• bambam

Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...

Sitter och känner mig fortfarande ledsen, och oförstådd :( Och även lite upprörd när jag tänker på det.
    Jag är kanske lite överkänslig, men det har tagit mig hårt. Det var ju min dag!!!

Det började med att "vi" gifte oss den 17sep 2005 - en lördag...
    Under våran planering var det ett bekant par till oss som också bestämde sig för att gifta sig.
    Sagt och gjort så började även deras planering, och dom var på vårt bröllop och allt var frid och fröjd.
    Jag erbjöd mig även att hjälpa till, då vi redan hade gjort "det där", och jag hade med facit i handen, massor av tips och råd.

Allt blev fullständigt kaos inom mig när jag fick reda på att: dom valt samma kyrka, med samma pråst, och samma helg 16 sep (eftrsom 17sep var en söndag år 2006)

DETTA VAR JU VÅRAN HELG!! VÅRAN ETTÅRS DAG!! Hur skulle den kunna bli speciell nu??

Detta par är inte ngr som vi är jätte tajta med, så jag kände inte för att "ta upp det" med dom. Men jag gav ngr små "pikar", så att de kanske skulle förstå. men då spelade "hon" bara dum -Va! Är det samma kyrka?! Samma präst?!

Så tänkte jag - Ja!, du var där för mindre än ett år sedan, och varför har du inte sparat alla mina trycksaker som inspiration till ditt eget bröllop? Det skulle jag ha gjort om jag vetat att jag skulle gifta mig snart.

Min mors svar när jag berättade detta för henne var -Det finns väl fler som har detta datum!?
    Jo visst, men inte som var på mitt bröllop för mindre än ett år sedan!!...

Jag och min make gick aldrig på bröllopet.
    Det hade jag aldrig klarat av. Var för ledsen... och upprörd.
    Men det känns ialla fall lite förstört, jag kommer ju alltid att tänka på detta varje årsdag -att "Dom" firar dagen innan oss....

Tack till dig som orkade läsa!! Jag älskar att sitta här och läsa alla era små kommentarer!

• Svar på tråden Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...
  • fialisa08

Förstår dig till viss del. Något du tycket var så speciellt för dig gör de lika dant. Men det är trotts allt ett år senare. Försök att släppa det för din egen skull, vet att det inte är lätt. Men är bara att acceptera.

Jag sitter i en liknande situation där vi efter att ha berättat för våra familjer vilket datum vi ska gifta oss och är mitt uppe i planeringen, lokal, kyrka och häst o vagn är bestämda och kontaktade. Då kommer min bror med flickvän 4månader senare och säger att de ska gifta sig 1månad innan oss i samma kyrka, samma lokal och samma transport. Blir liksom som att det är vi som härmar istället.

Så tänk positivt. Blir inte bättre av att älta men ibland är det ok att vara lite sur tycker jag. Bara man återhämtar sig snabbt och blir glad igen.

• Sister of the Night

fialisa

Det var ju faktiskt rätt snålt av dem... Ni är ju i samma familj och allt! De flesta gästerna lär ni ju ha gemensamt?!

• kentfantast

fialisa08:

Det är en HELT annan grej. Min brorsa gjorde en liknande (2 mån innan, en annan k:a). Två bröllop i familjen inom 3 mån är 1 för mycket. Och det är inte de som bestämde datum först som är överflödiga. Jag var förkrossad. Med rätta, hävdar jag. Men det här!

• Krusmynta

Lucia05

Jag ändrade min signatur innan jag skrev första gången, men tydligen har det tagit till nu för BT att ändra det...

Alla andra:

Tack för allas reaktioner!
    Hoppas era bröllopsbestyr går bra, och jag har bara en sak att tillägga -Njut av Dagen!! Den går alldeles för fort!

Och till er som sitter som jag, redan gifta -Lycka till i framtiden!

• TheBride

Herregud! Make till självcentrerad brud har jag aldrig stött på.

Du vill att DOM ska respektera dagen INNAN din bröllopsdag för ett år sedan.. eftersom datum är så viktiga för dig!

Men DU respekterar inte ens deras bröllop!!!!! Det är väl mycket viktigare!

Jag hoppas verkligen inte att folk blir sura för att vi nästa år gifter oss i samma kyrka som min make konfirmerades.. eftersom vi nyss var i bröllop till hans barndomsvän där. Man kanske har anknytan, eller gillar en kyrka!

Om du nyligen har gift dig vet du ju hur svårt det kan vara att hitta en helg där kyrkan är ledig, lokalen, cateringen, bandet etc.
    Men det viktigaste av allt, och som jag tycker du ska ta med dig: Mycket få av oss som läser detta ser att det ens är ett problem! Paret ifråga har säkert inte ens reflekterat över at det skulle kunna vara det! Möjligen skulle man kunna säga ' va dumt, samma helg som vi hadde', och tycka det blir lite konstigt med två så lika bröllop med samma vänkrets, men sedan rycka på axlarna och gå dit och ha kul.

Ett gott råd: Du blir mycket, mycket lyckligare i livet om du skiter i sånt här!

• TezzAmore

Herre gud vad alla tjötar på stackars bambam eller vad hon nu heter! Med risk för att själv få en del åsikter av folk, hon har ju skrivit flera inlägg där hon tackar för alla era åsikter och brukar väl tråden dö ut av sig själv när TS fått sitt svar?

Om hon givetvis inte vill ha fler, men så tolkar jag inte det som.

Kram till alla!

• Snuffen

Detta var det löjligaste jag har hört här på BT! Varför bli så upprörd över att någon annan gifter sig ett års senare än dig, i samma kyrka och med samma präst..
    Att du orkar bry dig! Och det var inte ens en nära bekant till er? Hallå!?

• Engäst

Bambam....du kan inte mena allvar!!!!

• Studstjejen

Jag tycker att man lätt kan tolka in för mycket i det folk säger och gör. Bambam, detta kanske är starten på en lång och lycklig vänskap till paret. Gläds åt dom istället.

Svar på tråden Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...