• nenne78

Är alla super nöjda över era bröllop ?

nu gifter jag inte mig förrän på lördag, så jag får återkomma om känslan senare, men vi har iaf bokat hotell natten före också, och sen drar vi en snabbis ( !!) till Köpenhamn. Så även om vi stannar sent på festen får vi ändå nybäddade sängar och frukost, sen om det är fin utsikt eller om väggarna är tapetserade med heltäckningsmatta sk*ter jag i HAHA!

• nenne78

vist talat, mugglesfan! Vi kör med orden: det blir som det blir.

• nenne78

Nonika
    synd att brorsan inte förstår hur stort det är att gifta sig, men han är ju gift också eller? Hur gifte de sig, var det väldigt annorlunda från ert kanske de kände sig ledsna att du "bräckte" dem. Inte vet jag, det verkar barnsligt hur som helst.

• nenne78

jo, visst är det stort, men inte livsavgörande och något som sätter standarden för hur resten av livet kommer bli. Detaljer märker bara ni, inte gästerna.

• nenne78

fast jag tycker möhippan var helt klart top 3! Så liiite förväntningar har jag ändå på lördagen. Men det ska bli kul även om jag skulle vara ful. *rimstuga*

• nenne78

tack kentfantast, jag får återkomma här (och i en egen tråd) vilken katastrof det egentligen blev. Jag menar, jag vet ju vilka som kommer... Mamma kommer gå upp i atomer eftersom hon har varit border collie i ett tidigare liv, och 96 får att få ordning på kan knäcka henne totalt. Tur att hon inte behöver hjälpa till i köket. Eller också är det just det hon gör hela kvällen *hjälp*

jaja. Helt OT!

• nenne78

Nonika
    Då kanske det är där skon klämde? De kanske kom på att det hade varit roligare med romantiskt bröllop med massa gäster i fina lokaler, och ångrar sig bittert och ville inte gå för att det var för jobbigt att se. Inte vet jag. Det är hur som helst inte Du som ska ta åt dig och må dåligt.

• nenne78

jag är toooknöjd! fast om man ska leta lite så finns det några saker..

' Kyrkan hade så stort avstånd mellan där vi stod pch där gästerna satt. Vilket vi iofs visste innan, men det var lite synd, för när solosångerna var så stod de vid kyrkbänkarna (eftersom flygeln stod där) och det blev lite distanserat och inte så intimt. Men å andra sidan slapp vi gråta störtfloder istället och bara njuta

* sminket blev inte bra. Jag kände mig som en panda och läppstiftet hade smulats av redan under fotograferingen. Dessutom var mina ögonfransar som flugben. Men, men, jag kände mig snygg ändå! Och min MAN tyckte att jag var sjukt vacker...

* Talen var fina men inte så rörande, folk var nog rädda för att prata för länge och kläcka ur sig pinsamheter, vad vet jag. jag hade gärna hört något riktigt blödigt, smaskigt roligt tal. Men självklart är jag glad att folk pratade öht, det var flera som vi inte trott som höll tal och det är jättekul.

Men folk tackade så mycket för fantastiskt bra bordsplacering, att vi hade tänkt på "allt" och att vi var så fina och allt var så roligt och perfekt ordnat! Det känns fantastiskt bra eftersom vi inte hade ansträngt oss så mycekt utan bara kört på vår stil.

Och mamma överlevde (border collien, ni vet...), dock återberättade hon en grej som hände när vi hade en kompis på besök hemma hos sig, och hon råkade kliva in på toan när han stod i duschen. Citat: Och du blev alldeles vit i ansiktet! Slut citat. Grejen är att han är svart, så han fnissade och sa att det var ju i så fall första och sista gången. Ridå.

• nenne78

elora
    Det är ju svårt att ändra på det nu ändå, så man får ta till sig det att de tyckte att det var ett vackert och roligt bröllop som sagt, allt annat får man försöka glömma.

Min svärfar är inte så taktisk så han sa till mig att ha tyckte att (citat) det var onödigt att lägga ut så mycket pengar på en fest, det hade väl varit bättre om vi hade gjort annat för pengarna och iställlet gett honom vad han ville ha. Slut citat.
    Vilket underförstått är barnbarn. Jävla r*vhål är vad han är. Tack för den, din j*vla idiot. Om vi får barn är det då sannerligen inte för att HAN vill det. Men jag tänker inte låta det ta över allt positiva jag fick höra den dagen.

En kul grej, Vi fick en helt egen bröllopsvals komponerad av min farbror - jättekul! Han spelade den på fiol och min kusin kompade på gitarr.

• nenne78

elora
    Förlåt, det lät lite torrt och tråkigt, mitt förra inlägg... Vad kul att de tyckte att det var det roligaste bröllopet de varit på, grattis!

• nenne78

kentfantast
    eller hur, det var verkligen skitkul och jag tror inte att vi skulle kunna ha gjort det på något annat sätt heller. Men liiite mer spexigt hade jag velat ha det. Jaja, varför gnälla, det kunde varit värre:

Tänk om...

*bestmannen satte på svärmor bakom pianot
    *Tårtan var fylld med raklödder
    *Gästerna åkte hem halv 9 för det var fotboll på TV.

Jag dansade ju ändå av mig strumpebandet. TVÅ GÅNGER! Så det måste ju ha varit lyckat, eller hur???

Och tack för gratulationerna

• nenne78

kentfantast
    men var hittar jag dina bilder då? jag är också nyfiken!! Jag har inte hhunnit än, men det kommer, det kommer...

• nenne78

kentfantast
    wooaahh!! Shit vad snygga ni var! Jäätefint! *hoppistuds*

okt2006
    vi har inte heller tagit några släktbilder, inget vi tänkte på då och tråkigt att vi inte har några nu. men eftersom det började ösregna när vi stod på kyrkbacken efteråt så blev det kaos och vi kastade oss in i kyrkan ige och därefter fanns inte tiden, så vi får knåpa ihop något ändå.

• nenne78

eller vad är väl ett slott på Bali?

Precis - jag får klippa och klistra i photoshop. Ingen kommer märka nåt.

Svar på tråden Är alla super nöjda över era bröllop ?