Inlägg från: lottentotten |Visa alla inlägg
  • lottentotten

8 september 2007

Hej!
    Vi ska också gifta oss den 8:e september. Har bokat Klädesholmens Kyrka och sedan blir det båtfärd, förhoppningsvis, till Rönnängs Bygdegård där festen kommer att vara.
    Är inte helt säker på festlokalen ännu, den är bokad men... Skulle gärna ha något lite finare men då blir det liiite väl dyrt, har svårt att hitta en lokal där alla får plats (gästlistan är just nu uppe i 110 personer men vi ska försöka banta den, vilket går sisådär, det snarare kommer till namn hela tiden... *S*)
    Annars är det mest prat om det ena och det andra och inga fastare planer.

• lottentotten

Har varit i Gbg och prövat bröllopsklänningar idag så nu har jag absolut ingen aning om vad jag ska ha *S* Hittade alldeles för många fina!
    Har ju ett tag kvar att bestämma mig på men eftersom jag befinner mig i de norska obygderna dec-maj så kan det vara bra att ha bestämt mig innan! Hur jag nu ska klara det...

• lottentotten

Maria_
    Jag skulle eg vilja köpa min klänning betydligt senare men eftersom jag inte kommer att vara i närheten av några brudklänningsaffärer på sex månader (och inga andra kul affärer heller för den delen *S*) så känns det som jag måste bestämma mig nu innan jag åker iväg! Kan bli tajt annars...
    Fast köper jag den redan nu så fixar jag alla ändringar på den till sommaren, när man vet hur man ser ut
    Sitter just nu och lyssnar på en av låtarna som vi ska ha i kyrkan Ial om jag får bestämma *S*

• lottentotten

Var på färgaffären idag också och kollade in tapeter till inbjudningarna, tur att man inte ska tapetsera ett helt rum, de är betydligt dyrare än vad jag kom ihåg från sista jag tapetserade!
    Plockade massa färgprover också så nu kanske vi kan enas om vilka färger vi ska ha som tema...

• lottentotten

Amaya: Vi har inte bestämt oss än, det är så svårt. Är inne på rött, gult och orange. Eller det som ligger framför mig på bordet just nu som är något åt plommonlila, lite ljusare lila och en lite mörkare röd nyans. Fast egentligen har jag ingen aning. Är inne på de färgerna som ni har valt också, svårt det här!

• lottentotten

Sådär, nu har vi varit på Panduro och Inex och spenderat massa pengar på pysselsaker *S* Har nog gått ifrån vår första plan med att göra inbjudningskorten i tapet. Har istället gått mot enfärgat papper med lite dekorväv och embossinpulver. Ska testa och se om det går att få ihop något fint av det vi köpt.
    Fick ju tom m2b att bli helt inne i inbjudningskortsplanerandet

• lottentotten

Nu har vi nog bestämt hur inbjudningarna ska se ut, hittade jättefint vitt papper med lite silverstrimmor i på bokhandeln härhemma Var inte nöjd med det pappret som vi köpte från början så det ratade vi, får använda det till julkort istället *S* Hittade en riktigt snygg tapet också men efter lite räknande så kom vi fram till att det var betydligt billigare (och mindre arbete) med att köra på papper. Inuti pappret kommer vi ha grön eller vinröd dekorväv som "botten" och ovanpå det kommer vi sätta fast mulberrypapper som vi har texten på med små hjärtformade spindelben

Maria_: Va kul att bygga hus och få det precis som man vill!
    Vi kollar efter hus och tomter lite sådär sporadiskt. Har ett litet hus just nu mitt i centrum där vi bor och där trivs vi superbra men, området anses inte som något bra ställe att bo på då järnvägen går precis bredvid så vi får inte lov att bygga ut det. Och den dagen vi blir fler i familjen så blir det alldeles för litet, tyvärr!

Vi funderar också på hemsida men har inte kommit så långt! Jag har en egen domän redan som jag eg ska ha för att presentera mina cykelpresentationer och för sponsorer men det går ju sisådär med det så det kanske är bättre att ha den som bröllopshemsida *S*

Jag är helt värdelös med att hålla hemligheter, ial sådana här, så det dröjde inte många dagar innan mor o far visste om bröllopet. Men jag har lyckats hålla mig inför min bästa vän *S* Eftersom vi inte har bytt förlovningsringar ännu så vill vi inget säga förrän det är gjort, fast hon misstänker en hel del tror jag *S* Och varje gång jag pratar med henne är jag sååå sugen på att fråga om hon vill bli min tärna *S* Och läser hon denna tråden så lär hon fatta!

Amaya: Jag skulle nog bokat det i Växjö. Då slipper ni sitta i en bil och stressa upp er om det skulle bli lite tidsproblem under dagen. Kan inte komma på något värre än att sitta fast i en kö eller något när man har lite bråttom.
    Själv ska min "egna" frissa som jag har klippt mig hos i kanske 20 år. Hon har alltid velat göra min bruduppsättning så nu ska hon få göra det

• lottentotten

Amaya: Bara glad att kunna hjälpa till!
    Själv grubblar jag fortfarande på vilken tid som eg är bäst att ha vigseln. Har bokat 14, m2b tycker 14 men jag är fortfarande inne på att det är bäst att ha 16. Vill helst ha 15 men den tiden fanns inte att välja på.... Får vänta med att bestämma mig ett tag till, då kanske 16-tiden är tagen och då är det inget att fundera över *S*

Jag är helt värdelös på att inte säga det till någon, vill ju bara skrika ut till alla att jag ska gifta mig Så för min del så kommer jag inte kunna hålla mig så mycket längre till. Och den dagen vi frågar vår tilltänkta toastmaster då vet alla det, han skvallrar värre än tio tanter på ett kafferep

• lottentotten

Hej alla blivande brudar!

Vad har hänt sedan sist?
    Själv har jag köpt min klänning, redan *S* Var i Kungsbacka och skulle kolla lite modeller med m2b och kom därifrån med en klänning. Eftersom den var på rea så gick det ju inte att vänta... Så har man redan brutit mot en regel om att mannen inte ska se klänningen innan bröllopet
    Har också frågat tärna och marskalk om de ville ställa upp, och det ville de så gärna! Det tog fem minuter sedan hade de börjat planera möhippa och svensexa, letat klänningar och kikat i sina fotoalbum
    Och så har vi spikat hur inbjudningarna ska se ut, nu ska vi bara försöka hitta pappret liiite billigare *S*

• lottentotten

Amaya: Det är en Nixa 397, har tyvärr ingen bild på den och inte finns den med i Nixas bildregister heller...
    Har också lyckats inhandla det sista till inbjudningarna så nu har jag något att pilla med i vinter de få timmarna jag är ledig
    Hade en fika igår med våra tilltänkta toastmastrar så när de började fråga oss om vi skulle följa traditionen att gifta oss inom ett år så svarade vi jag, och det är därför ni är här just nu... De blev mållösa

• lottentotten

Rikardsbrud: Har inte Råda Säteri lokaler? Har kompisar som var där men jag vet tyvärr inget om pris och antal.

Här är det lite stiljte i planeringen. Har bokat fotograf och fått alla papper så nu är det bara att börja vika och klippa, men det går lite trögt...
    Vöäntar på en lugn vecka i träning och jobb så jag har lite tid över, då ska jag ta tag i det *s* Tur att det är ett tag kvar!

Svar på tråden 8 september 2007