Inlägg från: rocketqueen |Visa alla inlägg
  • rocketqueen

Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...

TS
    Konstigt, tråkigt för dig att du inte helt enkelt kunde glädjas åt deras bröllop, oavsett vilken helg det skedde på. De tar ju inte ifrån dig någonting, tycker att det är att missunna dem deras dag.

Och jo, man kan visst bestämma över sina känslor, så det är ingen "ursäkt" att säga som du gör när du säger att du inte "rår för det"...

• rocketqueen

Nonika, eftersom man själv styr över vilka tankar som framkallar vissa känslor (och alltså vilka situationer som framkallar vissa känslor) så anser jag att man visst "rår för" sina känslor.

• rocketqueen

Nonika, då tycker vi olika, men jag tycker att mitt sätt är långt mer effektivt (iaf för mig;)) eftersom jag kan ändra min känslogrund till ett positivt sätt. Naturligtvis kan man sluta att "störa" sig på saker, som i fallet med skorna. Det är det jag menar, att man kan ändra sina tankar och därmed sina känslor, med mental träning. Alla känslor börjar ju med en tanke, och man kan förändra sina tankar. Alltså har man ansvar för hur lycklig man är, och man kan inte skylla ifrån sig på "känslor som jag inte rår för" eller "yttre situationer". Eftersom allt hänger på hur man tolkar världen.

Svar på tråden Vill bara få skriva av mig, och få höra era reflektioner...