Inlägg från: Amaya |Visa alla inlägg
  • Amaya

8 september 2007

Hej! Idag har min sambo och jag äntligen kommit överens om ett datum - den 8 september 2007 ska vi gifta oss!

Vore jättekul att ha någon att följas åt i planeringen med

Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har pratat om bröllop flera månader och haft ett antal olika idéer och upplägg. Men nu har vi bestämt oss ett slottsbröllop

• Amaya

Vad kul, ännu fler 8 september brudar

Vi har bokat Teleborgs slott i Växjö. Sambon kommer från Jönköping och jag från Malmö så vi tyckte det passade bra att ha bröllopet någonstans mitt emellan och Teleborg är fantastiskt vackert.

Vi har haft en mängd olika idéer om hur vårt bröllop skulle se utan innan vi nu bestämde oss. Jag vill helst ha ett ganska så avslappnat och enkelt bröllop och sambon vill ha stor middag och fest. Vår komprimiss är nu att ha borgerlig vigsel i slottsträdgården och därefter tårta, bubbel och mingel. Enkelt och trevligt som jag vill ha det. Senare på kvällen blir det middag och dans på slottet. Som sambon vill ha det
    Våra gäster får alla åka en bit så det är tänkt att alla ska övernatta på slottet.

Vi har också hunnit med att boka bröllopstårta. Var på tårtkonsultation för några dagar sedan där vi smakade en massa goda tårtbottnar och fyllning. Vi valde att ha bottnar av svart choklad och dubbel espresso och fyllning av blodapelsin. Så gott!

Här är det tvärtom i åldern, jag är 29 och sambon 27

• Amaya

Vi har bokat fotograf! Fick avtalet med posten idag
    Känns som om bröllopet blir mer och mer verkligt

Har ni funderat på bröllopsresa? Vi funderar på Maldiverna. Men jag skulle gärna vilja kombinera det med något annat lite mer aktivt resmål

• Amaya

Snart Fru!!!: Välkommen Var gifter ni er?

Maria_:Tror jag kommer att vänta till våren innan jag beger mig in i klänningsdjungeln. Men jag vet nog ungefär hur jag vill att klänningen ska se ut redan. Vill ha en ganska så enkel klänning och inte hellång.

lottentotten: Vilka färger funderar ni på till färgtema? Vi har valt orange, rött & guld.

• Amaya

Snart Fru!!!: Vi ska gifta oss på Teleborgs slott i Växjö www.teleborgsslott.com Ett jättefint ganska litet slott. Vi var där på slottsfika för något år sedan och min sambo blev väldigt förtjust i stället. Alla andra förslag på festlokal jag kommit med har inte riktigt varit lika bra som Teleborg så vi fick ju välja det till slut

lottentotten: Det är svårt med färgtema. Lila och guld tycker jag är jättefint, och lila och orange hade varit en häftig kombination. Jag hade en massa förslag som jag tyckte var jättefina och så lät jag min sambo välja bland dem. För jag hade inte kunnat bestämma mig. Sen hittade jag ett par örhängen i orange/rött/guld som jag älskar så det blev ju hur bra som helst att han valde just det

Har ni andra något färgtema? Eller något annat tema?

Maria_: Spännande att bygga hus! Vi funderar också på att flytta till hus snart. Men det får nog bli efter bröllopet...

• Amaya

lottentotten: Spännande. Du måste visa bilder på dina inbjudningskort sen

Själv så funderar jag också mycket på inbjudningskort nu. Har köpt kort och kuvert på Panduro Hobby. Tänkte ha orange vellum, men kan inte hitta en storlek som passar korten jag köpt. Så jag vet inte om jag ska tänka om eller om jag ska köpa nya lite mindre kort...

Maria_: Hur gick planeringskvällen? *nyfiken i en strut*

• Amaya

Maria_: Jag har köpt dubbelvikta kort som är 15x15 cm. Vill ha vellum som är lika stora som kortet och då är A4 för litet... Så jag letar efter vellum i 12x12 inches men det är svårt att hitta! Men jag har ju gott om tid på mig

Låter jättespännande med ert husbygge! Vi funderar på att köpa ett lite äldre hus och renovera. Blir nog för mycket jobb för oss att bygga helt nytt.

Funderar på om jag ska boka frisör och smink i Malmö där vi bor eller om jag ska boka det i Växjö där vi ska gifta oss. Jag känner inte till något i Växjö, men samtidigt så känns det som om det vore smidigare att fixa det i Växjö. Skulle kännas konstigt att sitta i bilen i två timmar i full brudutstyrsel
    Hur skulle ni gjort?

Ska ni alla göra en hemsida till bröllopet? Jag tycker det är jättesmidigt att kunna lägga upp extra information och slippa ha massa info i inbjudan. Vi har köpt ett domännamn men har inte börjat programmera något än.

• Amaya

lottentotten: Tänkte inte ens på att man kan råka ut för förseningar. Ska absolut boka i Växjö. Det är tur att BT finns så att man kan få hjälp av andra brudar

Har ni berättat för alla att ni ska gifta er? Vi har inte berättat för någon alls än. Vi kommer att berätta för våra föräldrar innan men sen kommer resten att få inbjudan som en överraskning. Fast eftersom vi har varit förlovade i tre år nu så kommer det kanske inte som en så stor överraskning att vi ska gifta oss

• Amaya

lottentotten: Grattis till klänningen! Vad blev det för någon? Du har inte någon bild du kan visa?
    *nyfiken*

Här har det inte hänt så mycket på planeringsfronten sedan sist. Förutom att jag har varit på BT-fika. Jättekul att jämföra bröllopsplaner och prata bröllop med någon som är intresserad av detaljerna, till skillnad från min sambo

Svar på tråden 8 september 2007