• Nonika

Är alla super nöjda över era bröllop ?

Jag är missnöjd med en del saker. Tyvärr är det npg så att man hänger upp sig mer på det negativa än det positiva direkt efteråt...man vill ju att allt ska bli perfekt.
    För det första var frissan "sjuk", så det var bara att kasta sig i bilen och åka in till stan och snylta på en av mina vänners tid hos frissan....resultatet blev dock jättebra!
    Sen tog make-up-tjejen en halvtimme längre på sig än hon sagt. Hon var klar kl 13.40, och kl 14 var vigseln. Hela tiden sprang våra barn ut och in i rummet där jag satt och stressade upp mig. Jag glömde ta på mig örhängena, och sätta på parfym.
    Vigseln var jättebra.
    Sen var det fotografering, och den var också jättebra - men han toc också en halvtimme mer på sig än han sagt, så vi halkade efter i planeringen. Toastmadamen skickade ett sms med stora bokstäver: ÄR NI PÅ VÄG? Och det blev jag ju inte midre stressad av. Upp fort till lokalen där vi varit och gjort oss i ordning, för att rafsa ihop våra grejer...och när jag ska ta undan en kopp choklad (som barnen lämnat efter sig) får jag choklad på klänningen! Min man får stå och gnugga febrilt.
    Sen åkte vi till festplatsen (jag glömde buketten i bilen men det var ingen större katastrof, vi hämtade den sen), och jag fick säga till om champagnen...alla bara stod där..Hmm, brudskålen liksom? Ja,ja, det var ju bara att säga till...

Sen det värsta av allt! Ica hade glömt skicka med ca 6 kg kött! Panik, fick stå och ringa till Ica mitt under middagen, de ringde upp precis när svärfar skulle hålla tal....så min mamma och svärfar fick åka iväg mitt i middagen hem till mamma för att hämta kött hos dem, som vi skulle ha till dagen efter....
    Sen gick resten av kvällen bra, men en sak hade vi glömt; förboka en taxi. När vi kände att NU är det verkligen dags att åka (kl 02.30), då var det en väntetid på 1 timme!
    Så vi fick knöka ihop oss i en kusins bil och åka med honom till hotellet.

Väl där var vi för trötta och irriterade för att orka bada, som vi hade tänkt göra, så det var bara att sova.
    Dagen efter däremot ryckte vi ner oss i badkaret och fastnade

• Nonika

Jag vill bara tillägga att ALLA hade en underbart rolig och trevlig dag på alla sätt, och de var SÅ nöjda. Vi hade väldigt fina kläder på oss, som vi fick supermycket beröm för...vigseln var ju annorlunda också, och vi hade tur med vädter...först var det svarta moln på himlen, och det duggade lite, men så plötsligt skingrades molnen och det blev sol - helt perfekt! Alla tyckte vigseln var fin och annorlunda, och det var det ju.
    Så jag tror att gästerna var mer nöjda än vad jag var Men så hade de ju inte heller planerat allt i 1 1/2 år---

• Nonika

Glömde ju säga en grej som också var bland det värsta!!!
    Min bror och hans fru, drog sig plötsligt ur allting efter vigseln...de skulle alltså inte med på middagen!!?? Det hade blivit ett "missförstånd"! Vadå missförstånd, det var HON som ringde och tackade Ja till bröllopet...och då sa hon inte ett ord om att de bara skulle vara med på vigseln! Vi hade suttit och gjort personbeskrivningar på varenda gäst som var där, samt en bordsplacering förstås, men det verkade kvitta för dem. De verkade inte fatta vilket otroligt jobb vi lagt ner på den här dagen.
    Till råga på allt hade de sin dotter med sig - de var de enda som hade barn med sig, av den enkla anledningen att det stod klart och tydligt i inbjudan att vi ville ha en barnfri dag och kväll. Det sket de tydligen fullständigt i också. Jag fick syn på det mitt under vigselakten, och det var ju ett stressmoment i sig.

GRRRR, vad arg jag är.

Brorsan sa; vi syns ju i morgon. (Vi skulle fira pappa dagen efter som hade fyllt år precis). Dagen efter liksom!! Vad hade det med min bröllopsdag att göra!!!???
    Dagen efter försökte han förklara sig lite...det hjälpte föga...de åkte alltså hellre hem till hans frus föräldrar än var med på vårt bröllop
    Snacka dålig stil!

• Nonika

nenne78:
    De gifte sig på bibloteket, eller nåt sånt. Dvs; de gick dit själva och fick det överstökat, sen åt de pizza. Jag fick och mina föräldrar fick veta att de var gifta när de hade varit det i ca 2-3 år, jag vet inte ens när de gifte sig, och det minns de säkert inte själva heller. De har inga ringar och ingen bytte namn.

Så man kan göra det på lite olika sätt, om man säger så...

Jag respekterar deras sätt att gifta sig på. Synd och konstigt att de inte respekterade vårt...

• Nonika

nenne78;
    Nej, så funkar de inte...de är så totalt oromantiska så det kan jag inte tänka mig...när jag berättade för brorsan att vi hade en hemsida om bröllopet, där de kunde gå in och läsa om planeringen, skriva i gästboken osv, sa han ironiskt: Vad roligt....alltså, det var väldigt tydligt att han inte menade det.
    Nej, de funkar på ett annat sätt helt enkelt. Så den enda anledningen jag kan komma på varför de betedde sig som de gjorde, är för att det helt enkelt inte betyder nåt för dem, det är inget viktigt liksom. Men det är ändå ingen ursäkt tycker jag, eftersom jag hade förklarat att det var bordsplacering och att det var viktigt att vi fick veta om de skulle komma eller inte.
    Nåja, jag ska försöka släppa det. Men frpgan är om jag kan göra det utan att prata med dem...Min man ska ringa dem, och det är jag rätt tacksam för, för de lyssnar nog mer på honom. Ska bli riktigt "kul" att höra vad de (framför allt hon) har för ursäkt....

• Nonika

210 kvadrat?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det är ju större än hela vårt hus!!!!!!!!

Vad gjorde ni där...lekte kurragömma?
    Hann ni vara i alla rum...?

Svar på tråden Är alla super nöjda över era bröllop ?