inget jobb=inget bröllop
Jag vet, av egen erfarenhet, att det inte är så lätt att hitta ett arbete. Jag har dock tagit alla jobb som jag blivit erbjuden. Jag har jobbat obekväma arbetstider som terminalarbetare, jobbat som städare (vilket jag forfarande gör några timmar/vecka trots att jag jobbar heltid numera).
Efter målmedvetet arbetssökande (jag sökte jobb även när jag hade ett tillfälligt) fick jag plötsligt ett bra jobb trots att jag "bara" har gymnasieutbildning. När de anställde mig sa de att det var ovanligt med en ung tjej som hade så mycket erfarenhet!
Jag tror att man måste ta de jobb som erbjuds och därefter söka sig vidare till "rätt" yrke.
Jag har inte gjort "skitjobb" för att betala att andra människor ska gå hemma när de egentligen kunde jobbat!
Jag är fullt medveten om att en del människor kanske inte har fått något jobb alls eller att man inte har kunnat ta det pga sjukdom eller dylikt. Dessa människor respekterar jag och har förståelse för. Det är människor med ovilja och som utnyttjar systemet som kan störa mig ibland.