• picachu

inget jobb=inget bröllop

godis - du vet inte all bakgrundsfakta till varför Louise inte vill till sitt gamla jobb, så jag tycker att du ska vara återhållsam med de röda gubbarna. Jag vet att jag inte vill tillbaka till mitt gamla jobb - det sög musten ur mig, gjorde mig till en sämre människa, gav ingen kompensation för hårt arbete. Det gör mig inte till lat.

• picachu

Och jag tycker inte att det är så bra att Alliansen sparkar på dem som redan ligger.

• picachu

Nä, jag vet att du inte kallat mig lat, men jag vill inte heller ha den där lathetsstämpeln som du skrev om på mig för att jag vägrar att gå tillbaka till den där hell-mouth till arbetsplats. Nu är inte läget så att det är aktuellt för mig att ens behöva fundera på det, men jag tänker hypotetiskt. Det finns helt enkelt bra anledningar till varför folk inte vill gå tillbaks till sina jobb. Det var väl mest det.

• picachu

urk... jag blir så less på "Jag tänker inte betala för de lata j*klarna-" attityden. Jag tror inte för fem sekunder att det finns folk som utnyttjar systemet bara för att j*klas. Jag tror undantagslöst att människors mål i livet är att hitta en meningsfull sysselsättning och förkovra sig.

*en som har läst 6 år på universitet för att förmodligen sluta som städare*

• picachu

Bröllopsängeln: Hmmm. Bra tips, alltså det där med att snart är det jul. Ska skicka runt ansökningar :)

Svar på tråden inget jobb=inget bröllop