• M.B.

Komma i form ??

Den 31.december 2006 måste jag se ut som en dröm. Jag känner mig på insidan som en miljonär.. men på utsidan behövs det städas lite.

Hur mycket kan man hinna ändra på kroppen fram till dess? Är inte överviktig, men har kanske lagt på mig en och annan extra kilo den senaste tiden. Får liten dos ut av vardagsmotion i form ut av cykling (cyklar nästan över allt) och promenerar kortare avstånd.

Äter kanske inte så nyttigt just nu.. blir väl rätt mycket socker, men är väldigt sockerberoende.. hur ska jag kunna låta godishyllan vara i matbutiken? Och läsk är jag helt såld på..

Ge mig tips på vad jag kan göra och hur långt jag kommer hinna på den lilla tid jag har.

• Svar på tråden Komma i form ??
  • M.B.

Okej, då ska jag ta farväl av alla smarriga chokladkakor, saltlakrits och läsk. Så efter att det jag nu har hemma är slut blir det inget mer sådant. Måste bara hitta bra ersättning. Äter ju inte så mycket frukt eller grönsaker just nu. Får väl inhandla en stor påse morötter, Grannys äpplen och vindruvor.

Dricker inget annat kolsyrat än cola. Så det får bli vanligt kranvatten med is och citron. Och gurkvatten var det någon som skrev om här.. det måste jag testa.

Ut med skräpmaten (riktig singelfälla det där). Får väl börja göra lite enklare kost.. risotto, soppor och allt annat gott som man inte tror sig ha tid att tillaga.

Och så skulle jag ju kunna börja simma igen. Inte alls så tokigt.

Jocelyn

Kliver över till "minus 5".. lite peppning gör nog susen..

Svar på tråden Komma i form ??