• Sara_80

December 2006 del 2

Hej på er våran tråd hade blivit avstängd så jag tar mig friheten att starta en ny.

• Svar på tråden December 2006 del 2
  • Sara_80

Så då va det gjort. hur går det för alla, börjar ni få ordning på allt för nu är det inte jättelångt kvar :)

• Neon

Hej,
    Det mesta börjar falla på plats. Men har ingen som sjunger i kyrkan bara....skulle gjort det själv men blev avrådd av kantorn då hon inte trodde man skulle klara det pga nervositet. har ingen lust att betala 1500 kr för att någon annan ska sjunga. Har inte beställt ring än heller eller bokat fotograf. Bara kollat runt, kan inte bestämma mig för någon ring. Och fotografen har liksom inte blivit av än. Själva då, hur långt har ni andra hunnit?

• Sara_80

hej Neon. har du ingen vän som kan sjunga eller kanske spela en låt på valfritt instrument.
    vi är nog klara med det mesta av dom stora sakerna. behöver dock ta tag i vad vi ska ha för transport från kyrkan.

• Sara_80

ho ho....det va hemkt va tyst det va här..har ni försvunnit allihopa???

• silvera

Jag har inte försvunnit...
    Men jag har också undrat...

Jag har massor med "detaljer" kvar, blommorna är inte beställda än, och det stör mig en hel del. Men än så har jag bara varit runt och hört mig för, hos olika blombutiker, men ingen verkar vara rätt person att göra just min bukett... Jag vill träffa på rätt person, men det verkar vara svårt...

Ringarna är påbörjade, så det känns jättebra. Är bara lite nervös där, eftersom guldsmeden ska bli pappa nu i november... Men han har lovat att de ska bli klar till 1 december, så att vi har 2 veckor på oss, ifall något blir fel.

Ytterskor har jag inga än, men jag kanske går i pumpsen i alla fall. Jag hade köpt ett par vita cowboyboots med guldbroderier, på Scorett, men jag lämnade tillbaka dem, då de inte kändes som jag...

Jag ska baka lite kakor till mitt gottebord, och köpa knäck mm. färdigt, på någon marknad. Mums!

Igår köpte jag 6 meter silvertyg på Jysk, som jag ska sy löpare av till borden, och dekorera det med vinröda värmeljushållare. Sedan har jag köpt lite röda plasthjärtan, som jag ska strö lite här och där, tillsammans med glaskross...

Korgarna till mina toakorgar är inköpta, och de mesta jag ska ha i dem, har jag redan hemma.

Jag är klar med min "Jag-älskar-dig"-bok, till min blivandes morgongåva. Han (och jag)får varsin tröja som det står Nygift på, som vi kan ha dagen efter...

Klänningen ska sys om, och upp. Men jag äter just nu Camebridgesoppa, och går ner i vikt, så jag vill vänta lite till med det...
    Största nackdelen med att gå ner i vikt, är att mina underkläder som jag har köpt, är nu förstora, så jag måste ut senare och köpa ny bh och trosor... Både jobbigt och roligt!

Sedan har vi beställt tärnklänningar från Kina, underkjolar till mig, och sjalar och handväskor, och armband... Så nu hoppas jag att de kommer till mitten av november, som de har lovat...

Drickan till maten är inte beställd än, så det måste också göras...

Ja, det är tusen detaljer kvar som ska ordnas...Men det känns som de viktigaste sakerna är klara!

• Sara_80

hej oj va glad jag blev nu..jag e inte själv längre :)

även om du har en del kvar så verkar du ha koll på läget. dukningen låter jättesnygg.

det där med skor är verkligen jättesvårt. jag har inte fått tag i några jag kan ha ute och börjar känna lite panik inför det, e ju inte så många veckor kvar nu.

• midsommarbrutta

Nu blir jag decemberbrud också:)
    Vi har bestämt oss för att gifta oss i rådhuset i Umeå i december när vi är hemma hos min familj, vi gifter oss i kläder vi redan har men jag ska skaffa tiara och kanske en cape, måste ha blommor också såklart. Blir hotellnatt utan barnen:D

Sedan gifter vi oss hemma i Skåne i kyrkan på midsommarafton men det blir en enklare midsommarfest i vår trädgård istället för den planerade större. Jag har insett att jag helt enkelt inte hinner med att planera det eftersom att mina studier är väldigt krävande.

Så vi får både sommar och vinterbröllop *lyxigt*

Någon som vet ifall rådhuset har öppet för vigsel på lördagar?

• scala

Vi gifte oss i rådhuset på en lördag (nyårsafton t o m). Så visst finns det de som är öppna, även om det kanske varierar litet beroende på var man bor.
    Men jag fick uppfattningen att de flesta försöker ställa upp så gott det går, ring i tid bara och hör efter.
    Vi hade en väldig tur, vi ringde seeeent, (bara två dagar innan), och fick ändå dit en som kunde viga oss :).

• Fru Henax

Jag har helt missat er förra tråd men jag kanske kan få hänga på ändå?!

/Henax *gifter sig den 2/12-06*

• Sara_80

Henax_ klart du får va med. Välkommen. hur går det för dig börjar saker falla på sin plats?

Svar på tråden December 2006 del 2