Inlägg från: ***godis*** |Visa alla inlägg
  • ***godis***

inget jobb=inget bröllop

Louise B

Ursäkta men jag blir så förbaskad när jag läser vad du skriver!!! Det är inte konstigt att vi har en stämpel på oss att vara lata och utnyttja systemet här i Sverige när man läser om det här....

"men tar de kanske"

Du är inte värd ett jobb om du inte tar vad som erbjuds bara för att "det känns som att ta ett kliv bakåt"

Bra att Alliansen kommer och drar åt svångremmen så att folk förstår att man måste jobba för brödfödan och att inget är gratis.....

• ***godis***

Jag hade iaf inte haft mage att berätta för någon att jag tackat nej till ett jobb när jag vet att det är så många som står utan!!!! Och mina röda gubbar talar bara om vad jag känner inför den här frågan!!!

• ***godis***

Jag har dessutom inte påstått att någon är lat! Men alla vet att det är lättare att få ett nytt jobb om man redan har ett. Trivs man inte söker man sig vidare till en annan arbetsplats medans man gör skäl för sin inkomst!!!

• ***godis***

zica

Förlåt för upprörda kommentarer tidigare men de riktar sig inte till dig!

När jag flyttade till en annan stad och var arbetslös så gick jag runt till varje Ica och Konsum- butik och sa att jag kunde rycka in och jobba extra....(för de har ofta inte så många de kan ringa in dagtid eftersom de som de har som extra ofta pluggar dagtid.) Det tog inte många dagar innan de ringde och jag fick rycka in. På det viset hade jag snart ett eget schema. DÄREFTER fortsatte jag att söka jobb utefter vad jag ville göra, och nu jobbar jag som säljare. Det är alltid lättare att få jobb om man visar att man inte är rädd för att jobba! Vill man så går det anser jag!

Lycka till TS!

• ***godis***

Oj!!! En glad gubbe...

Svar på tråden inget jobb=inget bröllop