• bambam

Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...

Sitter och känner mig fortfarande ledsen, och oförstådd :( Och även lite upprörd när jag tänker på det.
    Jag är kanske lite överkänslig, men det har tagit mig hårt. Det var ju min dag!!!

Det började med att "vi" gifte oss den 17sep 2005 - en lördag...
    Under våran planering var det ett bekant par till oss som också bestämde sig för att gifta sig.
    Sagt och gjort så började även deras planering, och dom var på vårt bröllop och allt var frid och fröjd.
    Jag erbjöd mig även att hjälpa till, då vi redan hade gjort "det där", och jag hade med facit i handen, massor av tips och råd.

Allt blev fullständigt kaos inom mig när jag fick reda på att: dom valt samma kyrka, med samma pråst, och samma helg 16 sep (eftrsom 17sep var en söndag år 2006)

DETTA VAR JU VÅRAN HELG!! VÅRAN ETTÅRS DAG!! Hur skulle den kunna bli speciell nu??

Detta par är inte ngr som vi är jätte tajta med, så jag kände inte för att "ta upp det" med dom. Men jag gav ngr små "pikar", så att de kanske skulle förstå. men då spelade "hon" bara dum -Va! Är det samma kyrka?! Samma präst?!

Så tänkte jag - Ja!, du var där för mindre än ett år sedan, och varför har du inte sparat alla mina trycksaker som inspiration till ditt eget bröllop? Det skulle jag ha gjort om jag vetat att jag skulle gifta mig snart.

Min mors svar när jag berättade detta för henne var -Det finns väl fler som har detta datum!?
    Jo visst, men inte som var på mitt bröllop för mindre än ett år sedan!!...

Jag och min make gick aldrig på bröllopet.
    Det hade jag aldrig klarat av. Var för ledsen... och upprörd.
    Men det känns ialla fall lite förstört, jag kommer ju alltid att tänka på detta varje årsdag -att "Dom" firar dagen innan oss....

Tack till dig som orkade läsa!! Jag älskar att sitta här och läsa alla era små kommentarer!

• Svar på tråden Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...
  • Mitt hjärta är hemma

www.brollopstorget.se/Brudpar/calendar.php&year=0
    www.brollopstorget.se/Brudpar/calendar.php&year=-1
    www.brollopstorget.se/Brudpar/calendar.php&year=1

Kolla! Det är fler som gifter sig i september!

Du kanske måste tänka på att antal personer som gifter sig och antal helger det finns på ett år inte går jämnt ut. Sensommar och tidig höst är extra populära.

Satt ni och tänkte på deras bröllopsdag att, nä, fy, de förstör våran dag imorgon (eller om det var igår) genom att gifta sig med varandra. Fy vad taskigt. De borde tänka på att vi gifte oss vid denna tiden förra året och välja en annan tid och en annan kyrka och en annan präst.

Vill inte vara taskig, jag kan också bli ledsen över fjantsaker, men om du skall få mer stöd här får du nog förklara för oss lite bättre varför du tagit illa upp eller på vilket sätt det andra paret gjort fel som gifte sig i spetember de med.

• kentfantast

Lucia05:

Jo eller hur? Vad gör vi här på BT om inte delar idéer och snor av varann? Typ endast.

• nenne78

gud det är så roligt, bridezillavarning ett år senare, det är inte dåligt! Förlåt, TS fattar nog att det var överreagerat, men jag kan inte låta bli att skaka på huvudet...

• Sister of the Night

Jag kan faktiskt tänka att det borde vara ett underbart sätt att fira sin ettårsdag på, att få uppleva hur ett annat par får glädjen att knyta Kärlekens band inför alla närvarande. :)

• Lucia05

kentfantast :
    Ja, jag menar ju det. ;)

• Krusmynta

Gud va vissa reagerade!!!
    Jag tycker inte det är ok att döma mig hur som helst!!
    ville bara få lite konstruktiv kritik, inget påhopp! Detta har inget med tex hur gammal jag är att göra...

Tack alla ni som har fått mig att tänka mera positivt!

• Kerin

Du bad om folks reflektioner och dem fick du. Förväntade du dig verkligen att folk skulle tycka att det var fullt normalt att reagera så här och tycka att din bekant var dum?

• viktualia

Men TS... lägger du ut ett sådant inlägg här får du nog räkna med att folk tycker till. Här på BT skriver ju folk vad de tycker, och oavsett om du tycker att det är "att döma" eller inte.... du bad faktiskt om åsikter...

....och det enda konstruktiva rådet som finns har du redan fått: Släpp tanken och lev DITT liv.... gå vidare och njut av äktenskapet med din man och minnena från en stora dag.

Sen tycker jag att det är helknas att inte gå på ett bröllop bara för att det känns "copy".... Själv lär jag nog hinna göra "rätt" många olika saker datumet innan och samma datum som mitt bröllop i framtiden. Typ jobba, fira bröllopsdag, fira folk som fyller jämnt, fira det ena och andra... Näee det är bara ett datum... (iiii om 24 dagar är det dags....)

Svar på tråden Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...