Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...
Sitter och känner mig fortfarande ledsen, och oförstådd :( Och även lite upprörd när jag tänker på det.
Jag är kanske lite överkänslig, men det har tagit mig hårt. Det var ju min dag!!!
Det började med att "vi" gifte oss den 17sep 2005 - en lördag...
Under våran planering var det ett bekant par till oss som också bestämde sig för att gifta sig.
Sagt och gjort så började även deras planering, och dom var på vårt bröllop och allt var frid och fröjd.
Jag erbjöd mig även att hjälpa till, då vi redan hade gjort "det där", och jag hade med facit i handen, massor av tips och råd.
Allt blev fullständigt kaos inom mig när jag fick reda på att: dom valt samma kyrka, med samma pråst, och samma helg 16 sep (eftrsom 17sep var en söndag år 2006)
DETTA VAR JU VÅRAN HELG!! VÅRAN ETTÅRS DAG!! Hur skulle den kunna bli speciell nu??
Detta par är inte ngr som vi är jätte tajta med, så jag kände inte för att "ta upp det" med dom. Men jag gav ngr små "pikar", så att de kanske skulle förstå. men då spelade "hon" bara dum -Va! Är det samma kyrka?! Samma präst?!
Så tänkte jag - Ja!, du var där för mindre än ett år sedan, och varför har du inte sparat alla mina trycksaker som inspiration till ditt eget bröllop? Det skulle jag ha gjort om jag vetat att jag skulle gifta mig snart.
Min mors svar när jag berättade detta för henne var -Det finns väl fler som har detta datum!?
Jo visst, men inte som var på mitt bröllop för mindre än ett år sedan!!...
Jag och min make gick aldrig på bröllopet.
Det hade jag aldrig klarat av. Var för ledsen... och upprörd.
Men det känns ialla fall lite förstört, jag kommer ju alltid att tänka på detta varje årsdag -att "Dom" firar dagen innan oss....
Tack till dig som orkade läsa!! Jag älskar att sitta här och läsa alla era små kommentarer!