• bambam

Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...

Sitter och känner mig fortfarande ledsen, och oförstådd :( Och även lite upprörd när jag tänker på det.
    Jag är kanske lite överkänslig, men det har tagit mig hårt. Det var ju min dag!!!

Det började med att "vi" gifte oss den 17sep 2005 - en lördag...
    Under våran planering var det ett bekant par till oss som också bestämde sig för att gifta sig.
    Sagt och gjort så började även deras planering, och dom var på vårt bröllop och allt var frid och fröjd.
    Jag erbjöd mig även att hjälpa till, då vi redan hade gjort "det där", och jag hade med facit i handen, massor av tips och råd.

Allt blev fullständigt kaos inom mig när jag fick reda på att: dom valt samma kyrka, med samma pråst, och samma helg 16 sep (eftrsom 17sep var en söndag år 2006)

DETTA VAR JU VÅRAN HELG!! VÅRAN ETTÅRS DAG!! Hur skulle den kunna bli speciell nu??

Detta par är inte ngr som vi är jätte tajta med, så jag kände inte för att "ta upp det" med dom. Men jag gav ngr små "pikar", så att de kanske skulle förstå. men då spelade "hon" bara dum -Va! Är det samma kyrka?! Samma präst?!

Så tänkte jag - Ja!, du var där för mindre än ett år sedan, och varför har du inte sparat alla mina trycksaker som inspiration till ditt eget bröllop? Det skulle jag ha gjort om jag vetat att jag skulle gifta mig snart.

Min mors svar när jag berättade detta för henne var -Det finns väl fler som har detta datum!?
    Jo visst, men inte som var på mitt bröllop för mindre än ett år sedan!!...

Jag och min make gick aldrig på bröllopet.
    Det hade jag aldrig klarat av. Var för ledsen... och upprörd.
    Men det känns ialla fall lite förstört, jag kommer ju alltid att tänka på detta varje årsdag -att "Dom" firar dagen innan oss....

Tack till dig som orkade läsa!! Jag älskar att sitta här och läsa alla era små kommentarer!

• Svar på tråden Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...
  • Brudivinter

Ursäkta mig med detta låter jättelöjligt!

• Sister of the Night

Jag har inte läst andras inlägg, men spontant känner jag: strunta i det!

Ert datum är och förblir ert datum, ingenting kan ändra på det. När ni firar era framtida bröllopsdagar så betyder det så föga att detta par gjort sammalunda dagen innan.
    Att tjejen "spelade dum" och inte låtsades minnas att det var "er" kyrka kan vara hänt, men än sen? Tydligen har de inte så vass fantasi om de väljer att plagiera er på sin stora dag. Vems " eventuella problem är det egentligen - ert, eller deras...?

• Fröken Malm

De kanske ville gifta sig på för-hösten de också, kyrkan eller festlokal var kanske bokade utan just det datumet de gifte sig på.....

Om man ska ta hänsyn till alla gäster så kan man ju inte gifta sig på många datum, eftersom alla har nåt speciellt datum de håller kärt......

Tyvärr, men man har inte patent på datum.

• vilsen brud

Hej!
    Förstår inte att man kan bli sååå upprörd över en sån grej!! Dessutom säger du ju att de inte är så nära vänner, då kan dom väl få ha haft d datumet... jag skulle faktiskt ha tyckt att d vart mysigt o gå på ett bröllop så nära min ettårsdag, för o minnas tillbaka etc... o att ni inte gick på bröllopet!!! Guuud.....

Herregud, släpp det!! Fattar inte at man orkar bry sig över sånt här!
    Ha d gott och tänk POSITIVT!

Lycka till!

• September mys

jag hade nog stört mig först men sen tyckt att det är ju inte exakt samma dag och era gemensamma vänner vet ju att hon plagierar från er och om inte annat kan man ju smyga fram till bords grannen -vi gifte oss här för ett år sen och vi hade samma tema ect... efter ett tag fattar nog de flesta att brudpar nr 2 "härmat". sen kan man ju ha olika bröllop fast det är i samma kyrka och lokal.
    *tråkigt med folk som apa efter men man kan ju också se det som de tyckte att erat bröllop var perfekt

• Fru Henax

"... och om inte annat kan man ju smyga fram till bords grannen -vi gifte oss här för ett år sen och vi hade samma tema ect... efter ett tag fattar nog de flesta att brudpar nr 2 "härmat"."
    Ja du september mys, det låter ju verkligen schysst! Nope, men extremt barnsligt!

TS! Precis som många andra så kan jag inte heller se något fel i att era vänner/bekanta valde att gifta sig på samma plats som er ett år senare! Kan inte riktigt förstå hur deras bröllop kan förstöra er 1 årsdag?! Varför skulle inte er bröllopsdag kunna bli "speciell" bara för att er vänner gifter sig dagen innan?! Du skriver att du aldrig kommer kunna låta bli att tänka på "Dom firar dagen innan oss...."?!?! Hört talas om uttrycket "delad glädje är dubbel glädje"?

• Lucia05

Vaddå härmat. Jag vet att många brudar tycker att deras bröllop är en världshändelse.
    Jag måste dock göra dem besvika och säga att de flesta bröllop är sej ganska lika. Alltså är allt bara efterapningar! :D

• Marlean

Men herregud, i vissa kyrkor har de nästan bara en präst att välja på och att datumet blev samma: VAD GÖR DET OM HUNDRA ÅR!??? Herregud... vissa blir verkligen nippriga över det här med bröllop...

• Marlean

Jag som trodde det viktigaste var att vara gift?

• Fjällräv

Är den här tråden seriös?

Inte sjutton tar brudpar nr 2 "er" dag - varje bröllopspar har väl fullkomligt nog av sig själva och sin egen stora dag.

Svar på tråden Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...