Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...
Hej TS!
Jag trodde först när du skrev att de under planeringens gång valt SAMMA dag som ni. Det hade kunnat kännas surt. Men detta var ju ett ÅR efteråt.
Jag har varit på några bröllop men jag har ingen aning om vilka datum de varit. I år gifte jag mig på ett av de allra vanligaste datumen 2006, 12:e augusti. Det gör mig ingenting att fler gifte sig samma helg.
Er bröllopsdag kommer fortfarande alltid vara er bröllopsdag oavsett hur många andra som gifter sig samma helg året efter eller ytterligare ett år efter det. Det kan ingen ta ifrån er. Era minnen bleknar väl inte för att även andra gifter sig?
Om du verkligen tror att det andra paret bestämde bröllopsdatum efter er, så ta det då som en komplimang. Om de ville ha så likt ert bröllop som möjligt tror jag säkert att de skulle sagt det, det är väl ingen hemlis om man tycker något är så fint att man vill ta efter det?
Ring och fråga dem rent ut och säg att du tror att de försökt stjäla ditt datum och hör vad de säger. (Nä, gör inte det. För kan du verkligen på riktigt tro att de medvetet väljer en dag som en i bekantskapskretsen redan tjingat?)
Helt för övrigt gifte sig min farmor och farfar och mormor och morfar på samma dag. Samma år!
Förstår att du kanske bara sökte lite medhåll och tröst men nu fick du inte så mkt medhåll härifrån heller.
Släpp det och fortsätt vara glad för att du har gift dig med din man - oavsett datum.