• Maria_

8 september 2007

Hejsan!
    Startade en tråd för oss som gifer oss den 8 september nästa år, men den är nu avstängd för svar så jag öppnar en ny. Var inte så många som nappade förra gången men nu kanske det är fler som bokat in just detta datum. Vore roligt att följas åt det året som är kvar.

Hoppas vi hörs!

• Svar på tråden 8 september 2007
  • Amaya

Hej! Idag har min sambo och jag äntligen kommit överens om ett datum - den 8 september 2007 ska vi gifta oss!

Vore jättekul att ha någon att följas åt i planeringen med

Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har pratat om bröllop flera månader och haft ett antal olika idéer och upplägg. Men nu har vi bestämt oss ett slottsbröllop

• Maria_

Hej vad roligt att någon äntligen väljer samma datum som vi. Blir jätteroligt och utbyta erfarenheter och följas i planeringen.

Vi har inte kommit så långt i planeringen på ett sätt eftersom vi planerar allt samtidigt. Vi funderar lite på musik och sen på fotograf och sen på festen osv. Så vi har inte tagit så många slutgiltiga beslut gällande bröllopet men har ändå tänkt en hel del.

Det som är bestämt är att vi gifter oss på vår 7 årsdag den 8 september 2007. Vi kommer gifta oss på en Ö utanför Örnsköldsvik där mina svärföräldrar bor. Vi gifter oss i ett gammalt kapell, borgerligt och sen har vi festen på ett hotell som min sambos bror äger.

Vi kommer att ha tema i form av naturen eller hur man ska säga. Vi kommer ha brunt, beiget och vitt som färger och sen kommer vi ha mycket naturmaterial på festen. Drivved som placeringskort, sjögräs och sand som dekorering osv.

Vi kommer ha traditionella bröllopskläder i form av vit klänning och kostym.

Håller nu på att kolla med fotografer och musiker för vår dag.

Vad har ni tänkt? Var bor ni? Hur gamla är ni? (Jag 27 och min sambo 29) Häftigt med slottsbröllop. Jag vill höra allt :)

Fråga om det är något du vill veta om oss och vårt bröllop.

Vi hörs!

• Cattiecattie

Hej! Vi ska ocksa gifta oss 8/9 2007! Vi har bokat kyrka och intilliggande festlokal, en gammal lada. Jätte mysigt ställe utanför Helsingborg. Kyrkan är gammal och min klänning är 1700-tal sa det blir tema saklart.
    Min kompis är florist o har börjat skissa pa bukett, min syster är make-up artist/ sangerska och syrrans svägerska frisör. Ibjudningarna ska bara formuleras o sedan tryckas.
    Det enda kruxet är att vi bor i Egypten, ska ha bröllopet i min hemstad i sverige och hälften av gästerna är tyska, precis som min blivande man, sa det blir till att planera i god tid, vilket jag tycker vi är pa god väg med redan.
    Jag är snart klar med prel. placeringslista under middagen, som blir buffe´.

Ska bli spännande att höra om era planer, delad glädje ni vet :)
    Hörs snart igen!

• Amaya

Vad kul, ännu fler 8 september brudar

Vi har bokat Teleborgs slott i Växjö. Sambon kommer från Jönköping och jag från Malmö så vi tyckte det passade bra att ha bröllopet någonstans mitt emellan och Teleborg är fantastiskt vackert.

Vi har haft en mängd olika idéer om hur vårt bröllop skulle se utan innan vi nu bestämde oss. Jag vill helst ha ett ganska så avslappnat och enkelt bröllop och sambon vill ha stor middag och fest. Vår komprimiss är nu att ha borgerlig vigsel i slottsträdgården och därefter tårta, bubbel och mingel. Enkelt och trevligt som jag vill ha det. Senare på kvällen blir det middag och dans på slottet. Som sambon vill ha det
    Våra gäster får alla åka en bit så det är tänkt att alla ska övernatta på slottet.

Vi har också hunnit med att boka bröllopstårta. Var på tårtkonsultation för några dagar sedan där vi smakade en massa goda tårtbottnar och fyllning. Vi valde att ha bottnar av svart choklad och dubbel espresso och fyllning av blodapelsin. Så gott!

Här är det tvärtom i åldern, jag är 29 och sambon 27

• lottentotten

Hej!
    Vi ska också gifta oss den 8:e september. Har bokat Klädesholmens Kyrka och sedan blir det båtfärd, förhoppningsvis, till Rönnängs Bygdegård där festen kommer att vara.
    Är inte helt säker på festlokalen ännu, den är bokad men... Skulle gärna ha något lite finare men då blir det liiite väl dyrt, har svårt att hitta en lokal där alla får plats (gästlistan är just nu uppe i 110 personer men vi ska försöka banta den, vilket går sisådär, det snarare kommer till namn hela tiden... *S*)
    Annars är det mest prat om det ena och det andra och inga fastare planer.

• Maria_

Hej allesammans och välkomna till min tråd. Är jätteroligt att vi är fler som kan följas åt. Spännande!!!

Cattiecattie, måste bara säga att min sambo också har tyskt påbrå vilket gör att vi också kommer ha en del tyskar på vårt bröllop. Min sambos pappa kommer från Tyskland. Var i Tyskland kommer din sambo ifrån.

Om ni är intresserade av att se var vi gifter oss så finns en hemsida om den ö vi kommer gifta oss på. Länkar här: www.ulvon.nu

Ska gå och sova nu, men ser fram emot att ta del av allas planerande. Ha det bra tills vi hörs igen!

• Cattiecattie

Han kommer fran en mini liten by som ligger 2 timmar fran Heidelberg.
    Vi ska nog ha tolk med för svärpäronen fattar NADA engelska o min tyska suger.
    Gonatt

• Maria_

Cattiecattie: Spännande då kommer de från samma delstat i Tyskland. Min sambos far kommer från Freiburg men deras familj bodde i Karlsruhe. Min sambo är dock född i Sverige och har bara varit i Tyskland några gånger. Jag pratar bättre tyska än honom :)

• Amaya

Vi har bokat fotograf! Fick avtalet med posten idag
    Känns som om bröllopet blir mer och mer verkligt

Har ni funderat på bröllopsresa? Vi funderar på Maldiverna. Men jag skulle gärna vilja kombinera det med något annat lite mer aktivt resmål

• lottentotten

Har varit i Gbg och prövat bröllopsklänningar idag så nu har jag absolut ingen aning om vad jag ska ha *S* Hittade alldeles för många fina!
    Har ju ett tag kvar att bestämma mig på men eftersom jag befinner mig i de norska obygderna dec-maj så kan det vara bra att ha bestämt mig innan! Hur jag nu ska klara det...

Svar på tråden 8 september 2007