Är alla super nöjda över era bröllop ?
Jag är jättenöjd med vårt bröllop men jag har ordnat stora fester förr och vet att man ibland kan haussa upp sina förväntningar så till den grad att resultatet inte motsvarar dem. Jag var därför inne på att inte göra det denna gången. På slutstadiet av planerandet var jag faktist ganska trött på alla beslut som ska tas - det går lätt i spinn med bröllop. Men kanske för att jag försökte hålla förväntningarna nere så blev det himla bra! Vi hade ett mindre (33 pers) familjärt bröllop där alla hade roligt, alla dansade, det dracks lagom och väldigt många har sagt efteråt att det var det roligaste bröllop de varit på (det kanske de säger till alla, vad vet jag).
JAg kände mig också så vacker som jag aldrig varit förut och aldrig mer kommer att vara antagligen (4h hos frisören!!!) men så kostade det också en bra slant. Men det var det värt!
Dock sov vi hemma på bröllopsnatten vilket var otroligt skönt. Vi kom hem vid 03-tiden och slapp "checka ut" morgonen och släpa på klänning och andra saker. Vi kommer att lägga ett antal tusenlappar på lyxhotell på vår bröllopsresa istället.
Jag blir lite trött på alla "gifta-berättelser" här på BT där folk alltid har haft sitt livs bästa dag som varit PERFEKT. Det gör att förväntningarna hos alla andra blir onormalt höga tror jag.
Dessutom hamnar fokus här på BT ofta på de ytliga grejerna som bukett, gästpresenter och festprogram när fokus kanske ska vara att man gör en viktig sak tillsammans... Har man fokus på det så gör det inte så mkt om det inte blir perfekt...