• Malla77

GI gäng

Börjat och börjat var kanske en smärre överdrift men jag har försökt att köra lite efter GI metoden...dock lite svårt med sambo och barn.. Har även så otroligt dålig fantasi....några tips så kanske (inte så troligt ) jag kan ge några tillbaka! Vill inte gå ner jättemycket men lite då jag inte riktigt är tillbaka där jag var innan min yngsta! Gäller dock några kilo och dessa vill man ju ska vara väck vid bröllopet! Jag vill inte banta och hålla på för jag vill ändra matvanorna till något man verkligen kan fortsätta med lite även efteråt!

• Malla77

Jag försöker äta mindre pasta, ris, potatis etc. Dessutom äter jag knappt något bröd längre utan till frukost äter jag tex en omelett med skinka, grönsaker och ev. keso. En tjej som föreläser i GI metod etc gav förslag på en frukost innehållande vaniljyoughurt med keso i....låter urskumt tycker jag men hon sa att det var gott och sedan solrosfrön i! Vad äter du till frukost?
    Hur mycket ska du gå ner och på hur lång tid?
    Är det gott med linser, böner etc? Funkar det till allt?

• Malla77

Jag har kanske 5-6 kilo att gå ner tror jag för nu var det ett tag sen jag vägde mig! Vill väga mig på samma våg och det är på BVC....ska dit i nästa vecka! Kan nog vara de svåraste kilona dock... Tips? Jag är ute en hel del och går också och den 16:e öppnar gymmet nere i vårt centrum, det ska bli skoj! Gifter du dig i februari alltså!? Provade du det där med vaniljyoghurt och keso....jag har inte vågat..

Svar på tråden GI gäng