Inlägg från: silvera |Visa alla inlägg
  • silvera

December 2006 del 2

Jag har inte försvunnit...
    Men jag har också undrat...

Jag har massor med "detaljer" kvar, blommorna är inte beställda än, och det stör mig en hel del. Men än så har jag bara varit runt och hört mig för, hos olika blombutiker, men ingen verkar vara rätt person att göra just min bukett... Jag vill träffa på rätt person, men det verkar vara svårt...

Ringarna är påbörjade, så det känns jättebra. Är bara lite nervös där, eftersom guldsmeden ska bli pappa nu i november... Men han har lovat att de ska bli klar till 1 december, så att vi har 2 veckor på oss, ifall något blir fel.

Ytterskor har jag inga än, men jag kanske går i pumpsen i alla fall. Jag hade köpt ett par vita cowboyboots med guldbroderier, på Scorett, men jag lämnade tillbaka dem, då de inte kändes som jag...

Jag ska baka lite kakor till mitt gottebord, och köpa knäck mm. färdigt, på någon marknad. Mums!

Igår köpte jag 6 meter silvertyg på Jysk, som jag ska sy löpare av till borden, och dekorera det med vinröda värmeljushållare. Sedan har jag köpt lite röda plasthjärtan, som jag ska strö lite här och där, tillsammans med glaskross...

Korgarna till mina toakorgar är inköpta, och de mesta jag ska ha i dem, har jag redan hemma.

Jag är klar med min "Jag-älskar-dig"-bok, till min blivandes morgongåva. Han (och jag)får varsin tröja som det står Nygift på, som vi kan ha dagen efter...

Klänningen ska sys om, och upp. Men jag äter just nu Camebridgesoppa, och går ner i vikt, så jag vill vänta lite till med det...
    Största nackdelen med att gå ner i vikt, är att mina underkläder som jag har köpt, är nu förstora, så jag måste ut senare och köpa ny bh och trosor... Både jobbigt och roligt!

Sedan har vi beställt tärnklänningar från Kina, underkjolar till mig, och sjalar och handväskor, och armband... Så nu hoppas jag att de kommer till mitten av november, som de har lovat...

Drickan till maten är inte beställd än, så det måste också göras...

Ja, det är tusen detaljer kvar som ska ordnas...Men det känns som de viktigaste sakerna är klara!

• silvera

Nä, nu tjejer måste vi få lite liv i den här tråden!
    (själv är jag usel på det, men men ...)

Idag fick jag veta att mina tärnkläningar, slöjor, pärlarmband, handväskor och sjalar, som jag har beställt, är skickat i från Kina! De borde komma på torsdag eller senast fredag! Hoppas nu att klänningar blir bra, eftersom det nu är 39 dagar kvar!

Jag har även ringt till vår festvåning idag, för att diskutera bordens placering... Jösses vilka detaljer man fastnar på ibland! Men jag behövde ju veta det för att kunna börja med bordsplaceringen...

Det jag drar mig mest för just nu, och som jag är ganska stressad över, är festprogrammen... Helst skulle jag vilja låta någon annan göra dem... Jag har sparat en massa länkar, men jag kan bara inte få ihop något roligt ändå...
    Gästpresentation ska vi inte ha, eftersom en del som kommer, har vi ingen aning om hur/vilka de är... Så då är det i alla fall en sak mindre att tänka på!

Mina ringar som jag ska ha, håller guldsmeden på att göra just nu. De kommer att bli jättefina! Men när jag skulle pröva båda två samtigt, blev fingret alldeles rött, och jag trodde attt det inte skulle gå att få av dem... Det visade sig att storleken på ringarna var alldeles rätt, om man prövade de en och en, men när båda kom på, blev det så brett(strax över 9mm) att det stoppade blodet... (eller något sådant) Men han har ordnat det nu, så det känns bra!

Men nu har det visat sig att min blivande man, vill bara ha en ring...och jag som har beställt två stycken smala ringar til honom... Men han tar väl dem i alla fall, och så får han svetsa i hop dem efter bröllopet istället. Vi ska ev. förlova oss på bröllopsdagen, så det är därför vi ska ha två ringar var!

här kan ni läsa lite mer om vårt kommande bröllop:
    silverudd-viklund.weddingannouncer.com

Om någon har ett bra tips, hur man kan göra för att få ett kort att bli kvadratiskt, så hojta till! Vår visningsbild längst upp visar en bild med gula rosor, och den vill jag byta ut, men då måste bilden vara kvadratisk...

• silvera

Jag har köpt sex meter silvertyg på jysk, som jag ska sy löpare av. Löparna ska ligga mitt på bordet, ovanpå en vit duk. Vi ska ha lite rött glaskross, vitt frostat glaskross, och röda små plasthjärtan(från Jysk) ovanpå silverduken.

Sedan har jag köpt pärlband på IKEA, som jag har lindat kring vita blockljus, som ska stå på vinröda(nästan vinröda i allafall...)ljusfat, också de från IKEA.

Svärmor kommer även att göra små blomuppsättningar i minikrukor, med vit sisal och en stor ros, och så lite pärlor, eller kristaller i rosen, och sedan två steelgrass-strån, böjda till ett hjärta, och så en pärla på ena steelgrass-strået...

Vi ska även ha weddingfavours, små vita askar som kommer att stå på tallriken, med små chokladbitar från Holland.

Som bordsplacering har jag köpt små värmeljushållare i vinrött, som jag tänkte skriva på med silverpenna.

Ibland önskar jag att jag hade haft längre tid på mig, än att börja planera ett halvår innan, men det får bli så här nu... Jag tror det kommer att bli bra ändå!

• silvera

Henax_
    Jag hade också tänkt nöja mig med det restaurangen hade...mem så ville jag ändå ha det lite personligt... eftersom jag brukar ha lite "krafs" på bordet, när det ska dukas fint, så ville jag ha det på vårt bröllop också!

• silvera

Hej
    Idag har jag fått hem varor från 1koo.com!
    Tärnklänningarna är i en underbar vinröd färg, och är passformen likadan så, vore det toppen!
    Tärnornas matchande sjalar är broderade med silverpärlor, och deras väskor också. Min underkjol är större än jag trodde, så det ska nog gå bra att ha den. Slöjorna var finare än jag hade trott, så det känns också bra! Min sjal och väska i ivory är jag också mycket nöjd med!

Nu återstår det att se hur klänningarna sitter på mina tärnor!

• silvera

Snyggar till listan lite...

Sara_80 2 december
    Örebrobud 2 december
    Silvera 16 december
    Brudivinter 30 december

• silvera

Idag har jag beställt vår tårta! Det blir chokladmousse med hallon, under vitt pastellage, och vinröda rosor, och spunnet socker som dekoration! Den är från Chokladfabriken, och jag fick med mig smakprover hem...

• silvera

msb
    markera listan, med vänster musknapp, högerklicka, och välj kopiera.
    Sätt musen i svarsrutan, och högerklicka igen. Klistra in. Då har du fått in texten i rutan, och lägger in din text där du vill.

Neon 2 december
    Sara_80 2 december
    Örebrobud 2 december
    msb 8 december
    Fröken JO 9 december
    Silvera 16 december
    pradagirl 23 december
    female81 26 december
    blivande Lundström 26 december
    Brudivinter 30 december
    fie84 31 december

• silvera

msb
    Varför ska du känna dig dum?
    För min del är det bara kul att hjälpa till!

Ja, tiden rinner i väg...för min del är det mindre än fyra veckor kvar nu...

• silvera

Vår präst hjälpte oss att välja psalmer, eftersom jag/vi tycker det har varit jättesvårt...(Prästen har ju "varit med ett tag", och vet vad som passar.)

Vi börjar med en adventspsalm, som har väldigt fin text, nr 109. Andra psalmen är nr 84.

Som ingångsmusik blir det "klassikern" Mendelssohns bröllopsmarsch, och ut blir det "Ouverture", av GF Händel.

Vi kommer att ha två solosånger också:
    "Håll mitt hjärta", av Björn Skifs, och "Kärleken förde oss samman", av Ulf Lundell.

• silvera

Måste bara berätta att jag är förlovad sedan en halvtimme!

*LYCKLIG*

Vi gifter oss om två veckor idag, så det var på tiden!

• silvera

Idag har jag hämtat min brudklänning! Bara fyra dagar kvar nu...

• silvera

Har gjort nagelförlängning i dag! Jag har aldrig haft det förut, så det känns jättekonstigt. Åh jag som har så mycket att göra...

Bara en och en halv dag kvar nu!

• silvera

Lintuvirta

Vad jobbigt... svensexa ska man ju kunna ha kul på, inte behöva oroa sig för att man ska upp tidigt dagen efter... Knäppt av arbetskompisrna att inte kolla med dig innan, eftersom man har ju alltid mycket att göra innan ett bröllop.

Ni kommer att komma i väg i morgon, ska du se. Fast jag hoppas inte att din blivande är bakis i morgon...för alkohol och bilkörning är aldrig bra, även om det är dagen efter. (tänker på tex Karin Pilsäter,som fastnade i en poliskontroll)

Svar på tråden December 2006 del 2