• bambam

Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...

Sitter och känner mig fortfarande ledsen, och oförstådd :( Och även lite upprörd när jag tänker på det.
    Jag är kanske lite överkänslig, men det har tagit mig hårt. Det var ju min dag!!!

Det började med att "vi" gifte oss den 17sep 2005 - en lördag...
    Under våran planering var det ett bekant par till oss som också bestämde sig för att gifta sig.
    Sagt och gjort så började även deras planering, och dom var på vårt bröllop och allt var frid och fröjd.
    Jag erbjöd mig även att hjälpa till, då vi redan hade gjort "det där", och jag hade med facit i handen, massor av tips och råd.

Allt blev fullständigt kaos inom mig när jag fick reda på att: dom valt samma kyrka, med samma pråst, och samma helg 16 sep (eftrsom 17sep var en söndag år 2006)

DETTA VAR JU VÅRAN HELG!! VÅRAN ETTÅRS DAG!! Hur skulle den kunna bli speciell nu??

Detta par är inte ngr som vi är jätte tajta med, så jag kände inte för att "ta upp det" med dom. Men jag gav ngr små "pikar", så att de kanske skulle förstå. men då spelade "hon" bara dum -Va! Är det samma kyrka?! Samma präst?!

Så tänkte jag - Ja!, du var där för mindre än ett år sedan, och varför har du inte sparat alla mina trycksaker som inspiration till ditt eget bröllop? Det skulle jag ha gjort om jag vetat att jag skulle gifta mig snart.

Min mors svar när jag berättade detta för henne var -Det finns väl fler som har detta datum!?
    Jo visst, men inte som var på mitt bröllop för mindre än ett år sedan!!...

Jag och min make gick aldrig på bröllopet.
    Det hade jag aldrig klarat av. Var för ledsen... och upprörd.
    Men det känns ialla fall lite förstört, jag kommer ju alltid att tänka på detta varje årsdag -att "Dom" firar dagen innan oss....

Tack till dig som orkade läsa!! Jag älskar att sitta här och läsa alla era små kommentarer!

• Svar på tråden Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...
  • nenne78

håller fullständigt med ovanstående kommentarer, Rosenhaga skriver alltid rakt på spiken!
    "Din" helg... Ni ska väl inte fira tillsammans ändå, eller? Vad gör det att någon annan också firar den helgen, som om några år kommer vara mitt i veckan. Släpp det här och gå vidare.

Jag tyckte det var en riktigt dålig ursäkt för att inte gå på ens väns bröllop, hur ledsna tror du inte att du gjorde dem? Förstår de ens varför ni inte gick??

Och hur hade du reagerar OM hon hade sparat dina inbjudningar och gjort likadana för att hon tyckte de var fina? Hade inte det varit att härmas??

• Lucia05

Man har ju inte ensamrätt på sitt bröllopsdatum.
    Tycker du har gjort alldeles för stor sak av detta. vad säger din väninna när du inte gick på hennes bröllop? Jag har full förståelse ifall hon blev lite konfundersam...........
    Ta och tänk igenom det hela, vad är det som är viktigt egentligen. Verkligen Bridezilla-varning!

• Snart_FruL

Ni som tycker att hon borde gått på bröllopet. När tycker ni att hon och hennes man skulle fira sin ettåriga bröllopsdag då? Veckan efter?

• Maria

Nej man kan väl inte abonnera på något datum ? Självklart får varje par välja sitt datum som det passar dem själva. Jag har stor släkt och har varit på massor av bröllop, så om jag skulle strukit alla de datum då jag varit på bröllop ur vår bröllopsplanering så hade det ju knappt blivit något kvar av almanackan ! Du måste väl inse att hela världen roterar inte runt er och ert bröllop - alla andra får väl göra sin planering efter sina beslut! Visst, när man är mitt inne i bröllopsplaneringen kan det väl ibland upplevas som om ens bröllop vore jordens medelpunkt men så är det ju absolut inte.

• anne på grönkulla

Jag ser 2 alternativ för att fira den 1åriga bröllopsdan. Antingen så firar man dan efter, då den ägde rum. Eller så tackar man artigt nej med hänvisning till att man har ett firande i familjen som man vill prioritera framför att gå bort.

• nenne78

snart fru L
    typ dagen efter när det var deras bröllopsdag??? Om de åkte bort för att fira och bokat in något är det väl OK, men det låter mest på TS som att hon satt hemma och tjurade. Vilket firande det verkar ha varit. Jätteromantiskt. Verkligen.

• Fiafria?

Snart_FruL

Om TS tackade nej till bröllopet för att hon och hennes man var upptagna med att fira sin egen bröllopsdag är det helt ok, men som jag förstår det tackade hon nej bara p.g.a. att dom valt samma helg. "Jag och min make gick aldrig på bröllopet.
    Det hade jag aldrig klarat av. Var för ledsen... och upprörd."

Nej, TS, släpp detta och gå vidare. Det är bara ni som gör er bröllopsdag speciell!

• TezzAmore

Sedan är det ju skillnad på vän och vän... hade min bästa vän valt exakt samma dag, präst och kyrka hade jag nog blivit lite sur, men om det är en bekant så hade jag ju inte haft rätt att reagera. Vilken anledning sa du till henne att ni inte kunde komma på bröllopet?

• bambam

Det var kul med så många blandade kommentarer!
    Vill vidare understryka att detta inte var någon JÄTTENÄRA vän till mig! Henne hade jag kunnat prata med!!

Och självklart kommer jag inte att gå omkring resten av livet och tjura över detta.

Tack snart FruL för ditt stöd, men tack också ni andra för era reflektioner. Jag behöver få höra andra sätt att tänka på saken.

mvh lilla jag

• bambam

Måste få tillägga att jag och min make hade en jättemysig helg, där vi firade med hotelnatt m.m.

Svar på tråden Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...