• zica

inget jobb=inget bröllop

Flyttade till sthlm för cirka 1 månad sen, jag och killen planerar ju att ha bröllopet sommaren 2008 så vi har redan börjat spara men nu har jag ju inget jobb!! =( Jätte svårt att hitta något, är ju bara 20 så har inte så mycket att komma med heller.

Blir bara så ledsen, så tråkigt att bara vara hemma och skicka ansökningar, man känner sig så misslyckad... Vill ju bara börja spara til mitt bröllop. Några ideer till jobb?

//En fattig själ=)

• Svar på tråden inget jobb=inget bröllop
  • fes

Ja tror att Systembolaget har internutbildningar...
    Kan inte heller så mycket om sprit och dess olika sorter. Jobba med servering säsongsvis och när de bställde in avec (som jag inte visste vad de var först) skrev ja ner vad de beställde men hade ingen aning om vad det var. Skrev som det lät och gick sedan till bartenderna och ljuda min beställning. Fick många goa skratt tillsammans med bartenderna De bara skratta åt mig. Men inte en enda gång serverade jag fel beställning

• June20

fes
    haha komiskt! ja det var ju bra att det aldrig blev fel!
    Jag har bland annat gått hotel o rest. utbildning och vi fick väl antagligen lära oss ordet avec där. Men nu när jag kom in på BT för ett par månader sen så stod det helt stilla....tänkte va *** va e de för något? en kaka? ;) haha...
    Kanske e en generations sak och ev klass sak.
    Kan tänka mig att dem som går runt i krettsar där man anvd mycket tradtionella ord och saker tex nobelmiddag så vet man om sånt. Eller man e lika gammal som en mormor ;)

• 7804

Jag tycker fortfarande att väktare är ett bra jobb. Dom betalar din utbildning, det behövs verklgligen folk, du får jobb, det är rätt bra betalt (bättre än butik garanterat) och så är det varierande och kul.

• June20

7804
    beror väl på vad du hamnar som sedan...prakeringsvakt är INTE helt ofraligt precis eller om man vaktar någon speciel byggnad...sen har vi ju dom "roliga" värdetransporterna som haft besök ett antal gånger dem senaste åren. Men visst det kan ev ge högre klirr i kassan. Bara en tanke innan man går med i Securitas alltså...men dem är inte det enda vaktbolget heller som haft "problem" av den sorten.

• bröllopsängeln

mitt tips är att du gör en ansökan och kopierar upp i massor sedan går du in i ett köpcenter till varje butik och ber att få träffa den personalansvariga och lämnar din ansökan sen ringer du upp dem efter en vecka och frågar om de har något jobb till dig. Det är ju högtid att söka nuuuuu eftersom de alltid brukar behöva extra till jul.

Åk till gallerior typ solna centrum,farsta centrum, kista osv.
    Annars vet jag att Ikea brukar ta in folk utan erfarenhet också...

Lättast är att träffa de ansvariga och sen ringa då har de en bild av dig i huvudet redan.Lycka till!

• 7804

Njae.. nu jobbar inte väktare som parkeringsvakter, och man bestämmer själv vart man vill hamna efter utbildningen.

Antingen jobbar man ute - som vakt i varuhus, fångar tjuvar, vaktar hus, fraktar pengar, går runt på IKEA mmmm..

Eller så jobbar man som "stationär". Då sitter man i en reception eller i en larmcentral. Kontorstjänst dvs.
    Inte farligare än att pilla sig i naveln.

• picachu

Bröllopsängeln: Hmmm. Bra tips, alltså det där med att snart är det jul. Ska skicka runt ansökningar :)

• jellybaby

om du kan tänka dig städa så hör med masters of Sweden.

• jellybaby

master of Sweden.. sorry.. 08-6419000

• cessi

Bemanningföretag brukar vara en bra inkörsport till fast anställning. Jag har massor av kompisar som har börjat som uthyrda och sedan fått fast tjänst på något av företagen de varit på. Vi gjorde själva så på mitt förra arbete, hyrde in en tjej som sedan fick fast tjänst för att hon var så duktig.

• TomKat

zica

Jag jobbar på ett mediabolag - främst telefonförsäljning. Skicka mig ditt cv och ett personligt brev så ska jag lotsa vidare det till ägarna (det tar besluten). katja@mediafabriken.se

• LissAnna

Nu har jag inte läst hela tråden men sök jobb på Arlanda!! Hörde att dom har 900 tjänster som dom söker folk till.

värt ett försök!!

• Lokatten

Godis: Du vet inte hur mitt liv ser ut och mina anledningar... Har faktiskt inte tackat nej till arbetet. Jag utnyttjar inte systemet... Jag klarar mig själv.

• fröken Inga

Gatumusikant. Man vet ju aldrig förän man provat lyckan. ;)

Svar på tråden inget jobb=inget bröllop