• Sara_80

December 2006 del 2

Hej på er våran tråd hade blivit avstängd så jag tar mig friheten att starta en ny.

• Svar på tråden December 2006 del 2
  • Lintuvirta

Tjena brudar! Var inne på www.kakburken.se och beställde lite grejer.Då hittade jag snöflingor och snö strössel...

• female81

hur mycket dryck tror ni går åt till 48 pers??

tror ni detta räcker??

4st 6 pack cider (1 ½ liter flaskor)
    2 flak lätt öl ( 50 flaskor)
    6 pack vichy vatten (1½ liter flaskor)
    2 st 6 pack cola ( 1½liter flaskor)

• Lintuvirta

Nu har jag blivit hippad...Helt slut efter en hel dag i stockholm...

• Brudivinter

Female81
    Det blir alltså ingen "spritfest" för er.. Då kan det kanske räcka, svårt att beräkna sådär..
    Vi ska ha 150 burkar öl, 150 burkar cider, 2 "paket" rött, 2 "paket" vitt, vi har 5 flaskor mousserande till skålen. Sen blir det säkert minst 24 liter dricka från Lidl. Detta till 48 personer. Vi tar hellre i för mycket än att drickan ska ta slut!

Jag blev förresten hippad i lördags. Mina tjejer kom & kidnappade mig & jag fick sätta på mig ett diadem med en bit gammal spetsgardin på!!
    Vi åkte till Boda borg i Karlskoga & sen blev det kinamat!! Jag hade superkul!!

• pradagirl

hej tjejer.
    Nu har vi börjat vår nedräkning.
    Snart bär det av....äntligen.
    Kvar att fixa...
    Hämta klänning hos sömmerskan.
    Boka showtickets i vegas
    Boka restaurangbesök på bröllopsdagen.
    Hitta bilder på håruppsättning att ta med till frisören.
    Skicka iväg våra jul och överraskningskort.
    Ville bara få skriva av mig lite, börjar att bli lite pirrigt nu.
    Lycka till alla ni andra.
    Kramar Pradagirl

• female81

prada girl det drar verkligen ihop sig för dig nu =)

i morgon är det exakt 2 veckor kvar för oss. har fjärilar i magen.
    detta har jag kvar att göra
    syn in klänningen (fredag )
    köpa dukar och dryck
    köpa smink (roligt hehe)
    jag ska fixa lite mys till kvällen/nattten. vi ska vara hemma. men det blir minst lika bra för det...
    någon som har romantiska idéer?? =) alltid trevligt =)

• Brudivinter

Vi ska oxå vara hemma på bröllopsnatten! Vi kommer iaf att få barnvakt..
    Det blir väl typ bara rena sängkläder.. Sen får man ha fantasi med vad man ska göra!

• silvera

Idag har jag hämtat min brudklänning! Bara fyra dagar kvar nu...

• Lintuvirta

I går hade vi vigselsamtal...Vår präst var jätte cool och avslappnad.Det känns som det kommer att gå kanon bra...

• female81

silvera: 4 dagar.. ahh spänade =)

jag börjar bli riktigt nervös. det är 2 veckor kvar (26/12) pirrar i magen och har svårt att sova.... o längtar såå mycket nu.

har lagt ut min klänning och ringar på familjeliv.se
    om någon är nyfiken så heter jag rosablomma.

• silvera

Har gjort nagelförlängning i dag! Jag har aldrig haft det förut, så det känns jättekonstigt. Åh jag som har så mycket att göra...

Bara en och en halv dag kvar nu!

• Lintuvirta

Nu är jag super arg och lessen....

Jag och min m2b ska åka till tyskland 05.10 i morgon. Då har hans puckade jobbarkompisar beslutat att han ska ha en sevn6a i dag...Men hallå!!! Tror dom då i sin vildaste fantasi att vi kommer att komma på någon buss? Svar nej! När dom här grabbarna partar så brukar det bli till minst 4:a...ringde i går och vädjade till han som höll i det, att flytta på det men han bara asgarvade och sa nej.
    Försökte att förklara att om vi inte åker i morgon så har vi inget vin och champagne till bröllopet.Det skiter väll jag i svarade han...*suck*

Jag var tvungen att berätta allt för min m2b för att jag kände att detta kommer jag inte kunna stoppa och det kommer att bli katastrof.Han kände som jag att detta var inte bra.Han vet hur mycke det betyder att vi åker.Vi har bokat buss för flera månader sen, jag har tagit semester och det är ända helgen vi är lediga tillsammans innan bröllopet.

Är jag larvig som reagerar så här?

Jag känner att dom så kallade vännerna är respektlösa...Hade dom bara pratat med mig innan så hade jag kunnat ge dem flera alternativa datum.Till saken hör att min m2b har redan haft en sevn6a i stockholm med sina vänner. Dom som nu ska fixa det är arbetskamrater där endast en är bjuden..

Jag tror inte att det kommer att låta bli för att dom har bestämt sig och då blir det inget bröllop....Så om två dagar får ni veta om jag kommer att bli fru Larsson eller kommer att bli en singel tjej i Stockhlm.
    Ska försöka sova lite nu för det blev inte många timmar i natt.

• silvera

Lintuvirta

Vad jobbigt... svensexa ska man ju kunna ha kul på, inte behöva oroa sig för att man ska upp tidigt dagen efter... Knäppt av arbetskompisrna att inte kolla med dig innan, eftersom man har ju alltid mycket att göra innan ett bröllop.

Ni kommer att komma i väg i morgon, ska du se. Fast jag hoppas inte att din blivande är bakis i morgon...för alkohol och bilkörning är aldrig bra, även om det är dagen efter. (tänker på tex Karin Pilsäter,som fastnade i en poliskontroll)

• female81

porovade min klännig idag för uppläggning osv. längtar nu....

Lintuvirta : respektlöst från arbetskamraterna. hur kul blir det då??
    har ett liknande problem. en av min m2b kamrater sa att de ska fånga honom dagen innan bröllopet. MEN HALLÅ!!! då har man inget att göra.. o bakfull på bröllopet??
    försökte få fram det , men vet inte om han lyssnade utan vifta bort mig.

men han har lovat att inte gå med om de skulle komma dagen före. o har framfört detta till dem.

• Brudivinter

Dåliga dagar era mäns polare valt!! Min blivande har sagt ifrån & vill inte ha nån svensexa.. Vi har förresten 13 dagar kvar nu & jag är inte ens nervös!! Ska man inte vara det?? Eller det kanske är lugnet före stormen.. Jag kanske blir nervös här om några dagar..

• Brudivinter

SILVERA
    Hur gick det??? Gick allt bra?? *såå nyfiken*

• vintrig

Hur gick det för er vinterbrudar? Någon som vill dela med sig av sin dag?

• Lintuvirta

Halloj Brudar!
    Nu var man fru Larsson då...*leeer*
    Det var en kanon dag. Vädret kunde ha varit lite bättre men man ska inte klaga för det regnade inte.Jag började min dag kl.07.00 med en stadig frukost. Många timmar sömn hade det inte blivit. Jag och min tärna höll på att duka och fixa till kl 01.00 på natten och sen hem. Jag och min m2b släpade oss ut till husvagnen för att sova ett par timmar i lungn och ro utan barn och svärmödrar. Efter att ha sovit i typ 1½ timme vaknade jag av tok kramp i lår muskeln och fick ta mig en prommenad mitt i natten för att få det att släppa. Då var det bara 2 timmar kvar innan klockan skulle ringa...*suck*

Men efter frukost och en varm dusch så åkte jag ner till frissan för att fixa frisyren. Min tärna kom oxå dit. Jag var super nöjd. En kompis syster kom oxå dit för att sminka oss ( hon är proffs) Vid 10 kom lill tjejen och min m2b med mackor och dricka till alla.Efter ha suttit och slappat en stund började vi klä oss och fix. Min m2b och hans betman droppade in och min brud bukett kom.Jag kände inte igen mig själv....*flinar*

Tog bilarna till våran fotograf som är helt otroligt ducktig. Hon fotade för glatta livet. Allt kändes kul och avspänt. Massa skratt blev det. När kl var kavrt i 2 packade vi in oss i bilarna och började köra mot kyrkan. (vi bor i en liten håla) Då ringde äntligen kantorn och undrade vad vi skulle ha för ut och ingångs musik....(Bättre sent än aldrig)
    Bästämde mig snabbt och han precis avsluta samtalet när vi rullade in framför kyrkan.
    Väl nne i kyrkan mötte våran präst oss. Han var så lungn och cool så man kunde inte ens bli orolig.
    Men bestmanen var jätte nervös...*fniss*
    Mummlade något om att detta var värre än när han gifte sig själv. Men jag och min m2b var super lungna.
    Men när dom öppnade dörrarna in till kyrkan och jag såg att den var mer äller mindre fullsatt började det killa i magen och jag tänkte att -Shit vad har jag gjort...Vart kommer alla människor i från??. Det visade sig att det vara nästan alla mina arbetskamrater och mina gammla lärarkolegor ,dagis kompisar till dotter, fröknarna på dagis, föräldrar till gammla elever m.m...+ alla vännerna som var bjudna från s-holm.
    Allt flöt på bra och prästen höll en otroligt vackert tal.Smet in i ett litet rum på vägen ut så alla gästerna skulle kunna komma ut före oss.Väl ute på kyrktrappan så haglade riset...
    Gästerna åkte mot fetlokalen och vi åkte mot en slottsruin för att ta ett par bilder till.Men på vägen blev vi stoppade av massa vänner som pyntade våran bil...

När vi kom till festlokalen var klockan nästan 16.00 och alla stog sammlade med sina glas för en brud skål. Det var så mäcktigt. Sen blev det middag med massa tal, sång, filmer...Även jag tryckte in ett litet tal till min man och överraskade honom med en påse med massa knasiga saker som han har. Alla skratta så dom tjöt och tyckte att detta var dagens höjdpunkt. Efter massa skoj hade vi paket öppnig och vi fick presentkort på IKEA som vi önskat oss för flera tusen.
    Vi fick även en massa annt skoj. Sen var det tårta och sist men inte minst våran brud vals. Vi hade övat in en linedanc valssom var så otroligt fin. Alla var helt tysta och bara stog och stirrade sen blev det folkets jubel och alla ville lära sig den...Den dansa man så man hade kramp i fötterna fram till 23.45 då vi började mota ut folk för att skåla vid 12 slaget. Alla fick en varsin egn liten flaska skumpa. Väldigt uppskattat.

Vid 00.30 kom våran taxi och hämtade oss till vårat hotell i Nässjö. Så lyxigt.
    När vi kom till hotellet var det disco där och folk börjde gå hem. Gissa om det blev succe när en bud kliver in.
    Väl uppe på rummet var det bara av med allt och hoppa i bubbelbadkaret...mmmm..
    Satt där i 2 timmar och bara njöt åt en massa fukter som hotellet dukat fram och drack ännu mera bubbel.Efter det ner i en sköööööön säng.Gästerna hade fort satt att ha skoj och de sista gick tydligen och la sig vid 07.00...

Vad mer kan man säga. Det var super lyckat alla gäster är super nöjda och jag var super trött. Men det var det värt. Lägger ut några bilder på oss, min tärna , bestmanen och våran dotter.www.familjeliv.se/hem/lintuvirta/galleri.php

Svar på tråden December 2006 del 2