattade, sjöng och dansade hela kvällen.

Vi ville inte alls åka hem kl 1 som vi bestämt men vid 1.30 så slet vi oss från festlokalen.

Väl medvetna om problemet i förväg så kan jag dock konstatera att med väldigt många gäster (100st) så hinner man inte prata med alla. Det blev så enormt många intryck under dagen att jag inte ens minns allt. Kände mig inslängd i en centrifug som snurrade superfort - tiden bara försvann.
    På hotellrummet satt vi tysta i typ 15 minuter och bara stirrade framför oss. Vi var helt fyllda av intryck.

• mugglesfan

Jag är jättenöjd med vårt bröllop men jag har ordnat stora fester förr och vet att man ibland kan haussa upp sina förväntningar så till den grad att resultatet inte motsvarar dem. Jag var därför inne på att inte göra det denna gången. På slutstadiet av planerandet var jag faktist ganska trött på alla beslut som ska tas - det går lätt i spinn med bröllop. Men kanske för att jag försökte hålla förväntningarna nere så blev det himla bra! Vi hade ett mindre (33 pers) familjärt bröllop där alla hade roligt, alla dansade, det dracks lagom och väldigt många har sagt efteråt att det var det roligaste bröllop de varit på (det kanske de säger till alla, vad vet jag).
    JAg kände mig också så vacker som jag aldrig varit förut och aldrig mer kommer att vara antagligen (4h hos frisören!!!) men så kostade det också en bra slant. Men det var det värt!
    Dock sov vi hemma på bröllopsnatten vilket var otroligt skönt. Vi kom hem vid 03-tiden och slapp "checka ut" morgonen och släpa på klänning och andra saker. Vi kommer att lägga ett antal tusenlappar på lyxhotell på vår bröllopsresa istället.
    Jag blir lite trött på alla "gifta-berättelser" här på BT där folk alltid har haft sitt livs bästa dag som varit PERFEKT. Det gör att förväntningarna hos alla andra blir onormalt höga tror jag.
    Dessutom hamnar fokus här på BT ofta på de ytliga grejerna som bukett, gästpresenter och festprogram när fokus kanske ska vara att man gör en viktig sak tillsammans... Har man fokus på det så gör det inte så mkt om det inte blir perfekt...

• nenne78

vist talat, mugglesfan! Vi kör med orden: det blir som det blir.

Svar på tråden Är alla super nöjda över era bröllop ?