Är alla super nöjda över era bröllop ?
Hej!
Jag tycker oxå om en sån här tråd för jag tycker det kan ge lite perspektiv för de som planerar järnet & drömmer om sitt perfekta bröllop ;) Visst vill man väl ha det så fint och "perfekt" som möjligt men vissa saker kan vara bra att ha i åtanken ;)
Vi hade gäster som sov över kvällen innan och därmed blev det mycket spring och en aning trångt på bröllopsmorgonen så någon lugn förmiddag när håret blev fixat, fick jag självklart inte. Det var väl inte svårt att räkna ut kanske men lite tuffare än man tror är det med nerverna. Som tur var hade jag planerat in lite extra tid att ta av om det tog mer tid för believe me -det gör det!!! Vi kom inte igång med håret som tänkt, så självklart blev det lidande. Sminket slängdes på men blev ju toppen fast tänk om man inte varit nöjd? Ojoj...
Vi hade våra småbarn med framför oss när vi gick in i kyrkan och har man barn med kan allt hända! Jag blev så stressad för min yngsta var som en tätting överallt ;) Men när dörrarna öppnades förvandlades hon till en ängel och tog resolut storasysters hand och klampade in i kyrkan!
Det fick m2b att tappa hakan och sen var han så nervös. Han vågade knappt titta på mig hihi...Jag var pirrig hela vägen fram men försökte koncentrera mig på att söka kontakt med gästerna o på så vis bli lugn. Men det tog nog till 2a versen i första psalmen innan pulsen sänktes.
Självklart sa jag fel vid löftena så istället för trohet lovade jag att älska honom tills döden skiljer oss åt ;) Det borde väl räcka? haha...
Var jättenöjd med håret och allting, vi var så snygga. Men min frisyr blev anfallen av små vita saker som kallas confetti =omöjligt att få bort om man inte borstar ur det *suck* så det syns på vissa porträttfoton (för vi glömde ju försöka pilla bort dem).
Tidsschemat sprack rejält! Vi hade för gott om tid (!) på oss & fick åka raskt tillbaka innan mouss.vinet tog slut ;)
Middagen var givetvis inte klar då heller då man var för tidig, och ute stod vi inte särskilt länge (10 min knappt) för ingen "vågade" sig fram o prata lite. Alla var nog så hungriga.
Som tips om man anlitar catering gäller följande: Kolla vem som är ansvarig för servering/serv.personal så inte det blir som för oss där inget blev särskilt organiserat. 3 st 18 åringar som inte vågade duka av borden trots tal etc kändes lite ledsamt. De dukade bort tallrikar och tog samtidigt glasen så inget vin/öl kunde de dricka. Så en rejäl genomgång minut för minut (på ett ungefär...) behövs verkligen! Och värdar (eller vad de kallas) som inte är rädd att ryta till om så behövs!
När det gäller kontroll etc så blev jag chockad över att vara så utsatt och inte veta vad som var på gång! Okey man vill ju inte veta allt kanske men det var inte skoj när saker började gå snett med serveringen t ex. Så släpp och lita på värdparet om möjligt! Var noga med vem ni väljer.
Oinbjudna gäster som vi åkte på, är inte heller en hit så försök att tala klarspråk direkt om någon börjar svamla om festen!!! Och informera så värdinnan etc vet oxå.
MEN VI HADE VÄRLDENS härligaste dag ändå, dock för mycket tomhet i kroppen när vi la oss för att sova i vårt lyxiga budgetrum som var precis som vi hade hoppats. Nyrenoverat, enorm frukost, schysst personal, och goda vänner som gjorde oss sällskap förvandlade vår morgon till en härlig start på vårt äktenskap!!!
Ett tips till: lite ledigt dagarna innan och efter rekommenderas för vi är som två urvridna trasor så här 2 dgr efter...