• zica

inget jobb=inget bröllop

Flyttade till sthlm för cirka 1 månad sen, jag och killen planerar ju att ha bröllopet sommaren 2008 så vi har redan börjat spara men nu har jag ju inget jobb!! =( Jätte svårt att hitta något, är ju bara 20 så har inte så mycket att komma med heller.

Blir bara så ledsen, så tråkigt att bara vara hemma och skicka ansökningar, man känner sig så misslyckad... Vill ju bara börja spara til mitt bröllop. Några ideer till jobb?

//En fattig själ=)

• Svar på tråden inget jobb=inget bröllop
  • nenne78

systembolaget
    åhlens

sök dig gärna ut i förorterna, Kista gallerian, Haninge centrum... Ett jobb är bäätre än inget jobb, även om du får pendla.

• Lokatten

Är okckså utan jobb.. har fått frågan från mitt gamla jobb om att komma tillbaks..
    Men de känns som ett kliv bakåt. men tar de kanske. Ringer du också på de du söker? ring runt till företag du är intesserade av o fråga om de har nån ledig tjänst. Vad söker du för jobb?

• Fru Cinderella

Samma här, känns helt omöjligt att få jobb *suckar* Men bröllop blir det för vår del i alla fall i maj -07. Vi får helt enkelt se hur mycket pengar vi får ihop o utgå från det. Vi nöjer oss med att bli gifta, resten runt omkring ser vi bara som en bonus.

• zica

Jo det är klart man får pendla om så behövs, jag är inte alls petig jag vill bara ha ett jobb. Gärna ett sälj jobb, skulle va kul =) Hur länge har ni letat då?

• TomKat

zica

Säljjobb fin sju mkt av. Jobbar själv som fösäljningschef. Har du någon erfarenhet?

• ***godis***

Louise B

Ursäkta men jag blir så förbaskad när jag läser vad du skriver!!! Det är inte konstigt att vi har en stämpel på oss att vara lata och utnyttja systemet här i Sverige när man läser om det här....

"men tar de kanske"

Du är inte värd ett jobb om du inte tar vad som erbjuds bara för att "det känns som att ta ett kliv bakåt"

Bra att Alliansen kommer och drar åt svångremmen så att folk förstår att man måste jobba för brödfödan och att inget är gratis.....

• picachu

godis - du vet inte all bakgrundsfakta till varför Louise inte vill till sitt gamla jobb, så jag tycker att du ska vara återhållsam med de röda gubbarna. Jag vet att jag inte vill tillbaka till mitt gamla jobb - det sög musten ur mig, gjorde mig till en sämre människa, gav ingen kompensation för hårt arbete. Det gör mig inte till lat.

• picachu

Och jag tycker inte att det är så bra att Alliansen sparkar på dem som redan ligger.

• ***godis***

Jag hade iaf inte haft mage att berätta för någon att jag tackat nej till ett jobb när jag vet att det är så många som står utan!!!! Och mina röda gubbar talar bara om vad jag känner inför den här frågan!!!

• ***godis***

Jag har dessutom inte påstått att någon är lat! Men alla vet att det är lättare att få ett nytt jobb om man redan har ett. Trivs man inte söker man sig vidare till en annan arbetsplats medans man gör skäl för sin inkomst!!!

Svar på tråden inget jobb=inget bröllop