Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Ni som är bra på bildbehandling!

Ja, har du Photoshop? I så fall jag jag försöka förklara i detalj hur man gör.

• Telemarkgrrl

Så här gör du (tyvärr har jag bara Photoshop på engelska så jag vet inte vad menyalternativen heter på svenska.):

1. Börja med att förstora bilden så blir det lite lättare att jobba med läpparna. (Längst ner till vänster ändrar du bara 100% till tex 600%)

2. Ta det lilla lassoverktyget och markera munnen med det. (Lassoverktyget finns i den lilla Toolbox-rutan. Om inte den syns får du gå in på Windows -> Show Tools.)

3. Tryck ctrl+alt+d för att "sudda ut" markeringens gränser.

4. Välj Image -> Adjust -> Hue/Saturation.

5. Skjut på Hue och/eller Saturation reglagen tills du tycker att färgen på läpparna är bra.

6. Minska bilden igen till 100% och kolla att det ser bra ut.

7. Spara filen med nytt namn.

Lycka till!

• Telemarkgrrl

okt2006 - jag har mejlat dig. Jag gjorde ett litet test på din bröllopsbild för ett tag sen. Det var bara ett slarvigt test men jag kan göra en bättre bild åt om du vill?

• Telemarkgrrl

Ledsen att det tog lite tid men nu har du fått två bilder till per mejl. Vad tycker du om dom?

• Telemarkgrrl

Jag vet inte vem fröken Inga är men det är inte jag iallafall. TS fick inte svar från fröken Inga så därför tänkte jag att jag kunde hjälpa till, det är ingen tävling alltså vad jag vet!

Svar på tråden Ni som är bra på bildbehandling!