• Helen77

Är alla super nöjda över era bröllop ?

Själv så är jag inte riktigt nöjd.
    Tycker inte att jag var sååå fin och festen saknade vissa saker m.m.
    Fick inte heler någon möhippa vilket känns lite tråkigt.
    Tycker självklar att ändamålet ( att bli gift ) är det viktigaste.
    Tror att jag som planerat i ett år trodde att det skulle bli mycket bättre.
    Någon som känner igen sig.

• Svar på tråden Är alla super nöjda över era bröllop ?
  • www.robiefredrik.se

Den 1/7 ringde väckarklockan 07.00, jag vaknade med ett leende. Klockan 03.15 åkte vi till ett hus som vi lånat och gick o la oss och hade ett ännu större leende på läpparna.

Denna dag blev precis som vi tänkt oss, inte perfekt, men precis som vi ville ha den.

• lingonben

Vi är mycket mycket nöjda, trots att en gäst helt enkelt int edök upp och en hel familj var tvugna att dra just efter vigseln, pga sjukdom, och ett par tidigare hade avbokat sig sent. Men trots detta blev allt fantastiskt bra, vi kunde inte önska oss något annat.

Vad tråkigt att det är så pass många som fått en dag som inte blev som ni önskat. Hoppas ändå dagen har många fina minnen att tänka tillbaka på. "Det blir ju aldrig som man tänkt sig" Ibland till det bättre, men ibland också till det sämre.
    Vi hade planerat väldigt lite men gjort bröllopet väligt enkelt men personligt med glimten i ögat, men väldigt vackert. Alla var mer än nöjda.

• Zozo

Personligen hakar jag upp mig lite pa det där med "största dagen i livet" angaende bröllop.. Visst tyckte jag det var en stor och viktig dag, men knappast den viktigaste.
    Det är bara EN dag i ert parliv, sa egentligen är det väl inte hela världen om det inte blir precis som ni tänkt?? även om jag kan första att det är ledsamt..
    Kanske är det manga som under aratal drömmer om bröllop, organiserar i över ett ar.. och sedan är allt över pa nagra timmar.. För stora fôrhoppningar? Jag tycker det är lite synd om man later detaljer som en inte sa vacker bukett förstöra en hel dag...

• nenne78

jo, visst är det stort, men inte livsavgörande och något som sätter standarden för hur resten av livet kommer bli. Detaljer märker bara ni, inte gästerna.

• Mitt hjärta är hemma

För mig är nog inte bröllopet den bästa dagen i livet. Det var en mycket bra dag, men absolut inte sådär som vissa skriver "underbaraste dagen i mitt liv". Visst, den kvalar in, men det finns så många andra underbara dagar också. Förlovningsdagen, dagen efter förlovningen, vår tid i Japan, en kammarmusikkurs i Sandviken då vi var alldeles nykära hela tiden etc etc...

Om bröllopet blir den överlägset bästa dagen i ens liv kanske man har haft för få bra dagar i livet?

• nenne78

fast jag tycker möhippan var helt klart top 3! Så liiite förväntningar har jag ändå på lördagen. Men det ska bli kul även om jag skulle vara ful. *rimstuga*

• kentfantast

nenne78:

Iiii, på lördag blir det av!!! Grattis till dig. Hoppas du får världens bästa dag! (men blir den inte som du tänkt dig är det ju ingen katastrof det heller... med tanke på tråden... )

• anne på grönkulla

Ja, bröllopet var en av de bästa dagarna i mitt liv, trots att det var superrörigt. Vi kom till hotellet på orten där vi skulle gifta oss på eftermiddagen strax före 6 på morgonen samma dag. Jag sov max 5 timmar. Vi hade haft begravning i familjen samma vecka och en lång resa i kroppen dan innan. Detaljer som bukett och frisör hade jag överlämnat till en väninna att ordna och hon o min mamma la sista handen vid middagsförberedelserna (på restaurang) medan jag fick håret fixat. Strömmen gick under tiden...

Men när vi väl stod i vigseln så var det sååå stort och sååå underbart! Och alla var där! Bara för oss.

Jag tror det handlar mycket om vilka förväntningar man har.

• picachu

Det jag kan säga om bröllopet är att det var så jäkla surrealistisk... det var på nåt sätt som att vi betraktade oss själva i tredje person eller nåt, min man upplevde samma sak... Skum känsla, men definitivt en dag som överträffade alla förväntningar (jag brukar visserligen vara den som mplar fan på väggen så jag ska bli positivt överaskad efteråt, men ändå)

• picachu

j*kla smily efter slutparentes!

Svar på tråden Är alla super nöjda över era bröllop ?