• drömbrud

GI gäng

Jag har testat vv, cambride, herbalife, naturdiet, nutrilett med mera med mera!

Inget jag tetat har jag orkat me i längden.

Gi har jag kört tidigare och det var enkelt och effektivt.

Har börjat igen nu efter en period med herbalife (som jag gick ner 5 kilo på).

Jag började för ca 1 vecka sedan. Finns det några andra dä ute i brudjungeln?!?!

• Svar på tråden GI gäng
  • drömbrud

Skulle inte varit en smilegubb utan bara en parangtes )*

• Malla77

Börjat och börjat var kanske en smärre överdrift men jag har försökt att köra lite efter GI metoden...dock lite svårt med sambo och barn.. Har även så otroligt dålig fantasi....några tips så kanske (inte så troligt ) jag kan ge några tillbaka! Vill inte gå ner jättemycket men lite då jag inte riktigt är tillbaka där jag var innan min yngsta! Gäller dock några kilo och dessa vill man ju ska vara väck vid bröllopet! Jag vill inte banta och hålla på för jag vill ändra matvanorna till något man verkligen kan fortsätta med lite även efteråt!

• drömbrud

Hur kör du då?

Jag byter ut potatis, pasta, ris vitt bröd, socker...

Jag käkar mera sallad och böner, linser, ärtor m.m...

• Malla77

Jag försöker äta mindre pasta, ris, potatis etc. Dessutom äter jag knappt något bröd längre utan till frukost äter jag tex en omelett med skinka, grönsaker och ev. keso. En tjej som föreläser i GI metod etc gav förslag på en frukost innehållande vaniljyoughurt med keso i....låter urskumt tycker jag men hon sa att det var gott och sedan solrosfrön i! Vad äter du till frukost?
    Hur mycket ska du gå ner och på hur lång tid?
    Är det gott med linser, böner etc? Funkar det till allt?

• drömbrud

Jag kör ca samma frukost som du, fast bland en brödskiva osötat rågbröd.

mycket keso, ägg,bacon, sallad, broccoli m.m blir de till frukost.

Imorse blev det : falukorv hade inget anant hemma), broccoli, kidneybönor och keso..
    Mums...

Men smakade du den där yoghurt blandningen, låter lite knasigt, men de e ju värt ett try iaf..

Jag brukar koka röda linser att äta till ex kykling istället för ris.
    Kidneybönor e supergott (tycker jag) även billigt. Finns massor av allternativ at titta efte i butikerna, det är bara att läsa på näringsinnehåll och leta efter så lågt kolhydratvärde som möjligt..

Mitt mål:-21 kg
    Slut datum: Så lång tid det tar, men helst innan febuari 07
    Har hittills gått ner:-7 kg
    Kvar: 14 kg

Själv då? Hur gör du? Hur mycket vll du gå ner?

• piamärta

om man vill gå ner i vikt är det ett säkert kort att gå ut och gå 1 timma innna frukost.. herbalife är bra jag har provat och gillar det

• drömbrud

Jo klart, motion håller hand i hand med en bra kost...

Jo herbalife är bra, om man har motivationen, men så är det nog med allt

• Malla77

Jag har kanske 5-6 kilo att gå ner tror jag för nu var det ett tag sen jag vägde mig! Vill väga mig på samma våg och det är på BVC....ska dit i nästa vecka! Kan nog vara de svåraste kilona dock... Tips? Jag är ute en hel del och går också och den 16:e öppnar gymmet nere i vårt centrum, det ska bli skoj! Gifter du dig i februari alltså!? Provade du det där med vaniljyoghurt och keso....jag har inte vågat..

• drömbrud

Nej jag gifter mig i Maj 08. Men förlovning i Februari 07 (troligtvis)

Nej jag ha faktsikt inte testat! Glömt det! Får skriva upp det på min handlingslista...

Igår var jag på Tacokväll, kanske inte så bra för vikten...

• soomzy

Jag har börjat med GI, men jag trivs inte. Fick min kille att börja och nu vill inte han sluta lixom. =/ Det är ifs bra, men jag saknar min pasta och ris och bröd och öl... men men det är la att hålla ut...

• silverdrake

shit får man inte dricka öl enligt GI?!!?!?! då kommer jag ju inte kunna övertyga min man iallafall...

är inte helfrälst än själv än heller. som sagt det är svårt att vänja sig av med potatis...även om matvete, bulgur och quinoa är gott...men det är nog bara att man är ovan vid att tillaga saker med det...

har jättesvårt att sluta med bröd med..jag har ätit te och mackor till frukost i mer än 15 år...jösses, men babysteps så går det.. :)

Svar på tråden GI gäng